۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۱۹۵۴۴۹
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متأسفانه برخی از سلبریتی‌ها فقط به فکر منافع کوتاه مدت خود و برنده شدن در جشنواره‌ها هستند که این رویه غلط است و باید اصلاح شود.
کد خبر: ۱۵۹۷۹

غلامرضا منتظری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به اظهارات نادرست برخی از هنرمندان علیه کشورمان در جشنواره و رویداد‌های بین‌المللی، اظهار داشت: شخصیت‌های هنری، سیاسی، ورزشی و فرهنگی کشور که در عرصه بین‌المللی حضور می‌یابند، باید تعهدات اخلاقی و قوانین جمهوری اسلامی ایران را در رفتار، گفتار و پوشش خود مورد توجه قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هر کشوری یکسری ارزش‌های سیاسی، اجتماعی، ملی و مذهبی وجود دارد که همه باید به آن پایبند بوده و باور داشته باشند.

وی متذکر شد: متأسفانه برخی از چهره‌های هنری کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی مطالب نادرست مطرح می‌کنند. برخی از آنان به جای نقد موضوعات، ارزش‌های کشور را تخریب کرده و مورد اهانت قرار می‌دهند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که اخیراً در جشنواره کن مطالبی را ضد ارزش‌های کشور مطرح کردند، باید پاسخگوی رفتار و گفتار خود باشند و بدانند که با این رفتار خود باعث شدند اعتماد و تعلق خاطر مردم به آنان کاهش یابد.

منتظری با اشاره به اینکه همه باید به ارزش‌های مرز و بوم خود احترام بگزارند، گفت: ما باید زادگاه خود را دوست بداریم و به ارزش‌های آن احترام بگزاریم و این اصل در همه جای دنیا پذیرفته شده است.

وی افزود: ما بر اساس مسئولیت اجتماعی نباید فقط به اندیشه و منافع کوتاه مدت خودمان فکر کنیم چرا که ما در برابر ارزش‌ها و باور‌های کشور و مردم مسئولیت داریم و باید به آن احترام بگزاریم و به تعهدات خود پایبند باشیم. متأسفانه برخی از سلبریتی‌ها فقط به فکر منافع کوتاه مدت خود و برنده شدن در جشنواره‌ها هستند که این رویه غلط است و باید اصلاح شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخریب و هتک حرمت با نقد فرق می‌کند. ما شاهد بودیم که برخی از اظهارنظر‌های هنرمندان کشورمان از نشانه‌های بارز بی‌احترامی بود و اگر آنان به منشور حقوق بشر هم پایبند باشند، باید به اندیشه دیگران احترام بگزارند و به عقاید دیگران توهین نکنند.

منتظری اظهار داشت: چهره‌های شاخص و هنری تأثیر زیادی روی جامعه می‌گذارند، مسئولیت آنان به مراتب بیشتر از دیگران است و نباید به هر قیمتی به ارزش‌های انقلاب و کشور پشت پا زده و از آن‌ها عبور کنند.

وی ادامه داد: کار مجلس، قانون گذاری و نظارت است و لازم است مجلس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست‌هایی را برای بررسی این وقایع برگزار کند. کسی نباید احساس کند که می‌تواند هر حرفی علیه کشور بزند و پاسخی هم به وی داده نشود. حتماً باید چارچوب‌های قانونی در نظر گرفته شود و بازدارنده باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید از ارزش‌های خود حمایت کنیم، گفت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم. با ارتباطات تخصصی مجلس و کمیسیون فرهنگی و دستگاه‌های تخصصی باید چارچوب و آئین نامه‌هایی تعریف و تدوین شود تا زمینه پیشگیری از این مسائل فراهم شود. هر فردی که از طرف ایران در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابد، اما از ریل قانونی خارج شود، باید پاسخگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوعات مختلفی وجود دارد که هنرمندان ما می‌توانند در جشنواره‌های بین المللی مطرح کنند و نباید ارزش‌های انقلاب و کشور از سوی آنان تحریف شود.

وی گفت: خوشبختانه تعداد سلبریتی‌هایی که ارزش‌های کشور را زیر پا می‌گذارند، محدود و انگشت شمار است، اما در کل نباید چهره‌های شاخص کشور در هر عرصه‌ای اعم از هنر، فرهنگ و ورزش مطالبی را علیه کشور مطرح کنند و باید تعهد اخلاقی داشته باشند.

برچسب ها: غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس سلبریتی جشنواره کن ۲۰۲۲
ارسال نظر
آخرین اخبار