۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۱۸۴۲۱۳
غضنفر آبادی در گفتگو با خطوط تاکید کرد:
رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تفاوت فاحش قیمت خودرو درب کارخانه با بازار آزاد گفت: اگر خودرو‌هایی که تولید می‌شود، به سرعت وارد بازار شود و بدست مصرف کننده برسد و تولید نیز افزایش یابد، شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۳۵۷

عرضه سریع خودرو‌های متوقف در پارکینگ به بهانه نبود قطعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، موسی غضنفر آبادی در پاسخ به اینکه تفاوت ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد را چگونه می‌توان مدیریت کرد، گفت: متاسفانه امروزه برخی خودرو‌ها کمتر و برخی خودرو‌ها بیشتر از ۲۰۰ میلیتون تومان تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد دارند که هیچ توجیه منطقی برای آن وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با بازار سیاه خودرو، افزایش تولید است، گفت: اگر تولید خودرو را افزایش دهند و به سرعت نیز وارد بازار کنند، مشکل بازار سیاه خودرو حل می‌شود.


رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات سوال برانگیزی که در عرضه خودرو از سوی خودروسازان وجود دارد، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد هستیم که خودرو‌های بسیاری که تولید شده، به بهانه نبود یک قطعه جزیی، در انبار‌ها پارک شده و به بازار عرضه نمی‌شود که همین امر بر بازار سیاه دامن می‌زند.


وی بر نظارت بیشتر بر عملکرد خودروسازان تاکید کرد و گفت: اگر خودرو‌های پارک شده در پارکینگ‌ها که به بهانه‌های مختلف به بازار عرضه نمی‌شود، به سرعت وارد بازار شود و نظارت خوبی هم بر عملکرد خودروسازان صورت بگیرد، شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.عرضه سریع خودرو‌های متوقف در پارکینگ به بهانه نبود قطعه!/تنها راه مقابله با بازار سیاه خودرو


غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا خودرو به غیر از روش قرعه کشی در بازار عرضه می‌شود یا مافیایی وجود دارد؟ گفت: خودروسازان مدعی هستند به غیر از روش قرعه کشی به هیچ صورت دیگر خودرو تولید داخل واگذار نمی‌شود، اما من به عنوان یک نماینده مردم در خانه ملت، نمی‌دانم که خودرو به صورت‌های دیگری هم به افرادی خاص واگذار می‌شود یا نمی‌شود و نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر قطعی کنم.


رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر خودرو به غیر از قرعه کشی به روش دیگری واگذار می‌شود، باید بررسی شود، گفت: اگر هر کس سند یا مدرکی مستند دارد که خودروسازان به غیر از قرعه کشی خودرو به افراد خاص می‌دهند، گزارش خود را به مجلس و دستگاه قضا ارایه کنند تا مشخص شود چرا و چگونه خودرو در این وضعیت واگذار می‌شود، اما پیگیری‌های ما حکایت از آن دارد که به غیر از قرعه کشی، به هیچ عنوان خودرو واگذار نمی‌شود.

عرضه سریع خودرو‌های متوقف در پارکینگ به بهانه نبود قطعه!/تنها راه مقابله با بازار سیاه خودرو

برچسب ها: قطعات یدکی خودرو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار