۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۴۵۱۷
گزارش پژوهشی «الزامات و فرایندهای تحقق توسعه مکران» در پاسخ به این سوال که چرا منطقه مکران به توسعه مورد انتظار دست پیدا نکرده است؟ با اهتمام گروه پژوهشی آمایش سرزمین، توسعه و توازن منطقه‌ای مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری منتشر شد.
کد خبر: ۱۹۱۱۱
نویسنده : مجتبی آزادیان

چرا منطقه مکران به توسعه مورد انتظار دست پیدا نکرده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گزارش پژوهشی «الزامات و فرایندهای تحقق توسعه مکران» در پاسخ به این سوال که چرا منطقه مکران به توسعه مورد انتظار دست پیدا نکرده است؟ با اهتمام گروه پژوهشی آمایش سرزمین، توسعه و توازن منطقه‌ای مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شد. 

در خلاصه مدیریتی این گزارش عنوان شده است: منطقه مکران با توجه به ویژگی‌ها و شرایط حاکم بر آن دارای مزیت‌های متعددی است که می‌تواند به منظور توسعه منطقه و کشور نقش‌ آفرین باشد. این منطقه با اینکه در سال‌های اخیر در اولویت‌های توسعه‌‌ای برای کشور قرار داشته و برای آن نقش‌‌ها و برنامه‌‌های متعددی نیز تدوین ‌شده است، اما همچنان در ساختارهای اجرایی با موانع متعددی روبه‌رو است و عملاً برنامه‌‌ها در مراحل اجرایی، با کندی و تعارضات منافع بخشی و سازمانی مواجه می‌شوند.

در ادامه این گزارش بیان شده است: این مشکلات عمدتاً ناشی از عدم رعایت الزامات تحقق برنامه و نبود یک برنامه اجرایی منسجم با یک فرایند و نقشه راه مشخص است. از این‌رو ضرورت تدوین یک فرایند برای دستیابی به چشم‌‌اندازهای ترسیم‌ شده این منطقه و مأموریت‌‌های آن ضروری است.

این گزارش در 58 صفحه و با موضوعات متنوعی ازجمله جایگاه و حوزه مداخله منطقه ساحلی مکران، تبیین فرایند و الگوی برنامه‌ریزی، برنامه راهبردی، مروری بر وضع موجود و ترسیم تصویرآینده مطلوب و ... منتشر شده است.

به گزارش خطوط، این گزارش با همت ادریس جهانگیر، مهرداد کاشف و با نظارت علمی محسن ابراهیمی فر تدوین شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای مرکزبه نشانی www.dfrc.ir متن کامل این گزارش را ملاحظه کنند.

برچسب ها: سواحل مکران مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری توسعه
ارسال نظر
آخرین اخبار