۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
تعداد بازدید: ۷۹۵۳۳
گزارش پژوهشی «رویکرد رشد فراگیر در بن‌پیکرۀ برنامه هفتم توسعه؛ الزامات و چارچوب‌ها» با اهتمام گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین‌الملل مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شد.
کد خبر: ۲۰۰۴۱
نویسنده : مجتبی آزادیان

گزارش «رویکرد رشد فراگیر در بن‌پیکره برنامه هفتم توسعه» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گزارش پژوهشی «رویکرد رشد فراگیر در بن‌پیکرۀ برنامه هفتم توسعه؛ الزامات و چارچوب‌ها» با اهتمام گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین‌الملل مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شد.

در خلاصه مقدمه این گزارش می‌خوانیم: گزارشِ پیش‌ِ رو، بخش دوم و پایانیِ یک مجموعه گزارش با محوریتِ تعیین تم، مضمون یا بن‌پیکره برنامه هفتم توسعه در حد مقدورات و ضروریات توسعه ایران و البته با نگاه به اخیرترین برنامه‌های توسعه در کشور‌های موفق و صاحبِ نظام برنامه‌ریزی است. علاوه بر ضرورتِ نوآوریِ نهادی در آستانه تدوین برنامه هفتم، ضرورت بزرگ‌تر، اما انتخاب یک رویکرد مناسب است که با فرضِ بهبود‌های نهادی و قاعده‌گذاریِ مناسبِ همایند با خود، بتواند مسائل کشور را هدف قرار دهد؛ بنابراین پرسش گزارش پیش‌رو این است که اگر بنا باشد رویکرد رشد فراگیر در بُن‌پیکره برنامه هفتم توسعه قرار گیرد و خلأ نظری برنامه را پر کند، الزامات و چارچوب‌های آن چیست‌اند و دورنمای برنامه و تصویر عناصرِ برنامه به چه شکل خواهد بود؟

گزارش در پاسخ به پرسش فوق در سه بخش تدوین شده است: بخش اول، مربوط به مختصات مفهومی و نظریِ رویکرد منتخب؛ بخش دوم، معطوف به دلایل انتخاب رویکرد و تصویر برنامه هفتم ذیل آن؛ و بخش سوم معطوف به الزامات و چارچوب‌های انتخاب آن رویکرد است.

این گزارش در ۳۵ صفحه و با موضوعات متنوعی ازجمله تعریف رشد فراگیر، الزامات و چارچوب‌های نظریِ تحقق رشد فراگیر، دلایل انتخاب رویکرد منتخب و تصویر برنامه هفتم ذیل آن و ... منتشر شده است.

لازم به ذکر است این گزارش با همت سید رحیم تیموری و نظارت علمی غلامرضا گرائی نژاد تدوین شده است.

به گزارش خطوط، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای مرکز به نشانی www.dfrc.ir متن کامل این گزارش را ملاحظه کنند.

برچسب ها: برنامه هفتم توسعه برنامه هفتم توسعه کشور مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه کشور
ارسال نظر
آخرین اخبار