۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۶۷۰۴۰۹
رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: بیماری دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه است. باید آموزش‌های لازم در این راستا داده شود. یک بیمار دیابت نیاز نیست حتما به سمت پزشک غدد رود، اگر پزشک عمومی آموزش لازم را ببیند ۹۹ درصد کار بیمار دیابتی را به راحتی می‌تواند انجام دهد.
کد خبر: ۳۵۰۲۰

دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه/ با یک نصف روز چطور می‌شود ۱۰ میلیون دیابتی را به صورت رایگان ویزیت کرد؟!

تعداد بیماران دیابت رو به افزایش خواهد رفت!

حدود ۱۰ درصد جمعیت  کشور( ۸ و نیم میلیون نفر) مبتلا به دیابت هستند که تا حالا انجمن دیابت توانسته ۳ میلیون نفر را شناسایی کند. بیماری دیابت در وضعیت خوبی قرار ندارد. بیمه‌ها مخصوصاً بیمه تکمیلی که بیمار به شدت به آن نیازمند است، هیچ همکاری نمی‌کنند.

 دکتر شکور امیدی، رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشوربه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: دیابت معمولاً یک نوع بیماری ارثی است که ۱۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود. زمانی که قند خون ناشتا شخصی دوبار از ۱۲۶ بالاتر رود، آن شخص مبتلا به دیابت است و باید کارهای تکمیلی‌اش انجام شود. حدود ۹۰ درصد این بیماری مربوط به عوامل محیطی است همانند عدم تحرک، چاقی و تغذیه. به نظر بنده از این ۹۰ درصد عوامل محیطی ۲۰ درصد مربوط به عدم تحرک، چاقی و تغذیه است، عامل اصلی دیابت استرس و تنش است.

یک بیمار دیابت نیاز نیست حتما به سمت پزشک غدد برود، اگر پزشک عمومی آموزش لازم را ببیند ۹۹ درصد یک کار دیابتی را به راحتی می‌تواند انجام دهد.

دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه/ با یک نصف روز چطور می‌شود ۱۰ میلیون دیابتی را به صورت رایگان ویزیت کرد؟!

امیدی به تعداد بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت  کشور( ۸ و نیم میلیون نفر) مبتلا به دیابت هستند که تا حالا انجمن دیابت توانسته ۳ میلیون این افراد را شناسایی کند. بیماری دیابت در وضعیت خوبی قرار ندارد، از نظر داروهای پیشرفته دنیا، تامین انسولین و دستگاه‌های تست قند خون مشکلاتی داریم. بیمه‌ها مخصوصاً بیمه تکمیلی که بیمار به شدت به آن نیازمند است، هیچ همکاری نمی‌کنند. دولت هم فقط به فکر درمان است و فقط پول‌ها را برای درمان هزینه می‌کند نه در جهت پیشگیری و آموزش، هیچ هزینه‌ای در این راستا صورت نمی‌گیرد. البته ناگفته نماند که هیچگونه کمک معنوی برای این بیماران هم انجام نمی‌شود، در کل دولت بیشتر مشکل‌تراشی می‌کند و در این راستا فقط شعار می‌دهد. به نظر بنده دولت به فکر حل مشکلات مردم نیست.

دولت باید بیشتر به فکر بیماران دیابتی باشد تا بتوانیم برایشان دهکده‌های سلامت ایجاد کنیم. همچنین باید در این راستا طب سنتی را حمایت کنیم، بخش زیادی از عوارض این بیماری را طب سنتی به راحتی می‌تواند حل کند.

وی متذکر شد: پیش بینی ما این است که در آینده به دلیل استرس و تنش‌هایی که در جامعه حاکم است، تعداد بیماران دیابت رو به افزایش خواهد رفت. دولتمردان باید کاری کنند تا استرس جامعه را کم کنند. امسال شعار سازمان بهداشت جهانی آگاهی و مراقبت است، اما متاسفانه در سیستم دولتی این مراقبت را نمی‌بینیم، فقط شعاری برخورد می‌کنند. در روز جهانی دیابت یک نصف روز را فقط می‌گویند بیماران دیابتی به صورت رایگان ویزیت می‌شوند. واقعاً این مسئله خنده‌دار است، با یک نصف روز چطور می‌شود ۱۰ میلیون دیابتی را به صورت رایگان ویزیت کرد؟!

دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه/ با یک نصف روز چطور می‌شود ۱۰ میلیون دیابتی را به صورت رایگان ویزیت کرد؟!

بخش زیادی از عوارض بیماری دیابت را طب سنتی به راحتی می‌تواند حل کند

امیدی خاطرنشان کرد: تا زمانی که پیشرفته‌ترین داروها را نتوانیم وارد کنیم در این شرایط قرار داریم. در حال حاضر در مورد داروها در شرایط تحریم هستیم و دولتمردان هم هیچ تلاشی نمی‌کنند. ما از دولت هیچ حمایتی مادی نمی‌خواهیم فقط همان حمایت معنوی را انجام دهند کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت باید بیشتر به فکر بیماران دیابتی باشد تا بتوانیم برایشان دهکده‌های سلامت ایجاد کنیم همچنین باید در این راستا طب سنتی را حمایت کنیم، بخش زیادی از عوارض این بیماری را طب سنتی به راحتی می‌تواند حل کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور در پایان تاکید کرد: در کل بیماری دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه است. باید آموزش‌های لازم در این راستا داده شود، یک بیمار دیابت نیاز نیست حتما به سمت پزشک غدد رود، اگر پزشک عمومی آموزش لازم را ببیند ۹۹ درصد یک کار دیابتی را به راحتی می‌تواند انجام دهد.

دیابت یک بیماری خانمان‌سوز همه جانبه/ با یک نصف روز چطور می‌شود ۱۰ میلیون دیابتی را به صورت رایگان ویزیت کرد؟!

برچسب ها: دیابت بیماران دیابتی دولت پزشک عمومی بیمه تکمیلی بیمه
ارسال نظر
آخرین اخبار