۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۲۰۰۰۹۸
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: هیئت کشتی گیلان مسابقه خوبی را برگزار کرد، سالن مسابقه، اسکان و تغذیه همه یک جا بود و از این نظر شرایط خوبی بر مسابقات حاکم بود. از نظر من انزلی نمره قبولی گرفت.
کد خبر: ۳۵۱۱۰
انزلی نمره قبولی گرفت/تیم اعزامی به جهانی امسال زودتر بسته می‌شود
 
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن کاوه  در رابطه با برگزاری مسابقات کشوری جوانان طی روزهای پنجشنبه و جمعه اظهار داشت: مسابقات خوب بود، یک سری از بچه‌ها که سال گذشته مدال گرفته بودند، از حضور در این مرحله معاف بودند. در غیاب آنها تعدادی از بچه‌هایی که سال گذشته در نوجوانان کشتی گرفته بودند، اینجا خوب ظاهر شدند و عده‌ای از آنها هم عملکرد قابل انتظار را نداشتند و شاهد عقبگردشان بودیم، که این اصلا خوب نبود. مثلا در 79 کیلو، مجید باقری با اینکه عضو تیم ملی نوجوانان بود و در تورنمنت یاکوتیا هم طلا گرفت، اینجا سوم شد، درحالیکه انتظار از او بیشتر بود. البته این از ارزش‌های کشتی‌گیرانی که در مسابقات کشوری اول شدند، چیزی کم نمی‌کند. انتظار ما این است که بچه‌های جوان رو به جلو باشند.

وی درباره اینکه نفرات معاف شده از این مرحله، چه زمانی به چرخه انتخابی تیم ملی جوانان اضافه می‌شوند؟، گفت: ما تقریبا 7-8 کشتی‌گیر بیرون داشتیم، اینها فعلا نگاه‌شان باید به انتخابی تیم ملی بزرگسالان باشد. قطعا امسال هم هدف، رده سنی بالاتر است و اگر کشتی‌گیری بتواند آنجا خودش را اثبات کند، مانعش نخواهیم شد. اگر به تیم ملی بزرگسالان نرسیدند، به رقابت جوانان اضافه می‌شوند و در مراحل بعدی روی تشک خواهند رفت. علی خرمدل چون خواست تغییر وزن بدهد و در 65 کیلو کشتی بگیرد، اینجا در مسابقات قهرمان کشوری جوانان روی تشک رفت و اول هم شد. مسئله مهم در این رده سنی این است که بچه‌ها رها نشوند و از جوانان، به سلامت راهی رده سنی بزرگسالان بشوند. سال گذشته ابراهیم خواری که نفر هفتم انتخابی جوانان بود، در اردو حاضر شد و بعد توانست در بازی‌های آسیایی صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 57 کیلوگرم شود، وقتی از رشد حرف می‌زنیم، منظور چنین اتفاقی است.

مشاور رئیس فدراسیون کشتی در تیم ملی بزرگسالان دررابطه با اینکه قهرمانی لرستان به معنای حضور پرقدرت آنها در مسابقات بوده و یا اینکه مازندران تضعیف شده است؟، خاطرنشان کرد: بچه‌های لرستان که خوب بودند، ولی من توقع کشتی‌های بهتری از مازندران داشتم، یا خود تهران. آنها هم باید بهتر کشتی می‌گرفتند. درخصوص لرستان، آنها طی دو سال گذشته در نوجوانان خوب کار کرده بودند که حالا در جوانان هم خوب مدال گرفتند.

کاوه در رابطه با کشتی‌گیرانی که در این دوره از رقابت‌ها نظرش را جلب کردند، گفت: امیر عزیزپور 92 کیلوگرم لرستان، علی کرمپور 70 کیلوگرم توابع تهران، مسعود آسترکی 79 کیلوگرم لرستان، اینها کشتی‌های خوبی گرفتند و اول شدند. علی خرمدل هم که برای اولین بار در 65 کیلوگرم کشتی گرفت، انتظارات را برآورده کرد. در 61 کیلوگرم هم رقابت نزدیک و تنگاتنگی بین امیرعلی فریدی و ادریس بوربور برای قهرمانی وجود داشت، در این وزن علی‌اصغر تات کشتی‌گیر مازندرانی‌الاصل هرمزگان هم خوب بود.

وی درخصوص زمان تشکیل اردوها و همچنین میزبانی انزلی از مسابقات کشوری تصریح کرد: مسابقات خوب و بدون مشکل برگزار شد. هیئت کشتی گیلان مسابقه خوبی را برگزار کرد، سالن مسابقه، اسکان و تغذیه همه یک جا بود و از این نظر شرایط خوبی بر مسابقات حاکم بود. از نظر من انزلی نمره قبولی گرفت. اردوها هم رفته رفته استارت خواهد خورد. ما جام شهیدهاشمی‌نژاد را هم در پیش داریم و دو سه تورنمنت دیگر را هم در برنامه‌مان گنجانده‌ایم. تیم اعزامی به جهانی امسال زودتر بسته می‌شود.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که در سال المپیک بسیاری از جوانان به دنبال محک خود در چرخه بزرگسالان هستند و آیا این منجر به تضعیف تیم ملی جوانان نخواهد شد؟، گفت: نه، بروند، درنهایت هم هدف این است که آنها در تیم ملی بزرگسالان جا بیافتند. نظر من این است که اولویت بچه‌ها، تیم ملی بزرگسالان باشد، همه کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم، باید منجر به همین مسئله شود. محمدرضا شاکری که هم دستش ضرب خورد و جراحی کرد، اگر در چرخه امسال بود، به عقیده من می‌توانست صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 70 کیلوگرم شود یا علی رضایی، او باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان بجنگد. من به علی خرمدل هم توصیه کرده بودم برود و خودش را در رده سنی بزرگسالان محک بزند، گفتم حتی اگر آنجا اول هم نشد، تجربه‌اش به درد تیم ملی جوانان می‌خورد، اما متاسفانه نظر خودش این بود اینجا در 65 کیلوگرم کشتی بگیرد. به اصرار خودش آمد جوانان کشتی گرفت، درحالیکه من معتقدم همه این بچه‌ها باید اولویت‌شان تیم ملی بزرگسالان باشد.

/تسنیم.

 
برچسب ها: کشتی کشتی آزاد
ارسال نظر
آخرین اخبار