۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۱۸۳۰۳۴
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مدیریت منابع آبی موفق عمل نکردیم، گفت: اگر روند کم آبی در کشور تشدید شود، احتمال دارد سکونتگاه‌ها در کشور ما تغییر کند و مردم به سمت شهر‌های شمالی و شمال غربی بروند و بخشی از استان‌ها خالی از سکنه شوند.
کد خبر: ۳۸۸۷

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی خطوط، در خصوص مدیریت منابع آبی کشور، اظهار کرد: در روند مدیریت منابع آبی کشور در دهه‌های گذشته، اقدامات مناسبی نداشتیم و از دل تخصیص منابع آب و نحوه مدیریت آن، مافیایی بیرون آمد که بخشی از استان‌ها را منتفع و به بخش دیگری اجحاف شد که نیاز است دولت به این مساله ورود کند و این ساختار را بهم زده و مجددا تشکیل دهد.

وی در ادامه افزود: بخش دیگر مشکلات فعلی به دلیل شرایط اقلیمی و جوی است؛ بنابراین تامین آب شرب باید اولویت باشد و در مرحله بعد برای حفظ منابع کشاورزی، باید به سمت الگوی کشت مناسب برویم. اولویت بعدی صنایع است که صنایع آب بر باید به سمت استفاده مجدد از آب‌های شهری بروند یعنی آب شهر‌ها را باید تسویه کرده و به چرخه مصرف صنایع بازگردانیم.


هجوم مردم به شهر‌های شمالی/بخشی از استان‌ها خالی می‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیرین کردن آب دریا‌ها برای حل مشکل کم آبی، اظهار کرد: ما از شمال و جنوب کشور به دریا دسترسی داریم و وزارت نیرو باید تلاش کند با ایجاد تکنولوژی لازم، آب را شیرین کرده تا مشکل کم آبی حل شود. همانطور که کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این حوزه ورود کرده اند و ما باید با توجه به اقلیم خشکی که داریم در این خصوص هزینه کنیم.

حسینی با بیان اینکه ادامه این روند باعث تشدید تنش‌‎های اجتماعی در کشور می‌شود، گفت: اگر این روند تشدید شود، احتمال دارد سکونتگاه‌های کشور تغییر کند و مردم به سمت شهر‌های شمالی و شمال غربی بروند و بخشی از استان‌ها خالی از سکنه شوند.

برچسب ها: مافیا کم آبی هجوم
ارسال نظر
آخرین اخبار