۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۹
تعداد بازدید: ۷۰۹۸۹
مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱-تاشکند ازبکستان؛
وزنه‌بردار کشورمان در مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، با کسب مدال برنز یک‌ضرب و نقره دوضرب، عنوان نایب قهرمانی جهان در دسته ۸۱ کیلوگرم را کسب کرد.
کد خبر: ۴۴۶۰

مصطفی جوادی مدال نقره دسته ۸۱ کیلوگرم جهان را بر گردن آویخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مصطفی جوادی وزنه‌بردار تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، با کسب مدال برنز یک‌ضرب و نقره دوضرب، عنوان نایب قهرمانی جهان در دسته ۸۱ کیلوگرم را کسب کرد؛ عنوانی که در این دسته برای نخستین بار در سطح جهانی نصیب کشورمان می‌شود.

مصطفی جوادی با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرم در یک‌ضرب، وزنه ۲۰۴ کیلوگرم در دوضرب و ۳۶۷ کیلوگرم در مجموع عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کرد و مدال نقره را بر گردن آویخت.

مصطفی جوادی در یک‌ضرب صاحب مدال برنز و در دوضرب و مجموع صاحب مدال نقره شد.

وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان در یک‌ضرب و دوضرب نتایج زیر را به دست آورد:

مصطفی جوادی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۵۵ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم هم وزنه ۱۵۹ کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت سوم با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی مدال برنز را از آن خود کرد.

رقیب جوادی وزنه‌بردار بلغار بود که با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی، رکورد دوضرب جهان را که در اختیار وزنه‌بردار چین بود، یک کیلوگرم ارتقا داد و رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد.

مصطفی جوادی در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی، در حرکت دوم دوضرب وزنه ۱۹۸ کیلوگرمی و در حرکت سوم هم وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد.

وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان در مجموع دو حرکت، رکورد ۳۶۷ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و برای نخستین بار کشورمان را در این وزن صاحب مدال نقره بزرگسالان جهان کرد.

رده‌بندی مدالی دسته ۸۱ کیلوگرم بزرگسالان جهان:

۱- کارلوس ناسار از بلغارستان با رکورد ۱۶۶ کیلوگرم یک‌ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۷۴ کیلوگرم (۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و مدال نقره یک‌ضرب)

۲- مصطفی جوادی از ایران با رکورد ۱۶۳ کیلوگرم یک‌ضرب، ۲۰۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۶۷ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع و مدال برنز یک ضرب)

۳- مارین روبو از مولداوی با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۹۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۶۳ کیلوگرم (مدال طلای یک‌ضرب و مدال برنز مجموع)

۴- کیم وو از کره جنوبی با رکورد ۱۶۲ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۹۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۵۸ کیلوگرم (برنز دوضرب)

به گزارش خطوط، در مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، وزنه‌برداران مطرح کشورمان مانند علی داوودی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی غایب هستند؛ اما همچنان تیم ملی کشورمان به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی رفتن روی سکوی تیمی در این مسابقات با حریفان خود رقابت می‌کند.

برچسب ها: وزنه برداری
ارسال نظر
آخرین اخبار