۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
تعداد بازدید: ۴۱۲۴۶۴
رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ در تاشکند ازبکستان با نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۴۷۸۵

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نایب قهرمان جهان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ در تاشکند ازبکستان با نایب قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید.

مسابقات جهانی وزنه برداری ۲۰۲۱ در روز‌های گذشته در دو بخش مردان و زنان با حضور نمایندگان کشورمان به میزبانی شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و امروز با برگزاری رقابت‌های دسته فوق سنگین به پایان رسید.

در پایان این رقابت‌ها، مطابق پیش‌بینی‌ها تیم ملی وزنه برداری روسیه که با عنوان فدراسیون وزنه‌برداری روسیه در مسابقات حاضر بود، با ۵۸۱ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان هم که ۱۰ وزنه‌بردار در بخش مردان داشت، موفق شد با ۵۴۸ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند و ازبکستان نیز با ۵۲۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

البته در بخش مدالی ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در رده پنجم قرار گرفت؛ اما معیار برای اعطای جام تیمی هم همان رده‌بندی امتیازی است.

در بخش زنان هم تیم ملی وزنه برداری ایران که با سه وزنه‌بردار در رقابت‌ها شرکت کرده بود، با ۱۵۱ امتیاز در جایگاه بیست و سوم جهان قرار گرفت. در بخش زنان روسیه، کره جنوبی و هند اول تا سوم شدند.

به جز وزن‌های دسته ۸۱ و ۱۰۲ کیلوگرم که وزنه‌برداران ایرانی روی سکو رفتند و درخشیدند، در سایر اوزان دست وزنه‌برداران کشورمان از کسب مدال خالی ماند. در ۸۱ کیلوگرم میرمصطفی جوادی دو مدال نقره در دوضرب و مجموع و یک برنز در یک‌ضرب کسب کرد. در ۱۰۲ کیلوگرم نیز رسول معتمدی در دوضرب و مجموع به مدال طلا رسید و در یک‌ضرب به مدال نقره دست یافت. امیر حقوقی یک نقره در دوضرب و یک برنز در مجموع کسب کرد.

برچسب ها: وزنه برداری
ارسال نظر
آخرین اخبار