۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
تعداد بازدید: ۳۴۳۳۷۴
با رکوردشکنی دوباره و ثبت ۴۹۲ کیلوگرم در مجموع رخ داد؛
غول گرجستانی وزنه‌برداری جهان با ثبت دو رکورد جهانی دیگر در یک‌ضرب و دوضرب، در آستانه رسیدن به رکورد افسانه‌ای ۵۰۰ کیلوگرمی هرکول قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۸۶

تالاخادزه در آستانه رکورد افسانه‌ای ۵۰۰ کیلوگرمی هرکول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تیم ملی وزنه برداری کشورمان در مسابقات جهانی وزنه برداری ۲۰۲۱ در تاشکند ازبکستان در دسته سنگین وزن دو نماینده داشت.

آیت شریفی با مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۲۷ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۲۴ کیلوگرم در رده ششم جهان قرار گرفت.

علیرضا یوسفی قهرمان المپیک جوانان با ثبت رکورد ۱۸۳ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۳۸ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم هفتم جهان شد.

اما شگفتی روز آخر مسابقات مربوط به لاشا تالاخادزه غول وزنه‌برداری جهان از گرجستان بود. تالاخادزه در یک‌ضرب دو گیلوگرم و در دوضرب هم دو کیلوگرم رکورد جهان که در اختیار خودش بود را شکست تا با افزایش ۴ کیلوگرمی خودش در مجموع، به رکورد ۴۹۲ کیلوگرم برسد و تنها ۸ کیلوگرم با رکورد افسانه‌ای هرکول فاصله داشته باشد.

تالاخادزه در یک‌ضرب با مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی، دو کیلو رکورد جهان را که در اختیار خودش بود، افزایش داد.

این غول گرجستانی در دوضرب هم موفق به ثبت یک رکورد شگفت انگیز شد و با مهار وزنه ۲۶۷ کیلوگرمی دو کیلوگرم رکورد خودش را افزایش داد.

در مجموع نیز تالاخادزه علاوه‌بر کسب سه مدال طلا، رکورد ۴۹۲ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا هم ۴ کیلو رکورد مجموع جهان را ارتقا دهد و هم یک گام دیگر به رکورد رویایی و افسانه‌ای ۵۰۰ کیلوگرمی که رویای این غول گرجستانی است، نزدیک شود.

برچسب ها: وزنه برداری
ارسال نظر
آخرین اخبار