۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۵۲۸۰۹۳
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران معتقداست؛ انتظار می‌رود با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و گرانی تولید و نبود سیاست جامع دولت در راستای تنظیم بازارتا پایان سال بازار مسکن همچنان در رکود باقی بماند، اما عدم افزایش قیمت غیر قابل پیش بینی است.
کد خبر: ۷۹۴۹
نویسنده : مهرشاد نبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، سردرگمی مردم در بازار مسکن بیشتر شده است. گرانی مسکن به گونه‌ای شکل گرفته که خریدار واقعی توان خرید مسکن را ندارد و از همه مهمتر سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این بازار اعتماد خود را از دست داده است.

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف خانه‌ها و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را پیش بینی و ارزیابی شده است. نرخ‌هایی که به گفته متولیان این بخش غیر واقعی و دارای حباب است. اما رشد قیمت خانه‌ها در تهران به گونه‌ای ترسیم شده که خرید آن برای هر تهرانی غیر باور شده است.

در همین رابطه حسن محتشم، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفتگو با خبرنگار خطوط گفت: نیاز بازار به تولید مسکن هر روز بیشترمی شود، اما گرانی تولیدو کاهش قدرت خرید مردم اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهد.

به گفته محتشم؛ شاید دولت سیزدهم در همان ابتدای کار خود موضوع خانه دار شدن مردم و متقاضیان اصلی را در نظر گرفته و برنامه‌هایی در همین راستا اعلام کرده است. اما واقعیت این است که سیاست خانه دار شدن مردم تنها با مطرح شدن یک طرح قابل حل نیست.

وی ادامه داد:طرح‌های کلان حمایتی دولت بسیار مناسب و به ظاهر بدون نقص است. اما در برهه زمانی که عدم ثبات قیمت در بازار زمین، مصالح و از همه مهتر وضعیت متشنج درآمد‌های مردم هر روز خبر ساز می‌شود، معمای حل مشکلات موجود در بازار مسکن را پیچیده‌تر می‌کند.

محتشم گفت: سرو سامان بخشیدن به بازار مسکن عزمی جدی می‌طلبد. انبوه سازان در انتظار حمایت دولت و مشارکت در طرح‌های ساخت و ساز هستند. از سوی دیگر بی ثباتی قیمت در بازار مصالح تنش در بازار مسکن را افزایش داده است. موضوع گرانی بی دلیل زمین و حضور دلالان در این عرصه نیز از دیگر مواردی است که تا کنون بازار مسکن را به بیراه کشانده است.

وی تصریح داشت: از همه این موارد که بگذریم بلاتکلیفی خریداران اصلی در بازار نگران کننده مسکن است که هر روز با یک طرح بحرانی‌تر می‌شود.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران؛ گرانی مسکن در فضای رخوت بار رکود تا پایان سال ادامه خواهد داشت و همین موضوع انگیزه خرید و حتی ساخت و ساز را از مردم و سرمایه گذاران گرفته است.

وی تصریح داشت: دولت باید هرچه سریعتر تکلیف خریداران اصلی و سرمایه گذاران در این عرصه را مشخص کند. چراکه ادامه چنین وضعیتی برای اقتصاد کشورخطرناک و بحرانی است. بازار مسکن نیاز به تثبیت سیاست‌های دولت دارد.

برچسب ها: بازار مسکن گرانی مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار