۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۱۷۳۲۸۲
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: حداقل ۲ میلیون دانش‌آموز امکان استفاده از فضای مجازی برای آموزش در دوران کرونا را نداشتند و لازم است کلاس‌های جبرانی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در تابستان برگزار شود.
کد خبر: ۱۸۱۳۲

اولیاء از مدارس بخواهند کلاس تابستانی برگزار کنند/موافقت دولت با اختصاص مبلغی برای آموزش تابستانه

محمد وحیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط درباره افت تحصیلی دانش آموزان، اظهار داشت: دوره تعطیلات مدارس در کشور ما طولانی است و فارغ از سه ماه تعطیلی تابستان، در مقاطع مختلف سال هم شاهد تعطیلی مدارس به مناسبت‌های مختلف هستیم. بر این اساس، زمانی که سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و دانش‌آموزان ارزیابی می‌شوند، شاهد افت تحصیلی آنان هستیم.

وی متذکر شد: بیماری کرونا و تعطیلی حضوری مدارس هم باعث شد که اثر بیشتری بر افت تحصیلی دانش آموزان بگذارد چرا که ارتباطات دانش‌آموزان با فضای مدرسه قطع شد و بسیاری از آنان حتی به فضای مجازی هم دسترسی نداشتند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۵ درصد دانش آموزان ما در دوران کرونا به فضای مجازی دسترسی نداشتند یعنی یا گوشی و تبلت نداشتند، یا در مناطقی بودند که اینترنت در آن مناطق برقرار نمی‌شد. بر این اساس، حداقل ۲ میلیون دانش‌آموز امکان استفاده از فضای مجازی برای آموزش در دوران کرونا را نداشتند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اخیراً پیشنهادی در وزارت آموزش و پرورش دادیم مبنی بر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود که از اعتباراتی که ستاد کرونا برای رفع آسیب‌های ناشی از این بیماری دریافت می‌کند، بخشی از آن صرف رفع مشکلات آموزشی شود چراکه آموزش پایه و اساس عدالت آموزشی است.

۲ میلیون دانش‌آموز آموزش آنلاین ندیدند / ‏‬کلاس جبرانی تابستانه برگزار شود

وحیدی اظهار داشت: خوشبختانه دولت با این پیشنهاد موافقت کرده است که مبلغی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا در تابستان موضوع جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در دستورکار قرار گیرد. لازم است کلاس‌های جبرانی برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در تابستان برگزار شود. لازمه این موضوع آن است که اولیا هم از مسئولان مدارس بخواهند که این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای رفع آسیب تحصیلی که برای دانش آموزان در دوران کرونا به وجود آمده است، ستاد ملی کرونا باید مصوبه‌ای را به تصویب برساند تا به خصوص برای مقطع ابتدایی و پایه اول کلاس‌های جبرانی در تابستان برگزار شود. بنیان آموزش از مقطع ابتدایی و به ویژه پایه اول آغاز می‌شود و اگر دانش‌آموزی اصول اساسی آموزش مانند خواندن، نوشتن و ریاضی را در این دوران یاد نگیرد، ترمیم و حل این مشکل زمان زیادی می‌برد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً اگر این روند اصلاح نشود، هر کارشناس فنی در حوزه آموزش می‌گوید که پایه فلان دانش‌آموز ضعیف است. ما باید روی پایه‌های اول تحصیلی و مقدماتی ورود کنیم و افت تحصیلی دانش آموزان جبران شود.
وی افزود: دانش‌آموزان قبل از ورود به مدرسه معمولاً در فضای پیش دبستانی هستند که تقریباً کلاس‌های پیش دبستانی در دوران کرونا تعطیل بود یعنی اگر مدرسه‌ها در این دوران نیمه تعطیل بود، کلاس‌های پیش دبستانی در بسیاری از نقاط کشور در دوران کرونا به طور کامل تعطیل بود.

۲ میلیون دانش‌آموز آموزش آنلاین ندیدند / ‏‬کلاس جبرانی تابستانه برگزار شود

وحیدی تاکید کرد: ما باید آموزش ترمیمی داشته باشیم و برای آن باید بودجه در نظر گرفته شود. لازم است از ظرفیت معلمان در این زمینه استفاده شود. اگر معلمان در دوران تابستان به کار گرفته می‌شوند، باید حق و حقوق قانونی خود را دریافت کنند و به تقویت پایه آموزشی دانش‌آموزان کمک کنند.

برچسب ها: محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدریس انلاین شبکه شاد کلاس حضوری دانش آموزان
ارسال نظر
آخرین اخبار