۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۷۹۶۲۸
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کشوری برنده است که سریع‌تر از علم خود بتواند تولید ثروت کند، گفت: باید در سیستم آموزشی کشور تجدید نظر کنیم، زیرا قرار نیست همه کسانی که دیپلم می‌گیرند وارد دانشگاه شوند همانطور که در دنیا ۷۰ درصد جوان‌ها وقتی دیپلم می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۵۹۹

علیرضا پاک فطرت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با وضعیت برگزاری کنکور در کشور، اظهار کرد: سیستم آموزشی ما ایراد دارد؛ چراکه ما فکر می‌کنیم علم و شخصیت در مدرک تحصیلی است و این تفکر باعث شده است که مراکز علمی ما امروز مدرک گرا شوند نه تحول گرا و علم گرا و تا زمانی که این وضعیت حاکم باشد، نوجوانان و جوانان ما تحت فشار بوده و علاقمند هستند به دانشگاه بروند.
وی ادامه داد: حتی در سیستم مجلس شورای اسلامی همه به دکتر و مهنس معروف هستند در حالی دیگر کشور‌ها به دکتر و مهندس بودن افراد کاری ندارند بلکه تاکیدشان بر این است که چه کسی هنر کار دارد؟. کنکور با این تکنولوژی پیشرفته دچار تقلب می‌شود بنابراین جلوی تقلب آن را نمی‌توان گرفت؛ لذا بایستی به جای اینکه سرنوشت یک جوان در ۵ ساعت پشت صندلی نشستن مشخص شود، به فکر جایگزین کردن راهکار‌های بهتری باشیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان باید استعداد یابی شوند، گفت: این ارزیابی می‌تواند بر اساس معدل، عملکرد و یا اختراعات جوانان و درصد کمی هم بر اساس کنکور باشد. البته ۸۰ درصد رشته‌ها نیاز به کنکور ندارد و دعوا بر سر ۲۰ درصد است و تکلیف این ۲۰ درصد را هم نباید در عرض ۵ ساعت مشخص کرد.
پاک فطرت با بیان اینکه سیستم کنکور باید تغییر کند، گفت: باید رفتن سر کلاس را راحت و خروجی‌ها را کنترل کنیم. در کشور ما اگر کسی در کنکور قبول شد و مثلا سر کلاس دروس مهندسی نشست، حتما مهندس خواهد بود و اگر قبول شد که پزشکی بخواند حتما پزشک است در حالی که دنیا ورودی‌های دانشگاه را باز می‌گذارد و چند برابر نیاز کشور وارد دانشگاه می‌شوند، اما طوری سخت گیری می‌کند که یک عده وسط راه خودشان خارج می‌شوند و یا به جای پزشکی به لیسانس رضایت می‌دهند.
وی تصریح کرد: قرار نیست همه که دیپلم می‌گیرند وارد دانشگاه شوند در دنیا ۷۰ درصد جوان‌ها وقتی دیپلم می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند و به دانشگاه و کنکور هم فکر نمی‌کنند و ما هم باید به جای توجه به کنکور به یاد گیری حرفه برای جوان تمرکز کنیم. الان صرف دانشگاه رفتن برای جوانان سم است، زیرا باعث می‌شود که سن ازدواج بالا برود و توقع پسر و دختر در بحث ازدواج بالا و افسردگی در میان جوانان تشدید شود.
پاک فطرت افزود: مسوولین وزارتخانه و متولیان امر آموزش باید تمرکز جدی روی این مباحث داشته باشند و از حل مسائل تئوری به مسایل عملیاتی و تولید علم به ثروت از همان دیپلم توجه کنند، زیرا کشوری برنده است که سریع‌تر از علم خود بتواند تولید ثروت کند.

برچسب ها: علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مافیای کنکور حذف کنکور بازار کار ازدواج جوانان تولید ثروت
ارسال نظر
آخرین اخبار