۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
تعداد بازدید: ۱۲۴۹۳۵
شرکت چای دبش طبق توضیحات مسئولان نظارتی درباره بازشدن پرونده اش از سال قبل، مجوز انتشار اوراق مرابحه  خرداد سال جاری را از طرف سازمان بورس گرفته است.
کد خبر: ۳۵۳۰۴

رشد دبش سرمایه چای دبش | با وجود باز شدن پرونده سازمان بورس مجوز صدور اوراق مرابحه داده است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حاشیه ها و مواضع مسئولان و منتقدان فساد 3.3 میلیارد دلاری شرکت چای دبش در حالی ادامه دارد که روزنامه شرق اعلام کرد: طبق صورت‌های مالی چای دبش که از بیانیه ثبت انتشار اوراق مرابحه شرکت در سال 1401 استخراج شده، کل سود شرکت چای دبش در دو سال قبل فقط 100 میلیارد تومان بود اما افزایش سرمایه شرکت از محل آورده سهامداران در همین سال یعنی اکبر رحیمی درآبادی و خانواده وی ناگهان به حدود 6.9 هزار ‌میلیارد تومان رسیده است‌!

براساس این گزارش، مالک چای دبش و خانواده وی ناگهان در یک سال حدود 69000 درصد سود سالانه به دست آورده و در شرکت خانوادگی‌ سرمایه‌ گذاری کرده‌ است!

یکی دیگر از نکات پرونده شرکت چای دبش این است که با وجود توضیحات مسئولان نظارتی درباره بازشدن پرونده از سال قبل، مجوز انتشار اوراق مرابحه  خرداد سال جاری از طرف سازمان بورس صادر شده است.

طبق اطلاعات مندرج در سامانه کدال، سازمان بورس در 24 خرداد سال جاری، مجوز انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مرابحه با سود 18 درصد و سر‌رسید 4 ساله را برای چای دبش صادر کرده که ضامن آن بانک تجارت است.

این دومین مجوزی است که سازمان بورس به این شرکت برای انتشار اوراق مرابحه داده و  سال گذشته هم اوراق مرابحه مشابهی به مبلغ 500 میلیارد تومان و با ضمانت بانک شهر و مجوز سازمان بورس منتشر شده است!

رشد دبش سرمایه چای دبش | با وجود باز شدن پرونده سازمان بورس مجوز صدور اوراق مرابحه داده است!

آمار وام های دریافتی از 7 بانک بورسی و دولتی

شرکت همچنین طی دو سال گذشته حداقل 2.9 هزار میلیارد تومان وام از بانک ها گرفته که شامل بانک صادرات با بیش از 871 میلیارد تومان، بانک شهر با بیش از 308 میلیارد تومان، بانک خاورمیانه با بیش از 186 میلیارد تومان، بانک کارآفرین با بیش از 166 میلیارد تومان، بانک ایران زمین با بیش از 130 میلیارد تومان، بانک ملی با بیش از 100 میلیارد تومان و بانک تجارت با حدود 90 میلیارد تومان است.

رشد دبش سرمایه چای دبش | با وجود باز شدن پرونده سازمان بورس مجوز صدور اوراق مرابحه داده است!

نامه مهم رئیس بانک مرکزی به وزیر وقت کشاورزی

این در حالی محمدرضا فرزین 8 دی سال قبل و دو هفته بعد از ریاست بانک مرکزی در نامه ای به جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی وقت ( که اواخر فروردین سال جاری مجبور به استعفا شد) میزان ثبت سفارش ها برای واردات چای را نامتعارف دانسته و تخصیص ارز برای این کالا را متوقف کرد.

نکته قابل تامل دیگر این است که از مجموع 3 میلیارد و 370 میلیون ارز پرداختی به این شرکت، تقریباً تنها 5.7 درصد از ارزهای دریافتی در دولت روحانی (تا پایان اردیبهشت 1400) و باقی مانده در دولت فعلی پرداخت شده است.

موضوعی که غلامرضا محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز به‌ صورت کلی‌ به آن اشاره کرده بود!

/بورس پرس.

 

برچسب ها: اختلاس چای فساد اقتصادی فساد مالی
ارسال نظر
آخرین اخبار