۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۲۳۶۵۳۸
نخستین هم اندیشی ظرفیت‌های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته در راستای توسعه دریامحور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و دیگر مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۷۲۸
 

لزوم ایجاد مديريت يكپارچه و هماهنگ انقلابي در توسعه دريايي

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اعلام روابط عمومي سازمان شيلات ايران، در نخستين هم انديشي ظرفيت هاي زنجيره ارزش شيلات و صنايع وابسته در راستاي توسعه دريامحور كه امروز با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، معاونان و مديران كل ذيربط ستادي، دبير شوراي عالي صنايع دريايي و اعضاي آن، اتحاديه و بخش هاي خصوصي ... برگزار شد برنامه ها و طرح هاي بخش هاي مختلف ارائه و مورد بررسي قرار گرفت.
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين نشست تاكيد كرد: لازم است با مديريت يكپارچه و هماهنگ انقلابي در توسعه دريايي ايجاد كنيم.
سيدحسين حسيني افزود: تامين پروتئين مورد نياز كل جامعه با صيد امكان پذير نبوده و لازم است با رشد حوزه آبزي پروري و پايداري در حوزه صيد و صيادي اقدامات اساسي انجام شود.
وي خاطر نشان كرد: براساس آمار بدست آمده تا سال 2050 پروتئين مصرفي 7 ميليارد جمعيت بايد از دريا تامين شود و از آنجائي كه نبايد باعث از بين رفتن ذخاير دريايي شويم اين اقدام بايد با توليد در دريا محقق شود.
حسيني با اعلام آنكه امنيت غذايي بسيار با اهميت است افزود: در راستاي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در توسعه دريامحور، شيلات در مقايسه با ساير بخش ها بايد به صورت فرابخشي عمل كرده و با ايجاد زنجيره ارزش و خوشه توليد نيازها را به هم متصل كنند.
وي ادامه داد: دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي نقطه اتصال بخش هاي مختلف بوده و نگراني هاي بخش را مرتفع خواهد كرد.
رئيس سازمان شيلات ايران به ريسك پذيري توليد در حوزه كشاورزي اشاره كرد و گفت: آب و زمين يك محدوديت اساسي بوده اما شيلات صنعتي خدادادي است و مي توان از ظرفيت هاي دريا براي توليد پروتئين بهره گرفت.
حسيني ادامه داد: موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور با دارا بودن تحقيقات برجسته مي تواند ما را به اهدافمان نزديك تر كند و علاوه بر آن وجود 140 هزار صياد ظرفيت بسيار مناسبي است كه نقش آفريني شيلات را نمايان تر كند.
وي فعاليت اقتصادي و معيشتي را دو محور اساسي در اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري برشمرد و افزود: با مشاركت مردم و جوامع محلي خواهيم توانست در اين زمينه فعاليت هاي موثري داشته باشيم.
وي ادامه داد : پايداري توليد بايد مدنظر قرار گيرد و مسئوليت هاي اجتماعي نيز لحاظ شود.
دبير شوراي عالي صنايع دريايي نيز در اين نشست گفت: زنجيره ارزش مبحث مهمي است و بايد پايداري آن مدنظر قرار گيرد.
مهدي سالاري افزود: لازم است درابتدا مسائل پيش رو مدنظر قرار گرفته و سپس پروژه هاي پيشنهادي ارائه شود تا شاهد به ثمر نشستن برنامه هاي اين حوزه باشيم.
وي همچنين تاكيد كرد: در شوراي  عالي صنايع دريايي پروژه و طرح هاي پيشنهادي بررسي و براي اجراي آن برنامه ريزي خواهد شد
برچسب ها: #وزارت جهاد کشاورزی #سازمان شیلات ایران #اقتصاد دریا محور صنایع دریایی #آبزی پروری
ارسال نظر
آخرین اخبار