۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
تعداد بازدید: ۳۶۹۱۳۷
تیم‌های استقلال و پرسپولیس تلاش زیادی می‌کنند تا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بازگردندند اما شرایط گل‌گهر سیرجان، سپاهان و آلومینیوم اراک بهتر است و در این میان مس رفسنجان هم داعیه قهرمانی دارد.
کد خبر: ۴۲۷۶

رقابت داغ برای صدرنشینی لیگ برتر/ سرخابی در صدد جبران فاصله با صدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی گل‌گهر سیرجان به پایان رسید. البته شاگردان امیر قلعه‌نویی تیم‌های سپاهان و آلومینیوم اراک را هم‌امتیاز با خود می‌بییند و استقلال، مس رفسنجان و پرسپولیس را در فاصله نزدیکی در تعقیب جایگاه‌شان می‌بینند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در مشهد موفق شدند برابر پدیده ۲ بر یک برنده شوند. پدیده که در قعر جدول قرار دارد گل نخست بازی را به ثمر رساند اما گل‌گهر سیرجان موفق به جبران نتیجه شد و حداکثر امتیاز مسابقه را به دست آورد. نتیجه‌ای که بار دیگر حکم به صدرنشینی نماینده سیرجان و قعرنشینی پدیده داد.

* سپاهان نمایش کاملاً برتری مقابل صنت نفت آبادان داشت اما نتیجه‌ای بهتر از پیروزی یک بر صفر به دست نیاورد تا در جدالی حساس به ۳ امتیاز مسابقه دست یابد. شاگردان محرم نویدکیا با کسب پیروزی در این بازی از بحران شکست در خانه گل‌گهر خارج شدند و آماده مصاف با استقلال در هفته دهم شدند. شاگردان علیرضا منصوریان هم در پایین جدول و در رتبه پانزدهم بیش از گذشته خطر سقوط را حس کردند.

آلومینیوم اراک کماکان به شگفتی‌سازی خود ادامه می‌دهد و نه تنها بدون شکست مانده بلکه امتیازی برابر با تیم صدرنشین لیگ برتر دارد. شاگردان رسول خطیبی ۳ امتیاز دیگر را در دیدار با فجرسپاسی شیراز به اندوخته‌های قبلی خود اضافه کردند تا بتوانند یکی از مدعیان قهرمانی نام بگیرند. در سمت مقابل شاگردان علی‌اصغر کلانتری ناکام ماندند تا در میان تیم‌های دورقمی جدول رده‌بندی باقی بمانند.

استقلال پس از ۵ تساوی متوالی به پیروزی خوبی دست یافت و در خانه پیکان ۳ بر صفر برنده شد. شاگردان فرهاد مجیدی با این نتیجه ۳ امتیاز ارزشمند بیرون از خانه گرفتند تا بار دیگر در قامت مدعی قهرمانی دیده شوند. پیکان هم روند ناامیدکننده چند هفته اخیر را ادامه داد تا به رتبه هشتم جدول سقوط کند.

مس رفسنجان سیر صعودی بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارند. این تیم پس از آنکه ۳ امتیاز دیدار با پدیده را از سوی کمیته انضباطی دریافت کرد در ۴ بازی متوالی ۱۲ امتیاز به دست آورد تا حالا یکی از تیم‌های مدعی لیگ برتر قلمداد شود. این تیم توانست در خانه برابر تراکتور ۳ بر ۲ برنده شود تا سرخ‌پوشان تبریز در رتبه نازل دوازدهم جای بگیرند اما جایگاه شاگردان محمد ربیعی در رده پنجم باشد.

پرسپولیس در روزی که قضاوت عادلانه داوری هم با این تیم یار نبود برابر هوادار تن به تساوی ۲ بر ۲ داد تا بیش از گذشته از صدر جدول فاصله بگیرد. یحیی گل‌محمدی زیر فشار زیادی قرار دارد و تیمش نتوانسته روند خوبی را پشت سر بگذراند. حضور در جایگاه ششم برای تیمی که ۵ قهرمانی متوالی داشته اصلاً به مذاق هواداران خوش نمی‌نشیند. در مقابل هوادار که در وقت‌های اضافی به تساوی رضایت داد در رتبه چهاردهم قرار دارد و از مدعیان سقوط است.

فولاد خوزستان نتوانست در خانه برابر نساجی مازندران برنده شود. جواد نکونام پس از بازی قضاوت داور مسابقه را از عوامل بازدارنده در براری فولاد دانست و معتقد بود دو پنالتی برای تیمش گرفته نشده و گل حریف هم با خطا به دست آمده است، ضمن اینکه علیرضا حقیقی باید اخراج می‌شد. در سمت مقابل نساجی مازندران توانست در خارج از خانه امتیاز بگیرد تا یک رده در جدول بالا بیاید. شاگردان ساکت الهامی با عملکردی که در این هفته داشتند بار دیگر با شکست خداحافظی کردند تا ثابت کنند دوست ندارند به رتبه‌های پایینی جدول تنزل کنند.

ذوب‌آهن در خارج از خانه بازنده نشد. تقابل شاگردان مهدی تارتار با نفت مسجدسلیمان نتیجه تساوی یک بر یک بود تا سبزپوشان اصفهان در میان تیم‌های تک‌رقمی جدول رده‌بندی باقی بمانند. در آن سو شاگردان فراز کمالوند در خانه بیش از یک امتیاز دشت نکردند تا کماکان در پایین جدول باقی بمانند. حضور در رتبه سیزدهم جدول می‌تواند خطر سقوط را برای نفت مسجدسلیمان حفظ کند و کمالوند باید به فکر چاره باشد.

رقابت داغ برای صدرنشینی لیگ برتر/ سرخابی در صدد جبران فاصله با صدر

ارسال نظر
آخرین اخبار