۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تعداد بازدید: ۲۳۵۵۷۴
رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان تاکیدکرد:
ستاد دانشگاه‌ها موظفند با افراد فاقد صلاحیت و مراکز بدون پروانه که در حیطه درمان فعالیت می‌نمایند برخورد‌های قانونی کنند.
کد خبر: ۷۲۲۱

نظارت بر رعایت تعرفه‌ها و کیفیت خدمت رسانی مراکز درمانی تقویت می‌شود / فعال‌تر شدن استان‌های مرزی در جذب بیماران بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  به نقل از وبدا، رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: گزارش وقایع ناخواسته درمانی با هدف صیانت از حقوق گیرندگان خدمت و افزایش ایمنی بیمار و به منظور تسهیل در امر رصد و ثبت موارد ۲۸ گانه خطا‌ها در کلیه موسسات پزشکی تشخیصی - درمانی اعم از بستری و سرپایی شامل بیمارستان، مراکز جراحی محدود، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، مراکز تصویر برداری، مطب‌ها صورت می‌گیرد.

  حبیب ملک پور در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: برنامه ثبت خطا‌های ۲۸ گانه در برنامه عملیاتی دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور تعریف شده و موجب پیگیری مستمر برنامه از طرف دانشگاه گردیده است. 
 
وی افزود: با توجه به پیگیری مستمر ستاد در خصوص اعلام خطا از سوی مراکز درمانی بستری، ثبت خطا‌ها طی دوره‌های زمانی افزایش یافته و دانشگاه‌هایی که تعداد خطای بیشتری را ثبت می‌نمایند مورد تشویق قرار می‌گیرند.


وی گفت: رصد روزانه خطا‌های ثبت شده در ستاد صورت خواهد گرفت و در صورت مشاهده تکرار موارد جهت مداخله فوری به معاونت درمان انعکاس داده خواهد شد.
 
رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان گفت: تقویت و توجه جدی بر اجرای کامل و دقیق شیوه نامه وقایع ناخواسته درحوزه درمان لازم است و باید از سوی ستاد دانشگاه‌ها به مراکز درمانی تحت پوشش نیز تاکید گردد.

رعایت تعرفه های مصوب در مراکز درمانی الزامی است 

ملک پور ادامه داد: ستاد دانشگاه‌ها در خصوص نظارت موظفند با افراد فاقد صلاحیت و مراکز بدون پروانه که در حیطه درمان فعالیت می‌نمایند برخورد‌های قانونی کنند. همچنین نظارت بر رعایت تعرفه‌های مصوب در مراکز درمانی به ویژه موسسات سرپایی از جمله مطب‌ها و برخورد با متخلفین برابر مقررات از موارد مورد انتظار ما است.
 
رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان در خصوص فرایند اعتباربخشی گفت: دور چهارم فرایند ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها به اتمام رسیده و صدور گواهینامه بیمارستان‌ها علیرغم اپیدمی کرونا صورت گرفته است.
 
وی افزود: دستورالعمل ارزیابی ادواری اعتباربخشی از آذر ماه سال جاری ایلاغ شده است و به زودی ارزیابی ادواری اعتباربخشی از ۵۲۰ بیمارستان کشور انجام پذیرفته است.
 
ملک پور گفت: ارزیابی پنجمین دور اعتبار بخشی طی سال ۱۴۰۱ در دستور کار است و دانشگاه‌ها نسبت به استقرار و پیاده سازی استاندارد‌های اعتبار بخشی برنامه ریزی، آموزش و به راهنمایی بیمارستان‌های تحت پوشش خود اقدام نمایند.


رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان در خصوص صدور پروانه الکترونیک گفت: نظارت بر فرآیند‌های صدور پروانه موسسات پزشکی و لزوم رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی جلوگیری از فعالیت موسسات فاقد پروانه بهره برداری و اخذ تاییدیه آتش نشانی در فرآیند‌های صدور و تمدید پروانه بهره برداری مورد تاکید است.

استان های مرزی در جذب بیماران بین الملل فعال تر شوند

ملک پور در خصوص پذیرش توریسم سلامت نیز گفت: استان‌های مرزی باید در جذب بیماران بین الملل از طریق شهر‌های مرزی فعال‌تر شوند همچنین تمام دانشگاه‌ها بر عملکرد شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت که با بیمارستان‌ها در حال تعامل هستند نظارت نمایند.

برچسب ها: وزارت بهداشت تعرفه های پزشکی نظارت
ارسال نظر
آخرین اخبار