۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۷۲۰۰۴۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نفت ایران مشتریان جدیدی دارد، اظهار کرد: وزارت نفت توفیقات خوبی را از نظر میزان فروش نفت و جذب مشتریان جدید به دست آورده است و گزارشات بانک مرکزی نشان می‌دهد که بازگشت ارز حاصل از فروش نفت، افزایش قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۸۲۶۴

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به میزان فروش نفت در بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: در بودجه امسال، دولت روزانه فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت پیش بینی کرده بود و نرخ تسعیر ارز هم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفتند، اما دولت برای سال ۱۴۰۱، میزان فروش نفت را روزانه ۱ میلیون و دویست هزار بشکه در نظر گرفت و نرخ تسعیر ارز هم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر بشکه نفت خام هم ۶۰ دلار در نظر گرفته شد؛ بنابراین درآمد این دو با هم خیلی تفاوتی نمی‌کند یعنی حجم فروش نفت نسبت به سال گذشته، کمتر است، ولی از نظر ریالی تقریبا معادل هم است.

پیام کاهش صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۱؛ فروش نفت را به مذاکرات گره نمی‌زنیم!

نخعی در تحلیل کاهش آمار صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: به نظر من عددی که برای صادارات نفت در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است به لحاظ اقتصادی به این معنا است که می‌خواهیم وابستگی اقتصاد کشور را به نفت کمتر کنیم و از نظر سیاسی هم این پیام را می‌رساند که فروش نفت را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.

توان تولید و صدور۲میلیون و ۵۰۰هزار بشکه در روز داریم/با کاهش محدودیت‌های کرونایی تقاضا برای نفت افزایش می‌یابد


نماینده مردم نهبندان و سربیشه بیان کرد: اگر مصرف داخل را از میزان تولید نفت کم کنیم، می‌توانیم حدود ۲ الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه را در روز صادر کنیم چراکه توانایی تولید و صادر را داریم.
ما مشتریان سنتی زیادی داریم و مشتری‌های جدیدی هم متقاضی نفت ایران هستند و با توجه به اینکه بازار نفت به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی، گسترش پیدا می‌کند، تقاضا برای نفت هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ آمریکا محدودیت‌هایی را هم برای تولید نفت شِل در نظر گرفته است و با توجه به افزایش تقاضا، پیش بینی ما این است اگر تحریم‌ها برداشته شود، برای فروش نفت خام، مشکلی نداشته باشیم.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: وزارت نفت توفیقات خوبی را از نظر میزان فروش نفت و جذب مشتریان جدید به دست آورده است و گزارشات بانک مرکزی نشان می‌دهد که بازگشت ارز حاصل از فروش نفت، افزایش قابل توجهی داشته است و همه این‌ها شرایط و نکات مثبتی را تداعی می‌کند. بازار جهانی نفت قبل از شرایط کرونایی، حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز بود، اما شرایط کرونایی باعث کاهش تقاضای نفت شد و این عدد را به ۹۰ میلیون بشکه در روز هم کاهش داد و الان که شرایط کرونایی بهتر می‌شود، دوباره میزان فروش نفت به رقم سابق باز می‌گردد.

نفت ایران مشتریان جدیدی دارد/افزایش قابل توجه بازگشت ارز فروش نفت

برچسب ها: قیمت نفت مشتریان افزایش ارز پیام ها بودجه ۱۴۰۱ فروش نفت مذاکرات صادرات نفت نفت ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار