۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تعداد بازدید: ۲۷۷۴۷۹
دبیر اجرایی خانه کارگر سقز با تاکید بر اینکه تولید نیازمند نگاه مثبت و نیت درست است، گفت: امروزه برای آنکه یک بنگاه اقتصادی راه اندازی شود، می‌بایست سال‌ها دوندگی کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۳

تولید نیازمند نگاه مثبت و نیت درست است /بروکراسی باعث فرار سرمایه گذار!



سید محمد صالح حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اعلام اینکه بروکراسی اداری، مانع‌تراشی‌ها و قوانین موازی دست تولید کننده و سرمایه گذاران را می‌بندد، گفت: کاغذبازی اداری به اندازه‌ای وحشتناک است که سرمایه گذار را به شدت ناامید می‌کند و کار بجایی رسیده که امکان سرمایه گذاری در سایه مانع تراشی‌ها از بین رفته است.
دبیر اجرایی خانه کارگر سقز با ابراز تاسف از اینکه موانع اداری، کاغذ بازی، نگاه سلیقه‌ای کارکنان دولت، مانع تراشی با هدف گرفتن رشوه و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا صدور مجوز برای تولید با موانع متعددی روبرو شود، گفت: از آنجاکه منطقه کردستان منطقه‌ای محروم و میزان بیکاری در آن بالاست، از هر فرصتی برای جذب سرمایه گذار و راه اندازی بنگاه اقتصادی استفاده می‌کنیم و به هیچ عنوان حاضر نیستیم فرصت سرمایه گذاری را از دست بدهیم.

 


کردستان ذخایر خدادادی و معادن مس، طلا و آهن دارد، اما به خاطر مانع تراشی‌های اداری سرمایه گذاران رغبت نمی‌کنند در این زمینه سرمایه گذاری کنند

وی از رایزنی‌های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در استان کردستان خبر داد و گفت: در قالب مذاکره و رایزنی با تعدادی از سرمایه گذاران، فردی از اهالی اربیل عراق حاضر شد سه هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی ساحل واقع در ۱۰ کیلومتری سقز سرمایه‌گذاری کند، اما اکنون چهار سال است که درگیر کار‌های اداری شده و هنوز نتوانسته ابتدایی‌ترین اقدامات از جمله جواز برای احداث ساختمان اداری را بگیرد.
حسینی نسبت به تبعات کارشکنی‌ها هشدار داد و گفت: با وجود پیگیری‌ها مشخص نشده دلیل این همه کارشکنی‌ها چیست و چرا دولتمردان چنان رفتار می‌کنند که سرمایه‌گذار بگریزد.
وی با اعلام اینکه در استان کردستان ذخایر خدادادی بسیاری همچون معادن مس، طلا و آهن وجود دارد گفت: آنقدر مانع تراشی‌های اداری زیاد است که سرمایه گذاران حتی رغبت نمی‌کنند در زمینه این معادن سرمایه گذاری کرده و منابع را استخراج کنند.

مهاجرت متخصصان به علت بیکاری، ضعف سرمایه گذاری و بی توجهی به ظرفیت ها/اهالی کردستان با انواع تخصص و توانمندی در استان های دیگر مشغول به کار هستند!
آنقدر کارشکنی زیاد است که سرمایه گذاران کردستان به استان‌های زنجان، اصفهان، همدان و تهران رفته‌اند

دبیر اجرایی خانه کارگر سقز با اعلام اینکه استان کردستان سرمایه داران توانمندی دارد که در صورت سرمایه گذاری استان را متحول می‌کنند، گفت: آنقدر کارشکنی زیاد است که سرمایه گذاران کردستان به استان‌های دیگر همچون زنجان، اصفهان، همدان و تهران رفته‌اند و هر بار که با آن‌ها برای سرمایه گذاری در استان کردستان رایزنی می‌کنیم، تمایلی از خود نشان می‌دهند و تنها دلیل را کارشکنی‌های صورت گرفته اعلام می‌کنند.


وی با اعلام اینکه استان کردستان با معضلاتی از جمله مدیریت غیربومی روبرو است، گفت: اگر در تمامی بخش‌های استان مدیر بومی منصوب شود، با تمام وجود برای رونق اقتصادی استان تلاش می‌کنند، اما متاسفانه هر چند وقت یکبار فردی از استان دیگری برای مدیریت کردستان انتخاب می‌شود و، چون عشق و تعهدی نسبت به استان ندارد، نگران آن نیست که عملکرد ضعیفی داشته باشد، زیرا به مردم استان پاسخگو نیست.

مهاجرت متخصصان به علت بیکاری، ضعف سرمایه گذاری و بی توجهی به ظرفیت ها/اهالی کردستان با انواع تخصص و توانمندی در استان های دیگر مشغول به کار هستند!
مهاجرت متخصصان به علت بیکاری، ضعف سرمایه گذاری و بی توجهی به ظرفیت‌های استان/اهالی کردستان با انواع تخصص و توانمندی در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند!

حسینی به تشریح اهمیت انتصاب مدیران بومی پرداخت و گفت: وقتی مدیر بومی در کردستان منصوب شود، اگر عملکرد ضعیفی در اداره استان داشته باشد، خودش، اعضای خانواده‌اش و حتی طایفه اش زیر تیغ نقد مردم قرار می‌گیرند و به همین دلیل، تلاش خود را برای رسیدن به شکوفایی مضاعف می‌کند.
وی با اعلام اینکه امروزه بسیاری از اهالی کردستان با انواع تخصص و توانمندی‌ها در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند، گفت: ضعف سرمایه گذاری، بی توجهی به ظرفیت‌های استان و عدد بالای بیکاری باعث شده تا شاهد مهاجرت متخصصان باشیم و همین امر به زیان استان بوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر سقز با اعلام اینکه بیشتر کسانی که از استان مهاجرت کرده‌اند، نیرو‌های متخصص، تحصیلکرده و کارآمد بودند، گفت: به دلیل آنکه افراد توانمند استان مهاجرت کرده و در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند، استان کردستان با فقر متخصص، تحصیل کرده و سرمایه گذار روبرو شده، زیرا بسیاری از کسانی که از استان مهاجرت کرده اند، به سرمایه گذار تبدیل شده اند.

مهاجرت متخصصان به علت بیکاری، ضعف سرمایه گذاری و بی توجهی به ظرفیت ها/اهالی کردستان با انواع تخصص و توانمندی در استان های دیگر مشغول به کار هستند!

برچسب ها: مهاجران مهاجرت معکوس مهاجرت مهاجرت نخبگان بیکاری بیکاری در کردستان بیکاری تحصیلکردگان مدیریت بحران مدیریت شهری مدیریت بومی
ارسال نظر
آخرین اخبار