۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۲۳۵۵۳
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با بیان اینکه واریز یارانه معیشتی آرامش موقتی برای جامعه خواهد بود، گفت: قرار بود این یارانه به ۷۵ میلیون نفر داده شود و پولی که در مجلس تصویب و در اختیار دولت قرار گذاشته شد معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای ۱۲ ماه سال است.
کد خبر: ۱۳۷۲۲

بانک‌های دولتی ارز ترجیحی گرفتند ولی معلوم نیست چه کردند!

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص واریز یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، اظهار کرد: هرچند مردم هنوز نمی‌توانند این مبلغ را برداشت کنند، اما واریز این مبلغ آرامشی را در کشور ایجاد کرد چراکه کالا‌ها خصوصا کالا‌هایی که شامل ارز ترجیحی بود، افزایش قیمت بی رویه‌ای داشت و افزایش یارانه‌ها می‌تواند تا حدودی این مشکل گرانی را در حوزه کالا‌های اساسی حل کند.
وی با بیان اینکه هنوز با اجرای عدالت فاصله داریم، گفت: این واریز‌ها تناسبی با عدالت ندارد و تقریبا آرامش موقتی برای جامعه خواهد بود. دولت اگر قرار است در حوزه اقتصادی اصلاحاتی انجام دهد، ابتدا باید جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برگزار شود، زیرا در حوزه اقتصادی مشکلات جدی داریم؛ بسیاری از بانک‌های دولتی ارز ترجیحی گرفتند ولی معلوم نیست با آن چه کردند بنابراین اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود باید تاثیر آن در مسکن، لوازم خانگی، اشتغال و ازدواج جوانان هم دیده شود.

قرار بود برای ۷۵ میلیون نفر یارانه واریز شود

 آصفری در خصوص تعداد دریافت کنندگان یارانه، اظهارداشت: قرار بود این یارانه به ۷۵ میلیون نفر داده شود پولی که در مجلس تصویب و در اختیار دولت قرار گذاشته شد معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای ۱۲ ماه سال است؛ لذا ممکن است دولت در حال بررسی اطلاعات جهت واریز مابقی مبلغ است و قرار بود فقط برای یک دهک از جامعه این یارانه واریز نشود.
نماینده مردم اراک در مجلس افزود: به عقیده من وقتی حامل‌های انرژی را گران می‌کنیم فرقی بین فقیر و غنی نباید وجود داشته باشد و یارانه باید به همه تعلق بگیرد؛ بنابراین برای اجرای عدالت مثلا کسی که از حامل‌های انرژی کمتر استفاده می‌کند باید یارانه بیشتری بگیرد و کسی که مثلا ۵ ماشین دارد یارانه کمتری بگیرد و این کار یعنی اجرای عدالت و کاری که ما درحال حاضر انجام می‌دهیم، اجرای مساوات است.

برچسب ها: محمد حسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور توزیع عادلانه یارانه حذف ارز ترجیحی یارانه معیشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار