۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
تعداد بازدید: ۸۶۱۸۷۵
بهرامن گفت: در برخی از موارد بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی طرح‌هایی را مطرح کرده‌ایم که آسیب های زیادی گریبانگیر جامعه شد. نمونه بارز آن مسائلی است که چند روزه با آن روبه رو هستیم که به دلیل یک گرمای ساده و کمبود انرژی تمامی واحدهای صنعتی و صنفی را تعطیل می‌کنیم!
کد خبر: ۳۰۲۸۴

به دلیل یک گرمای ساده تمامی واحدهای صنعتی را تعطیل می‌کنیم! / اگر گوش شنوایی داشتیم، این مسائل وجود نداشت+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا بهرامن، رئیس هیئت مدیره خانه معدن ایران در همایش معمای توسعه در اقتصادهای آشفته در گفتگو با خبرنگار خطوط گفت: تمامی برنامه‌هایمان بر طبق آمایش سرزمینی پیش می‌رود. قبل از اینکه که برنامه هفتم را به مجلس ارائه دهند، هیچ‌گونه ارائه همکاری از ما در خصوص این برنامه نداشتند، زمانی که به مجلس رسید تازه نقطه نظرات ما را خواستار شدند و ما نیز آن را ارائه دادیم و تا به امروز در حال کار کردن بر روی برنامه‌ها هستیم.

به دلیل یک گرمای ساده و کمبود انرژی تمامی واحدهای صنعتی و صنفی را تعطیل می‌کنیم!

وی افزود: اگر هر برنامه‌ای را بدون آمایش سرزمینی ارائه دهیم، با چالش‌هایی همانند کمبود نیرو و انرژی برخورد می‌کنیم. در برخی از موارد بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی طرح‌هایی را مطرح کرده‌ایم، که آسیب های زیادی گریبانگیر جامعه شدو نمونه بارز آن مسائلی است که چند روزه با آن روبه رو هستیم . به دلیل یک گرمای ساده و کمبود انرژی تمامی واحدهای صنعتی و صنفی را تعطیل می‌کنیم! این برنامه‌ها باید به درستی مورد نقد و بررسی قرار گیرند و ما نقش خودمان را در حال حاضر و در گذشته داشته‌ایم .

اگر گوش شنوایی بود مشکلات و چالش‌هایی که با آن رو به هستیم را نداشتیم!

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران مطرح کرد: ما بر روی مسئله آمایش سرزمینی اصرار نمی‌کنیم بلکه  نقد کارشناسی شده انجام می‌دهیم. در دوازده سال پیش هشت طرح فولادی داشته‌ایم و در حال حاضر چه خوب و چه بد انجام پذیرفته. در این طرح عدم وجود مواد معدنی و انرژی لازم را شاهد هستیم. این موضوع به دلیل فشار و خواسته حاکمیت منطقه‌ای در آن زمان بوده. به همین دلیل متولی بخش معدن مجبور می‌شود تا طرح‌های فولادی در آن منطقه را انجام دهد. ما در این زمان این طرح را نقد کردیم و نقدمان نیز  درست و مثبت بود اما اثری نداشت. 

آرمان‌گرایی بکی از مسائلی است که می‌تواند ما را به مسیر دوری برساند .

بهرامن ادامه داد: باید طرح‌های توسعه‌ای که در بخش‌های فولادی انجام می‌شود با آمایش سرزمینی باشد و نباید با عدم تفکر کاری را انجام و برنامه‌های راهبردی خودمان را تغییر دهیم. حکمرانی باید مسائل را بر اساس واقعیت‌ها و نگاه‌های درست انجام دهد. آرمان‌گرایی یکی از مسائلی است که می‌تواند ما را به مسیر دوری برساند .

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در تولید رشد داشته باشیم، نیازمند غیر آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی هستیم. اگر طبق این اصول پیش رویم، قطعا نتیجه‌ خواهیم گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به واحدهای کوچک معادن، متذکر شد: در بخش معدن ۶۵درصد اشتغال‌ها در واحد‌های کوچک است. اگر این موضوع مدیریت نشود، این اشتغال‌ها را در محیط‌های محروم کشور از دست خواهیم داد و دیگر نمی‌توانیم این معادن را فعال کنیم.

مشوق‌ها باید در واحدهای کوچک بالا رود

بهرامن ادامه داد: مشوق‌ها باید در واحدهای کوچک بالا رود تا بتوانند پابرجا و موفق باشند و عملیات اکتشافی‌شان را کامل‌تر انجام دهند. اینگونه می‌توانیم این ثروت ملی را در داخل کشور توسعه دهیم .

رئیس هیئت مدیره خانه معدن ایران در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این موارد پیشنهاد شده و با متولیان در حال گفت و گو هستیم. امید‌وارم بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم تا واحدهای کوچک معادن به این دلایل تعطیل نشوند.

برچسب ها: رشد تولید بهرامن خانه معدن حکمرانی اقتصادی نظریه های حکمرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار