۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۲۲۶۸۵۹
10 بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۲۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بامداد پنجشنبه به وقت تهران، 10 بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر مهم ترین اتفاقاتی که طی این مسابقات رخ داد و عملکردی که ستارگان لیگ از خودشان به جا گذاشتند. 

نتایج بازی ها

نتایج بازی های بیست دسامبر

نکات آماری و اتفاقات مهم امروز

لس آنجلس کلیپرز از زمانی که روند ۹ برد متوالی خودش را آغاز کرده، دومین ریتینگ هجومی، هشتمین ریتینگ دفاعی و دومین نت ریتینگ برتر لیگ را در اختیار دارد. به همه اینها اسپلیت ۵۲/۴۲/۸۵ را هم اضافه کنید. هاردن آمار 17/5/11 زد و کوای لنرد هم با جلوگیری از شکست در دیداری که کلیپرز 22 امتیاز اختلاف ایجاد کرده بود، آمار 30/10/5 به کارنامه خودش اضافه نمود. 

تنها دو بازیکن در طول تاریخ NBA توانسته اند آمار میانگین ۳۰+ امتیاز، ۲.۵ توپربایی و حداقل ۵۰ درصد فیلدگل در یک فصل را ثبت کنند: مایکل جردن و شی گیلجس الکساندر در این فصل.

نیکولا یوکیچ و لوکا دانچیچ در این فصل هر کدام ۵ بار موفق شده اند تریپل دبل ۳۰+ امتیازی ثبت کنند. بقیه بازیکنان لیگ روی هم ۴ بار چنین آماری ثبت کرده اند.

تری یانگ یک عملکرد عالی دیگر این بار مقابل هیوستون راکتس از خودش به جا گذاشت. آیس تری طی چهار بازی اخیر آمار میانگین امتیاز ۳۴.۷ و ۱۲.۷ اسیست ثبت کرده است. یانگ طی هفته های اخیر بهترین گارد کنفرانس شرق بوده است و کارش را با 30 امتیاز و 14 اسیست به پایان رساند؛ این فصل تنها لوکا دانچیچ تعداد بازی بیشتری با آمار 30 امتیاز و 10 اسیست داشته است. در سمت مقابل تری هم فرد ون ولیت 32 امتیاز گرفت و 15 اسیست داشت، آماری بی سابقه در راکتس از زمان جیمز هاردن. ضمن این که کریر های جباری اسمیت جونیور هم با 34 امتیاز، 13 ریباند و 4 بلاک جلوی شکست هیوستون را نگرفت. 

جوئل امبید در مسیر کسب دومین ام وی پی متوالی قرار دارد. امبید برای دوازدهمین بازی متوالی موفق شد آمار ۳۰/۱۰ را رد کند که از زمان کریم عبدالجبار بیشترین است. دیدار با تیمبروولوز همچنین سیزدهمین بازی متوالی ۳۰+ امتیازی امبید بود. تایریس مکسی در جریان این پیروزی مهم 35 امتیاز و 5 اسیست داشت و در نهایت امبید هم کارش را با 51 امتیاز، 12 ریباند، فیلدگل 17 از 25 و 17 پرتاب آزاد موفق از 18 اقدام به پایان رساند؛ آن هم مقابل بهترین تیم دفاعی این فصل NBA. او و یانیس این فصل تنها بازیکنانی هستند که بیش از یک بار بازی 50+ داشته اند. 

ایندیانا پیسرز سرانجام نوار چهار شکست متوالی خودش را پاره کرد و مقابل شارلوت هورنتس پیروز شد. تایریس هلیبرتن این بازی ۱۳ اسیست داشت و بادی هیلد هم با ۲۵ امتیاز به او کمک کرد.

سم مریل به طرز عجیبی در 27 سالگی تازه به اوج خودش در NBA رسیده است. شوتینگ گارد کلیولند کاوالیرز برای دومین بازی متوالی کریر های ثبت کرد و این بار رکورد خودش را به 27 امتیاز رساند. 

تایلر هیرو در جریان پیروزی میامی هیت مقابل یکی از بهترین تیم های دفاعی لیگ یعنی اورلاندو مجیک، 28/8/7 ثبت کرد و 4 از 5 سه امتیازی زد. هیرو این فصل بهترین آمار میانگین کریر خودش در زمینه امتیاز و اسیست را ثبت می کند. 

نیکولا یوکیچ عملکرد بد خودش مقابل دالاس موریکس را جبران کرد و مقابل تورنتو رپترز آمار 31/15/6 ثبت کرد. 

در دربی شهر نیویورک، نیکس با درخشش دانته دی وینچنزو (23 امتیاز و 8 ریباند) و دوست هم کالجی اش جاش هارت (10 امتیاز و 13 ریباند) مقابل بروکلین نتس به پیروزی رسید. 

شیکاگو بولز بدون زک لوین واقعا تیم بهتری است. نرخ پیروزی بولز این فصل با زک لوین 0.27 بود و حالا بدون او این نرخ به 0.63 رسیده است. کوبی وایت (17/7/5) همچنان می درخشد و این ماه بیش از هر کس دیگری در لیگ سه امتیازی زده است. دمار دروزن در جریان پیروزی مهم بولز مقابل لیکرز، 27 امتیاز کسب کرد، 7 ریباند داشت و 9 اسیست به هم تیمی هایش داد. لبران جیمز تنها یک اسیست تا تریپل دبل کم آورد اما عملکرد 25/10/9 او برای پیروزی کافی نبود. 

بوستون سلتیکس بدون ال هورفورد و جیسن تیتم به مصاف ساکرامنتو کینگز رفت و با درخشش همه بازیکنانش (5 بازیکن بالای 20 امتیاز) پیروز شد. وایت (28 امتیاز، 7 اسیست، 3 بلاک و 6 از 9 سه امتیازی)، جیلن براون (28 امتیاز در 29 دقیقه)، پورزینگیس (24/9 همراه با 6 بلاک) و جرو هالیدی (21/8/10) همگی عالی کار کردند.

/طرفداری.

 

برچسب ها: بسکتبال بسکتبال NBA NBA
ارسال نظر
آخرین اخبار