۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۸۷۶۶۸۰
اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر مجلس لایحه تعطیلات پایان هفته مشکل خاصی ندارد، اما باز هم شورای نگهبان باید نظر خود را دهد.
کد خبر: ۳۶۵۶۶

تعطیلات آخر هفته بالاخره ساماندهی شد/ شورای نگهبان 10 روز فرصت دارد پاسخ دهد!

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: لایحه تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارمندان اصلاح ماده ۸۸ قانون خدمات کشوری و لایحه خود دولت بود. طی تغییراتی که کمیسیون انجام داد، ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یافت و به ۸ ساعت در روز رسید همچنین تعطیلات آخر هفته هم با صحبت‌های امروز موافقین، مخالفین و کارشناسی که کمیسیون انجام داده بود به روز شنبه رسید یعنی دو روز در هفته جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته انتخاب شد و قرار شد پنج‌شنبه جزو روز و ساعت کاری باشد تا بتوانیم معاملات جهانی را با کشورهای دیگر بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ساعت کاری کارمندان از ۴۴به ۴۰ساعت در هفته/دولت موظف است پیشنهاد نمایندگان را اجرا کند

اسماعیلی به زمان اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: با تصویب این لایحه طی امروز به شورای نگهبان خواهد رفت، شورای ن هم ۱۰ روز وقت دارد که پاسخ دهد پس از آنکه تایید کرد آقای قالیباف برای اجرا به رئیس جمهور اعلام می‌کند. اگر روند معمولی پیش رود و مشکل خاصی پیش نیاید بنده فکر می کنم ۲۰ الی یک ماه دیگر این قانون به مرحله اجرا برسد.

لایحه تعطیلات پایان هفته چه زمانی به مرحله اجرا خواهد رسید؟

بیشتر بخوانید: نوبت رسیدگی به لایحه ساعت کاری کارمندان مشخص شد

وی افزود: با توجه به اینکه دولت بحث‌های مالی این موضوع را پذیرفته است، بعید است که مشکل خاصی داشته باشد یا شورای نگهبان بخواهد ایرادی بگیرد. به نظر مجلس لایحه مشکل خاصی ندارد اما باز هم شورای نگهبان باید نظر خود را دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلی شنبه‌ها فقط شامل دستگاه‌های اجرایی دولت خواهد شد. 

برچسب ها: ساماندهی تعطیلات ولی اسماعیلی کمیسیون اجتماعی مجلس رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای نگهبان دولت بار مالی تعطیلات آخر هفته
ارسال نظر
آخرین اخبار