۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
تعداد بازدید: ۲۵۸۷۲۹
شب پایانی مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ اروپا با انجام هشت دیدار از گروه‌های پنجم تا هشتم به پایان رسید.
کد خبر: ۴۲۴۱

صعود گالاتاسارای، ستاره سرخ، لورکوزن و وستهام به یک هشتم نهایی/ لاتزیو، براگا، بتیس و دینامو زاگرب در پلی‌آف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شب پایانی مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ اروپا با انجام هشت دیدار از گروه‌های اول تا چهارم به پایان رسید و تیم‌های فوتبال گالاتاسارای ترکیه، ستاره سرخ بلگراد، بایر لورکوزن آلمان و وستهام انگلیس به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و تیم‌های فوتبال لاتزیو ایتالیا، براگا پرتغال، رئال بتیس اسپانیا و دینامو زاگرب کرواسی راهی مرحله پلی‌آف شدند.

در گروه E این رقابت‌ها تیم فوتبال لاتزیو در ورزشگاه خانگی خود المپیکو با نتیجه صفر بر صفر مقابل گالاتاسارای متوقف شد و المپیک مارسی موفق شد میهمان خود لوکوموتیو مسکو را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

پس از اتمام دیدار‌های شب گذشته، گالاتاسارای ترکیه با ۱۲ امتیاز صدرنشین شد و به یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود کرد و لاتزیو ایتالیا با ۹ امتیاز دوم شد و به پلی‌آف رفت تا با یکی از تیم‌های سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیدار کند.

همچنین تیم‌های فوتبال المپیک مارسی و لوکوموتیو مسکو با ۷ و ۲ امتیاز در گروه خود سوم و چهارم شدند و از ادامه رقابت‌ها کنار رفتند.

در گروه F لیگ اروپا هم تیم فوتبال لودوگورتس بلغارستان در ورزشگاه خانگی خود مقابل میتیلند دانمارک با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد و براگا پرتغال هم در خانه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک مقابل ستاره سرخ بلگراد دست نیافت.

با پایان رقابت‌های این گروه تیم فوتبال ستاره سرخ بلگراد با ۱۱ امتیاز صدرنشین شد و مستقیماً به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود کرد و براگا پرتغال هم با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد. تیم‌های میتیلند دانمارک و لودوگورتس بلغارستان هم با ۹ و ۲ امتیاز سوم و چهارم شده و حذف شدند.

در گروه G لیگ اروپا سلتیک گلاسکو اسکاتلند با نتیجه ۳ بر ۲ بر میهمان خود رئال بتیس اسپانیا غلبه کرد و تیم فوتبال فرنتس واروش مجارستان با نتیجه یک بر صفر میهمان خود بایر لورکون آلمان را با شکست بدرقه کرد.

در این گروه و پس از پایان رقابت‌ها تیم فوتبال بایر لورکوزن با ۱۳ امتیاز صدرنشین شد و به طور مستقیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و تیم فوتبال رئال بتیس اسپانیا هم با ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و به پلی‌آف رقابت‌ها پای گذاشت تا با یک تیم سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دیدار کند. تیم‌های سلتیک گلاسکو اسکاتلند و فرنتس واروش مجارستان هم با ۹ و ۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و حذف شدند.

در گروه H این رقابت‌ها خنک بلژیک با نتیجه یک بر صفر از میهمان خود راپید وین اتریش شکست خورد و وستهام انگلیس هم با نتیجه یک بر صفر مقابل میهمانش دینامو زاگرب کرواسی شکست را پذیرا شد.

با پایان رقابت‌های مرحله گروهی تیم فوتبال وستهام انگلیس با ۱۳ امتیاز صدرنشین شد و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود کرد و دینامو زاگرب کرواسی با ۱۰ امتیاز دوم شد و به مرحله پلی‌آف رفت. تیم‌های فوتبال راپید وین اتریش و خنک بلژیک هم با ۶ و ۵ امتیاز سوم و چهارم شدند تا از ادامه این رقابت‌ها کنار بروند.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های پلی‌آف لیگ اروپا که بین هشت تیم دوم گروهی لیگ اروپا و هشت تیم سوم لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، روز دوشنبه سیزدهم دسامبر ۲۰۲۱ رأس ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی در شهر نیون سوئیس برگزار خواهد شد.

در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها تیم‌های دوم مرحله گروهی لیگ اروپا دیدار رفت را در خانه حریف و دیدار برگشت را در خانه خود برگزار خواهند کرد و میزبان هستند.

هشت تیم پیروز مرحله پلی‌آف لیگ اروپا به جمع هشت تیم نخست مرحله گروهی می‌پیوندند تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا رقابت کنند.

برچسب ها: لیگ اروپا
ارسال نظر
آخرین اخبار