۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۴۷۳۷۳
«خطوط» پیشنهاد می‌کند:
با گذشت ۶ جهش متفاوت از کرونا هنوز هم هیچ قطعیتی برای پایان جهش‌های این ویروس وجود ندارد، پس چطور باید با آن کنار بیایم؟
کد خبر: ۱۰۳۳۹

نقشه فرار از کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط همه‌گیری یا همان پاندمی کرونا تأثیر عمده‌ای بر سلامت روانی مردم به خصوص کادر درمان و اقشار کارگری، دانش‌آموزان و افرادای که تنها زندگی می‌کنند، گذاشته است. در واقع در چنین شرایطی ممکن است هر فردی از جامعه دچار بیماری جسمی مثل کرونا شود اما بسیار بعید است که اقشار مختلف جوامع به سلامت روان خود نیز توجه کنند. همانطور که ویروس کرونا به تکامل خود ادامه می‌دهد، قابل درک است که با هر جهش این ویروس بسیاری از مردم جهان استرس فزاینده‌ای را احساس کنند. اطلاعات به سرعت در حال تغییر است. اطلاعاتی که گا‌هاً ما را گیج می‌کند. جهش‌های مختلف کرونا از پیک اول تا به امروز که به پیک ششم رسیده، طاقت‌فرسا و حتی ترسناک بوده است. بنابراین در این دوران ممکن است ترس و اضطراب را تجربه کرده باشید.


۵ گام ساده برای مدیریت استرس


با این حال در طول دوران همه‌گیری کووید پزشکان و متخصصان سلامت روان در گزارش‌ها و مقالات و مصاحبه‌ها راهکار‌های مختلفی را برای خروج فرد از شرایط استرس‌زا پیشنهاد کرده‌اند. «خطوط» با بازبینی انواع گزارش‌های سلامتی در نهایت شما را با ۵ راهکار ساده برای حل مشکل استرس در دوران همه‌گیری آشنا می‌کند.


۱. به طور منظم تمرین کن

در حالی که ممکن است باشگاه‌های بدنسازی الزامات ماسک یا دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را داشته باشند، هنوز هم می‌توان ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دویدن را انجام داد. این نوع ورزش می‌تواند به ترشح اندورفین کمک کند تا با این ماده طبیعی احساس بهتری داشته باشید و نگرش مثبت خود را حفظ کنید. تمرینات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در خانه خود انجام دهید. یوگا و حرکات کششی به عنوان یکی از راه‌های تمرین بدن و آرامش ذهن توصیه می‌شود.


۲. رژیم غذایی سالم را حفظ کنید


استرس می‌تواند بر عادات غذایی و متابولیسم شما تأثیر منفی بگذارد. بهترین راه برای مبارزه با استرس یا غذا خوردن احساسی این است که به آنچه باعث استرس خوردن می‌شود توجه داشته باشید و برای مبارزه با این میل خودتان را آماده کنید. اگر فردی هستید که مستعد خوردن احساسی هستید، محرک‌های خود را بشناسید، بدانید چه چیزی شما را تحت فشار قرار می‌دهد و آماده باشید. از نظر علم تغذیه میان وعده‌های سالم به بدن شما کمک می‌کند که خود را مسلح کند تا بهتر با استرس خود مقابله کنید.


۳. به خوبی استراحت کنید


ما به عنوان انسان می‌خواهیم بر زندگی خود کنترل داشته باشیم، اما این تفکر اشتباهی است. ما باید یاد بگیریم که عدم کنترل را مدیریت کنیم. در حالی که مطلع ماندن از آخرین اخبار و تحولات مهم است، ماهیت در حال تحول اخبار می‌تواند بسیار زیاد باشد. بنابراین تعادلی برای قرار گرفتن در معرض اخباری که برای شما مفید است پیدا کنید. این امر به ویژه برای فرزندان ما مهم است. ما باید قرار گرفتن آن‌ها در رسانه‌ها را محدود کنیم و اطلاعات متناسب با سن را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.


۴. با دیگران ارتباط برقرار کنید


ترس و انزوا می‌تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. ما نیاز داریم که به طور منظم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اگر چه در دوران کرونا تأکید بر لزوم قرنطینه و عدم تجمع در یک مکان یک امر اجتناب ناپذیر بود اما در عصر کنونی می‌توانید به طور منظم از طریق تلفن، پیامک، FaceTime یا سایر نرم‌افزار‌های کامپیوتری با اعضای خانواده، دوستان و همکاران تماس بگیرید.


۵. بخواب و استراحت کن


اخبار در حال تغییر می‌تواند استرس زیادی ایجاد کند، استرسی که وقتی به اندازه کافی نخوابید تشدید می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که به مقدار توصیه شده بخوابید تا به شما کمک کند روی کار و مدیریت استرسی که بیماری همه گیر فعلی می‌تواند ایجاد کند متمرکز بمانید. پیروی از این مراحل مدیریت استرس می‌تواند به شما کمک کند که با محیط در حال تغییر خود کنار بیایید و به اطرافیانتان، به ویژه کودکان، متمرکز بمانید. اگر به تنهایی قادر به مدیریت اضطراب یا افسردگی خود نیستید، برای یک ویزیت حضوری یا مجازی با یک روانشناس رفتاری تماس بگیرید. مراقب خود و دیگران باشید.

برچسب ها: اخبار کرونا قرنطینه کرونایی آمار کرونا در ایران عوارض کرونا کووید 19 واکسن کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار