۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
تعداد بازدید: ۴۸۰۸۷
بررسی آسیب‌های اجتماعی و فردی در افرادی که خشونت را در خانواده‌شان تجربه می‌کنند؛
بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی و فردی در افرادی که خشونت را در خانواده‌شان تجربه می‌کنند؛ بیشتر است. «خطوط» در این یادداشت به این موضوع پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۶

پیامد‌های جبران ناپذیر یک خشم کوچولو!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط خشونت خانگی صدمات جسمی، عاطفی، روانی و مالی قابل توجهی را برای کسانی که آن را تجربه می‌کنند، به همراه دارد و حتی در مواقعی می‌تواند کشنده باشد. از آنجا که خشونت خانوادگی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، در انواع مختلفی از روابط رخ دهد و تاکتیک‌های زیادی را در بر گیرد، تأثیرات آن نیز متفاوت است. علاوه بر این‌ها خطرات فوری و مداوم و نگرانی‌های ایمنی مرتبط با خشونت خانوادگی، تأثیرات طولانی‌مدتی بر سلامت و رفاه عاطفی، روانی، معنوی، مالی، جسمی، جنسی و باروری قربانیان می‌گذارد. از طرف دیگر خشونت خانوادگی می‌تواند به درآمد، اشتغال، تحصیل، امنیت مسکن و مشارکت عمومی در زندگی اجتماعی و مدنی زیان وارد کند. فردی که سوء استفاده را تجربه می‌کند، اغلب بیش از هر کس دیگری در مورد خطرات ناشی از فردی که او را آزار داده می‌داند. ترک یک رابطه خشونت‌آمیز اغلب خطرناک‌ترین زمان برای یک قربانی است. به همین دلیل، ممکن است سال‌ها و تلاش‌های مکرر برای ترک یک رابطه طول بکشد تا فرد بتواند امنیت، کنترل و استقلال را در زندگی خود به دست آورد.

خشونت خانوادگی می‌تواند به درآمد، اشتغال، تحصیل، امنیت مسکن و مشارکت عمومی در زندگی اجتماعی و مدنی زیان وارد کند


سن گرایی، توانایی گرایی، استعمار، جرم انگاری، فقر، نژادپرستی، و سایر اشکال تبعیض همگی می‌توانند شدت و تأثیرات پایدار خشونت خانوادگی را افزایش دهند. خشونت خانوادگی پیامد‌های قابل توجهی برای نوزادان، کودکان و جوانان به عنوان قربانیان دارد. شواهد نشان می‌دهد که خشونت خانوادگی می‌تواند تأثیر پایدار و قابل توجهی بر نوزادان (از جمله در رحم)، کودکان و جوانان داشته باشد. آن‌ها می‌توانند تحت تأثیر قرار بگیرند چه مستقیماً مورد سوء استفاده قرار گیرند، چه شاهد سوء استفاده یا خشونت علیه والدین یا سایر اعضای خانواده خود باشند. در حالی که کودکان می‌توانند به طور باورنکردنی انعطاف‌پذیر باشند، تأثیرات خشونت خانوادگی می‌تواند به طور بالقوه پیامد‌های بلندمدتی برای دوستی‌ها و روابط و همچنین مشارکت در زندگی اجتماعی و مدنی داشته باشد. در نهایت باید گفت که اگر در اطرأفتان خانواده یا افرادی را می‌شناسید که دچار معضل خشونت خانگی هستند بدون فوت وقت از آن‌ها بخواهید که از یک مشاور خانواده کمک بگیرند قبل از آنکه خیلی دیر شود.

برچسب ها: خشم خشونت خانگی سلامت روان
ارسال نظر
آخرین اخبار