۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۱۴۶۴
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: تیم مذاکره کننده نباید برای توافق عجله‌ داشته باشند. ضمانت‌های لازم برای متعهد شدن طرف مقابل به انجام تعهداتش مدنظر قرار گیرد. تضامین باید تبدیل به قانون و لازم‌الاجرا شود ...
کد خبر: ۱۷۴۲۹

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط درباره روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: متأسفانه برجام کشور را به بُن بست برد و تیم مذاکره کننده قبلی کشورمان چنان بد مذاکره کردند که امتیازات ویژه‌ای به طرف مقابل دادند.

وی متذکر شد: از آنجایی که تیم مذاکره کننده قبلی کشورمان ضمانت‌های لازم را از غربی‌ها نگرفتند، باعث شدند که کشورمان را به دست خودمان به بن بست ببریم و سال‌ها گرفتار موضوع برجام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را به تصویب رساند و باعث شد که تا حدودی این بن‌بست از بین برود و طرف مقابل مجبور شود که پای مذاکره بیاید و حقوق جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست ما از تیم مذاکره کننده کشورمان این است که نباید عجله‌ای برای توافق داشته باشند و نباید کیفیت مذاکرات فدای رسیدن به توافق سریع شود. باید همه جوانب و خواسته‌های ایران در مذاکرات دنبال و در صورت پذیرش از سوی طرف مقابل، توافق انجام شود.

آصفری تاکید کرد: باید مذاکرات به گونه‌ای دنبال شود که حقوق ملت ایران رعایت شود و طرف مقابل باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسد و لازم است تحریم‌ها به طور کامل از بین برود.

وی ادامه داد: همچنین باید حواسمان به روزنه‌هایی باشد که ممکن است مجدداً از آن ناحیه تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان اعمال شود. نباید اجازه دهیم طرف مقابل باز هم بهانه بیاورد و به دنبال زیاده خواهی باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ضمانت‌های لازم برای متعهد شدن طرف مقابل به انجام تعهداتش مدنظر قرار گیرد و حتی این تضامین باید تبدیل به قانون و لازم‌الاجرا شود تا از یک سوراخ  مجدداً گزیده نشویم و شاهد دبه کردن و سوء استفاده غربی‌ها نباشیم.

برچسب ها: مذاکرات وین مذاکرات دوحه محمد حسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تحریم توافق هسته‌ای
ارسال نظر
آخرین اخبار