۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۲۱۷۱۰۰
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با بیان اینکه علت اصلی وضعیت فعلی، غافل شدن از مردم است، گفت: اگر گره‌گشایی از کار مردم وجهه همت مسوولان بود هیچ گاه درگیر موضوعات حاشیه‌ای که در اداره کشور و تسهیل رضایت مردم جایی ندارد، نمی‌شدیم.
کد خبر: ۱۸۸۷۴

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص اولویت امروز کشور، گفت: اولویت اصلی کشور، تغییر مدار حکمرانی به تکیه بر اراده مردم است؛ یعنی اگر حکمرانی بر مبنای اراده مردم و توجه به خواست مردم شکل بگیرد، بقیه مشکلات جامعه، قابل حل خواهد بود. مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به این دلیل است که جایگاه مردم در حکمرانی نادیده گرفته شده است. چه بسا دولت و یا مجلس تصور نمی‌کنند که بایستی رضایت مردم را وجهه همت خود قرار دهند و حتی خودشان را از مردم بی نیاز می‌دانند.
وی ادامه داد: اگر تصمیمات مجلس و دولت نمی‌تواند در مسیر خواست و تحقق مطالبات ان‌ها موثر واقع شود به دلیل این بیگانگی است که امروز اتفاق افتاده است؛ دولت ظاهرا می‌گوید تلاشش برای برآورده کردن خواست مردم است؛ درحالی که اگر بنای دولت به دست آوردن رضایت مردم باشد که باید مسوولینی در راس کار قرار می‌داد که بتوانند با اتخاذ راهکار‌های صحیح در مدیریت‌های کلان و میانی به نحوی رفتار کنند تا رضایت مردم به دست آید تا در دوره بعدی انتخابات هم بتواند با سربلندی از مردم رای بخواهد. اما انتصابات در مسیر کارآمدی و شایستگی به نحوی که آبروی دولت حفظ شود، اتفاق نیفتاد.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی: دولت به جای تحصیل رضایت مردم در انتصابات، به دنبال تحقق انتظارات بخشی از نمایندگان بود و این قضیه به حدی شور شد که صدای رهبر انقلاب را هم در آورد؛ دولت حس می‌کند که به مردم نیاز ندارد بلکه به نمایندگان نیاز دارد و با اتخاذ روش‌ها و سیاست‌هایی که در پیش گرفته است مردم را وادار کرده ماشینی که خودش تولید می‌کند را بخرند

 
عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد، گفت: پس دولت به جای تحصیل رضایت مردم در انتصابات، به دنبال تحقق انتظارات بخشی از نمایندگان بود و این قضیه به حدی شور شد که صدای رهبر انقلاب را هم در آورد؛ دولت حس می‌کند که به مردم نیاز ندارد بلکه به نمایندگان نیاز دارد و با اتخاذ روش‌ها و سیاست‌هایی که در پیش گرفته است مردم را وادار کرده ماشینی که خودش تولید می‌کند را بخرند، زیرا به عنوان تولیدکننده نفعش در این است که این خودرو به فروش برود.

گره‌گشایی از کار مردم وجهه همت مسوولان باشد / از مردم غافل شده‌ایم
بیگی اظهارداشت: درحالی که دنیا سال ۲۰۲۲ را تجربه می‌کند، اما ما تکنولوژی ۱۹۸۰ را با این همه خسارت استفاده می‌کنیم و اگر بنابر کسب رضایت مردم بود که این اتفاق‌ها نمی‌افتاد؛ بنابراین علت اصلی وضعیت فعلی، غافل شدن از مردم است و اگر گره‌گشایی از کار مردم وجهه همت مسوولان بود هیچ گاه درگیر موضوعات حاشیه‌ای که در اداره کشور و تحصیل رضایت مردم جایی ندارد، نمی‌شدیم.

نهیب‌هایی که مجلس به دولت می‌زند چاره ساز نشده است و حتی بعضا تلاش می‌شود که جلوی این نهیب‌ها هم گرفته شود؛ به عنوان نمونه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی طی سفری که داشتند، مانع این شدند که نماینده آن استان یعنی شخص بنده، صحبت کنم؛ یعنی از صحبت ۵ دقیقه‌ای که حق نماینده برای احقاق حقوق ملت بود، جلوگیری شد

 
وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران مدام در حال آب شدن است، گفت: نهیب‌هایی که مجلس به دولت می‌زند چاره ساز نشده است و حتی بعضا تلاش می‌شود که جلوی این نهیب‌ها هم گرفته شود؛ به عنوان نمونه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی طی سفری که داشتند، مانع این شدند که نماینده آن استان یعنی شخص بنده، صحبت کنم؛ یعنی از صحبت ۵ دقیقه‌ای که حق نماینده برای احقاق حقوق ملت بود، جلوگیری شد. نتیجه این می‌شود که موکلین نمایندگان در خیایان حرف خود را بزنند که منجر به آشوب‌های اجتماعی می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که ما مبانی حکمرانی خودمان را بر اساس اموزه‌های انقلاب و قانون اساسی تنظیم نکنیم وضعیت ما بهتر از این نخواهد شد.

برچسب ها: احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور حذف ارز ترجیحی کنترل تورم سرمایه اجتماعی رهبری مقام معظم رهبری مردم نمایندگان مجلس نمایندگان مجمع نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان اذربایجان شرقی
ارسال نظر
آخرین اخبار