۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۱۸۴۷۲۹۵
ارتباط نزدیک نماینده مرند و مدیرعامل مس ایران از وقتی آغاز شد که علی رستمی، مدیر عامل خاک چینی مرند (وابسته به شستا) بود. همان ارتباط، زمینه‌ای شد برای تلاش معصومه پاشایی برای رساندن رستمی به صندلی مدیرعاملی شستا...
کد خبر: ۲۹۰۷۶

شما را به خدا از متخلفین حمایت نکنید! / اجازه دهید صنعت و اقتصاد کشور علمی نه رانتی و تبلیغاتی اداره شود! +فیلم و سند

اعتراف نماینده مجلس به حمایت از مدیرعامل معزول شستا


در ادامه شفاف‌سازی کارنامه شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱ مواردی از دخالت‌های بی حد و مرز «معصومه پاشایی بهرام» نماینده مرند و جلفا در مجتمع مس سونگون و شرکت مس ایران جهت اطلاع و اتخاذ هر گونه تصمیم یا اقدام مراجع و نهاد‌های ذیربط کشور به شرح زیر اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ارتباط نزدیک نماینده مرند و مدیرعامل مس ایران از وقتی آغاز شد که علی رستمی، مدیر عامل خاک چینی مرند (وابسته به شستا) بود. همان ارتباط، زمینه‌ای شد برای تلاش معصومه پاشایی برای رساندن رستمی به صندلی مدیرعاملی شستا بطوریکه خود پاشایی در یک سخنرانی به همین تلاش اشاره نمود.

دانلود فیلم حمایت نماینده مرند

تنها ۳ ماه از حضور رستمی در شستا نگذشته بود که وی به دلیل زد و بند‌های سیاسی و ناکارآمدی اش، با دستور وزیر وقت کار از شستا عزل شد، ولی با حمایت مثلثی از نمایندگان آذربایجانشرقی و کرمان از طبقه ۵ ساختمان شرکت مس سر بر آورد تا آغاز دوران سیاهی و فلاکت این شرکت رقم بخورد.
معصومه پاشایی از همان روز، حضور پررنگی در تصمیمات، انتصابات و حتی در جلسات تخصصی شرکت مس داشته تا همگان به عمق ارتباط وی با رستمی واقف شوند. کار تا جایی پیش رفت که به یکباره، رستمی تصمیم گرفت یک آزمایشگاه تخصصی مواد معدنی را در شهر مرند به افتخار خانم دکتر تاسیس نماید و برای کارشناسی جلوه دادن و تطهیر موضوع، پای دانشگاه تبریز را هم وسط کشید تا ثابت نماید این مرکز زیر نظر بزرگترین مرکز علمی شمالغرب فعالیت خواهد نمود. حالا بماند که افتتاح آنجا با تجهیزات امانتی و عاریتی توسط وزیر صمت هم بی فایده بود و آزمایشگاه از فردای روز افتتاح با عودت تجهیزات امانتی به صاحبان اصلیاش (دانشگاه تبریز و مس مزرعه و ….) به حال خود رها شده است!
اما آنچه انگیزه نگارش این سطور شد:
صبح روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ معصومه پاشایی در یک توئیت سراسیمه و پیروزمندانه  مژده افتتاح طرح هیپلیچینگ سونگون را داد و گفت که معبود عباسزاده در طول ۷ ماه مدیریتش، پیشرفت ۴۹ درصدی پروژه را رقم زده است و ضمنا از دولت سیزدهم و به زعم خود، مدیر جوان انقلابی تشکر کرد.

شما را به خدا از متخلفین حمایت نکنید! / اجازه دهید صنعت و اقتصاد کشور علمی نه رانتی و تبلیغاتی اداره شود! +فیلم و سند

 نابجا بودن توئیت پاشایی

فعلا با گذشت حدود دو ماه از آن روز، هنوز افتتاحی صورت نگرفته است و همین مسئله تاییدی است بر ناصواب بودن ادعای رستمی و عباسزاده و نابجا بودن توئیت پاشایی، ولی توجه خانم دکتر را به لیستی از نواقص این پروژه جلب می‌کنیم تا متوجه شوند که با هر تبلیغ و القای تبلیغاتی و بدون مطالعه، نباید با عجله دست به قلم شوند تا شاید بتوانند امتیازی از آقایان بگیرند.
عمده نواقص این طرح عبارتند از: «عدم تکمیل پایپینگ پمپخانه PLS، عدم اجرای پوند استورم پایین و پایدارسازی ترانشه بالادست ناحیه PLS که در حال ریزش است، عدم تکمیل کابلکشی و برقرسانی پمپخانه PLS، تست نشدن پایپینگ و پمپ‌های نصب شده در کل پروژه، بارگذاری نشدن ماده معدنی در هیپ به اندازه قابل اسیدپاشی، عدم اجرای سیستم اسیدپاشی بر روی ماده معدنی در هیپ، عدم انجام عملیات خاکی پله‌های باقیمانده در هیپ، تکمیل نشدن خطوط آتشنشانی و اطفاء حریق، راه‌اندازی نشدن تجهیزات کارخانه EW، تکمیل نشدن پوشش در ناحیه ذخیره اسید، تکمیل نشدن پایپینگ SX، اجرا نشدن شبکه گاز پروژه، عدم راه‌اندازی سیستم کنترل، عدم اجرای عملیات نصب و راه‌اندازی سنگشکن».
خلاصه اینکه، به دلیل نواقص فوق الذکر، حتی پروژه به مرحله تست و پیش راه‌اندازی نیز نرسیده است.
حال سئوال از سرکار خانم پاشایی این است که بر چه اساسی به دولت انقلابی و متولیان مس تبریک گفتید؟
چگونه از پیشرفت ۴۹ درصدی واهی حرف می‌زنید وقتی که عباسزاده پروژه را با ۷۵ درصد پیشرفت از تیم قبلی تحویل گرفت و اکنون شاید این عدد به ۸۰ هم نرسیده است؟!
به راستی، خانم دکتر پاشایی با تحصیلات پزشکی و حقوق بین الملل؟! تا چه حد از فرایند تولید کاتد به همین روش اطلاع دارند؟
آیا در جریان هستند که رستمی و عباس زاده برای نمایش دادن تولید کاتد، حجم زیادی سولفات مس خریداری نمودند که در همان مراسم افتتاحیه، از کاتد تولیدی سونگون رونمایی کنند؟
اگر هدف فقط نمایش باشد که دانش‌آموزان دبیرستانی هم می‌توانند در آزمایشگاه کاتد مس تولید کنند، ولی اگر هدف، تولید و صنعت است شما را به خدا، به خودتان بیایید و از متخلفین حمایت نکنید و اجازه دهید صنعت و اقتصاد این مرز و بوم با اصول و اسلوب علمی و نه نمایشی، رانتی و تبلیغاتی اداره شود و صنعت مس در راه اهداف و مطامع باندی و سیاسی و انتخاباتی ذبح نشود.
راستی خانم دکتر، نمیخواهید متولیان امر را بازخواست کنید که چرا هنوز افتتاحی انجام نشده است؟ و توئیت شما هدر رفت؟! هر کسی جای شما بود توئیت را حذف می‌کرد! راستی نمی‌خواهید پیگیری کنید که سرنوشت آزمایشگاه جامع مرند چه شد؟راستی از خرید محدوده معدنی نامرغوب کوهناب مرند برای شرکت مس هم خبری دارید؟!!

برچسب ها: تخلفات وزارت صنعت ، معدن وتجارت اقتصاد ایران رانت شرکت ملی مس افشاگری علم وفناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار