۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۲۰۳۷۳۷۹
مدیر عامل مس از طریق انتصاب نزدیکان و افراد سفارش شده توسط نمایندگان و صاحبان قدرت، سعی کرد جایگاه خود را در صندلی مدیرعاملی مس تحکیم بخشد غافل از اینکه حمایت این افراد همیشه تاریخ انقضایی دارد.
کد خبر: ۲۹۰۲۳

انتصاب کرمانی و اردبیلی منتسب به عضو مجمع تشخیص و نیکزاد برای ماندن در قدرت/ادامه شفافسازی کارنامه ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به دنبال انتقاد فرهنگی و چند نماینده دیگر از عملکرد رستمی، در یک اقدام شتابزده شیاری عزل و محمدزاده اردبیلی الاصل با سوابق کاملا غیرمرتبط از کارخانجات لوازم خانگی پارس به روایتی با سفارش نیکزاد نایب رئیس مجلس مدیرعامل راهیان سهام گردید.

ادامه شفافسازی کارنامه ۱۴۰۱

بند الف در گزارش قبلی بیان شد. برای دیدن آن روی گزینه روبرو کلیک کنید.  ( الف)

ب: شرکت سرمایه گذاری مس
ج: شرکت راهیان سهام

مدیر عامل مس که رویکرد ویژه‌ای در قبال نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشته و از همان ابتدا به دلیل پرونده تخلفات قبلی خود و احتمال عدم تایید صلاحیتش از طرف نهاد‌های امنیتی و نظارتی، نیاز به جلب رضایت و حمایت این دسته از مسئولین داشت شرکت‌های بزرگی همچون «سرمایه گذاری»، «راهیان سهام» و «نوآوران مس» را بعنوان ابزاری دید تا از طریق انتصاب نزدیکان و افراد سفارش شده توسط نمایندگان و صاحبان قدرت، جایگاه خود را در صندلی مدیرعاملی مس تحکیم بخشد غافل از اینکه حمایت این افراد همیشه تاریخ انقضایی دارد و نمیتوان روی حمایت دائمیشان حساب نمود.

رستمی با عزل آرمان حسنی، مدیر عامل با تجربه صندوق بازنشستگی مس، محسن یزدانیراد داماد خواهر محمدرضا باهنر نماینده اسبق کرمان و عضو مجمع تشخیص مصلحت را به جای وی منصوب نموده بود و به قول خود، به جای یک کرمانی، یک کرمانی دیگر را جایگزین کرد سپس دست به چینش جدیدی در شرکت‌های زیرمجموعه زد. ابتدا با عزل احسان نمازی زاده مدیرعامل راهیان سهام (فقط بیست روز پس از انتصابش)، علی شیاری داماد محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز را به عنوان جایگزین وی معرفی نمود و در کنفرانس خبری کرمان هم گفت که شیاری سهم آذربایجان و یزدانی سهم کرمان از مدیریت مس میباشد، ولی چند ماه از این انتصاب نگذشته بود که به دنبال انتقاد فرهنگی و چند نماینده دیگر از عملکرد رستمی، شیاری در یک اقدام شتابزده عزل و شخصی به نام محمدزاده (اردبیلی الاصل) با سوابق کاملا غیرمرتبط از کارخانجات لوازم خانگی پارس (به روایتی با سفارش نیکزاد نایب رئیس مجلس) مدیرعامل راهیان سهام گردید تا رویکرد سیاسی و سهم دهی علی رستمی بیش از پیش عیان شود.


خواب رستمی برای شرکت سرمایه گذاری!
رستمی برای شرکت سرمایه گذاری خواب دیگری دیده بود. میلاد شمس خواهرزاده و داماد احمد شمس معاون واعظی در نهاد ریاست جمهوری دولت روحانی از مدیریت این شرکت عزل شد و محمد عابدینژاد داورانی یکی از یاران نزدیک پورابراهیمی نماینده کرمان (که علیرغم تلاش رستمی و پورابراهیمی نتوانسته بود وارد هیات مدیره مس ایران شود) بر صندلی مدیرعاملی هلدینگ سرمایه گذاری مس با بیش از ۲۰ شرکت صنعتی و معدنی نشست. وی از زمان انتصاب فقط یک عملکرد داشته آنهم تغیر جهت سنگ توالت‌های طبقات ساختمان سرمایه گذاری بوده است!
با همه اینها، رستمی جرات نکرد شمس را کاملا حذف کند چرا که پدرزن وی هنوز کاملا از سپهر سیاسی کشور حذف نشده و هنوز مشاور اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور فعلی میباشد. میلاد شمس هم اکنون عضو هیات مدیره موظف شرکت آتیه اندیشان مس و همزمان عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری است!
با وجود تغییرات وسیع در شرکت‌های صندوق، غفوری معاون سرمایه گذاری که از یاران نزدیک و همیشگی محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان است، هنوز در همان پست حضور دارد تا مبادا موجبات تکدر خاطر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و حامی پر و پا قرص رستمی فراهم شود!

ادامه این مطلب روز‌های آتی منتشر خواهد شد...



برچسب ها: افشاگری شرکت ملی مس وزیر صنعت معدن تجارت رانت فساد اقتصادی مبارزه با فساد فساد مالی گزارش تحلیلی نیکزاد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آذربایجان
ارسال نظر
آخرین اخبار