۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۷۳۵۱۹۳۰
معاون اول رئیس جمهور بایستی پاسخ دهند که آیا حق‌شناس واقعا منتسب به ایشان است یا این فرد صرفا برای رسیدن به مقاصد آنچنانی خود پشت آقای مخبر مخفی شده است؟! آیا صِرف عضویت در بسیج دانشجویی آنهم ۱۵ سال قبل می‌تواند حجت شرعی برای سپردن یک مجموعه بزرگ و واگذاری پروژه‌های صد‌ها میلیاردی به وی باشد؟
کد خبر: ۳۰۸۰۴

رد پای بسیج دانشجویی زمان احمدی‌نژاد و منتسبان به مخبر در انتصابات فسادستیزانه و انقلابیگرانه دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در ادامه سلسله گزارشات در مورد انتصابات علی رستمی و میزان انطباق افراد منصوب شده با شاخص‌های ادعایی وی به بررسی یک انتصاب حاشیه دار دیگر می‌پردازیم:

 -افشای پشت پرده های انتصابات رانتی و فامیلی در دولت سیزدهم

-انتصابات 14 ماهه خط بطلانی بر کلیه ادعاهای فسادستیزی، ولایتمداری و انقلابیگری در انتخاب مدیران انقلابی و مکتبی

 

رد پای بسیج دانشجویی زمان احمدی‌نژاد و منتسبان به مخبر در انتصابات فسادستیزانه و انقلابیگرانه دولت سیزدهم
بخش سوم: مدیرعامل شرکت کانی مس

یکی از مهمترین مجموعه‌های صنعتی و معدنی شرکت مس، شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس وابسته به موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران می‌باشد. متاسفانه از زمان روی کار آمدن علی رستمی در شرکت مس، این مجموعه فنی مهندسی نیز به جولانگاه عناصر سیاسی و وابسته به افراد، گروه‌ها و محافل سیاسی تبدیل شده است.
علیرغم فایل صوتی منتشر شده از رستمی مبنی بر انتصاب افراد فسادستیز و انقلابی و ... وی مدیریت این شرکت مهم را به شیوه دیگر انتصابات سیاسی و رانتی در بدنه مس، به یک شخص بی تجربه، ولی سیاسی داده که از ابتدای ورودش به این مجموعه، خود را منتسب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معرفی نموده است.
این شخص که با سهمیه ایثارگران (فرزند جانباز) در رشته صنایع پذیرش شده بود در زمان دولت احمدی‌نژاد مسئولیت بسیج دانشجویی را بر عهده گرفته و از آن زمان، مسیر ترقی برایش هموار شده است. در همان سال ها، حسنعلی حق‌شناس گرگابی به همراه سید محسن دهنوی (نماینده فعلی مجلس) و برخی دیگر از اعضای شاخص بسیج، به عضویت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در آمد که یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری این سازمان می‌باشد.

رد پای بسیج دانشجویی زمان احمدی‌نژاد و منتسبان به مخبر در انتصابات فسادستیزانه و انقلابیگرانه دولت سیزدهم


جولانگاه عناصر سیاسی و وابسته به افراد، گروه‌ها و محافل

این فرد که مواضع و اظهار نظر‌های آن زمانش، همگی رنگ و بوی انقلابی و جهادی و دفاع از مظلومین داشت با ورود به عرصه کسب و کارِ آلوده به سیاست، از آرمان‌های دوران دانشجویی اش فاصله گرفت.
سرپرستی اداره کل پشتیبانی پارک فناوری پردیس، عضویت در شرکت‌های متعدد صنعتی و معدنی و انتسابش به بنیاد برکت و ستاد اجرایی و در نهایت ارتباط با علی رستمی، مدیرعامل مس ایران، شخصیت دیگری از این عضو بسیج دانشجویی ساخت.

رستمی باید پاسخ بدهد که انتصاب این فرد به عنوان مدیرعامل شرکت کانی مس به دلیل تخصص و تحصیلات و سوابقش بوده یا به دلیل فسادستیزی و خاستگاه انقلابی؟!


اکنون مدیریت یکی از مهمترین شرکت‌های زیرمجموعه مس در اختیار حق شناس است که علی رستمی بخش بزرگی از کار‌ها و برنامه هایش را از طریق این شرکت انجام می‌دهد.
تخلفات متعدد و کلان در این شرکت توسط حق‌شناس یا با دستور و اطلاع وی در جریان است از جمله:
- تخلف در واگذاری بخشی از پروژه هیپلیچینگ مس سونگون به شرکت مهتا که محمد کیمیاقلم قائم مقام حق شناس در کانی مس، همزمان رئیس هیات مدیره مهتا بود.
- تخلفات متعدد در واگذاری پروژه‌های مختلف به پیمانکاران حقیقی و حقوقی در فاز ۳ تغلیظ سونگون و معدن میدوک کرمان.
- استخدام ده‌ها نفر از دوستان و شرکای تجاری خودش یا افراد منتسب به جریانات سیاسی و پرداخت‌های نجومی به این افراد.
- ایجاد یک تیم کاملا بسته و دوستانه از حلقه یاران نزدیک برای مخفی نگه داشتن قرارداد‌ها و تخلفات.
- تحت فشار قراردادن پرسنل به بهانه‌های مختلف و ایجاد جو پلیسی و امنیتی در شرکت پس از افشاگری‌های تخلفات از طریق رسانه‌ها.
- همکاری با مدیر مجتمع سونگون جهت افتتاح نمایشی و ناقص پروژه تولید کاتد از خاک‌های کم عیار سونگون.
- به قرار اطلاع، این شخص به همراه تیمش، تخلفات گسترده‌ای در زمینه ثبت و فروش محدوده‌های معدنی در شرکت معنا (معدن نوآوری اندیشه) دارد که در دست بررسی می‌باشد.
- عضویت همزمان در بیش از ۱۰ شرکت معدنی و صنعتی بعنوان رئیس یا عضو هیات مدیره و بازرس و ….
- برخی مدارک و مستندات از رفتار‌های ناهنجار و روابط نامتعارف این شخص و قائم مقامش در این شرکت وجود دارد که توسط نهاد‌های ذیربط در حال بررسی بوده و نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد.
اکنون، رستمی باید پاسخ بدهد که انتصاب این فرد به عنوان مدیرعامل شرکت کانی مس به دلیل تخصص و تحصیلات و سوابقش بوده یا به دلیل فسادستیزی و خاستگاه انقلابی؟!
شخصی که این حجم از تخلفات را رهبری کرده یا بی‌تفاوت از کنارش گذشته، آیا توسط چه کسی یا چه نهادی برای مدیرعاملی کانی مس معرفی شده است؟
آقای مخبر بایستی پاسخ دهند که آیا حسنعلی حق‌شناس واقعا منتسب به ایشان است یا این فرد صرفا برای رسیدن به مقاصدش، پشت این مقام ارشد دولت مخفی شده است؟! آیا صِرف عضویت در بسیج دانشجویی آنهم ۱۵ سال قبل

آقای مخبر بایستی پاسخ دهند که آیا حسنعلی حق‌شناس واقعا منتسب به ایشان است یا این فرد صرفا برای رسیدن به مقاصدش، پشت این مقام ارشد دولت مخفی شده است؟!

رد پای بسیج دانشجویی زمان احمدی‌نژاد و منتسبان به مخبر در انتصابات فسادستیزانه و انقلابیگرانه دولت سیزدهم
می‌تواند حجت شرعی برای سپردن یک مجموعه بزرگ و واگذاری پروژه‌های صد‌ها میلیاردی به وی باشد؟ انشالله با برملا شدن برخی لایه‌های پنهان از مدیریت آکنده از فساد این شخص و نزدیکان وی و انتشار خبری هولناک از فساد این افراد در شرکت کانی مس، معلوم خواهد شد که کمیته انتصابات کذایی مورد ادعا، با گماردن چنین افرادی در شرکت‌های زیرمجموعه، چه خیانت‌های بزرگی به صنعت مس و اقتصاد کشور نموده است. البته چنین مواردی محدود به این فرد یا این شرکت نبوده و در سیستم مدیریتی وی، ده‌ها مورد از چنین ناهنجاری‌ها قابل مشاهده است، زیرا کار و تولید برای رستمی در اولویت نبوده بلکه اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت مهمتر از این مسائل است.
صد افسوس که علیرغم اطلاع نهاد‌های نظارتی، هنوز صنعت مس در چنگال این شخص و تیم متخلفش گرفتار است.

مدارک و مستندات مربوط به تخلفات و روابط غیرمتعارف ذکر شده در این گزارش نزد این پایگاه خبری محفوظ است.

تکذیبیه دفتر معاون اول رئیس جمهور و توضیح خطوط؛

به دنبال انتشار مطلبی با عنوان " رد پای بسیج دانشجویی زمان احمدی‌نژاد و منتسبان به مخبر در انتصابات فسادستیزانه و انقلابیگرانه دولت سیزدهم" در پایگاه خبری تحلیلی خطوط به تاریخ 27 اردیبهشت ماه1402 و تاکید در لید مطلب به اینکه "معاون اول رئیس جمهور بایستی پاسخ دهند که آیا حق‌شناس واقعا منتسب به ایشان است یا این فرد صرفا برای رسیدن به مقاصد آنچنانی خود پشت آقای مخبر مخفی شده است؟! " از طرف دفتر معاون اول با پایگاه خبری تحلیلی خطوط تماس گرفته شد که پس از ارایه توضیحات لازم به صورت تلفنی، افراد مطلع نزدیک به آقای مخبر اعلام کردند: از دکتر مخبر پرسیدیم، حتی معاونینی هم که با دکتر مخبر ارتباط داشتند ایشان(حسنعلی حق شناس) را نمی شناسند. آقای مخبر می گوید: مطلق این آقا را نمی شناسم!

در همین راستا، پایگاه خبری خطوط تقاضا کرد امکان ارایه مستندات منتشر شده در این پایگاه به معاون اول رئیس جمهور فراهم شود که ایشان گفتند: شما در رابطه با این شرکت یا هر مجموعه دیگری اگر اطلاعاتی یا سندی هست جمع بندی کنید، بفرستید آقای دکتر مخبر بررسی می کنند اگر لازم بود خود آقای دکتر با شما جلسه می گذارند.

بر این اساس، لینک مطالب منتشر شده راجع به "شفاف سازی کارنامه 1401شرکت ملی مس ایران" در خطوط با عناوین به شرح ذیل پیوست می شود که مستندات آنها هم برای دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال خواهد شد.

۱- شفاف سازی کارنامه شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱/ عزل و نصب‌های رانتی و سیاسی!
۲- سودای بهارستان با رزومه سازی/انتقادات تند به دولت و مجلس! /ادامه شفاف سازی کارنامه ۱۴۰۱
۳- شروع سیر قهقرایی مجتمع مس سونگون بزرگترین قربانی/ادامه شفاف سازی کارنامه۱۴۰۱
۴- پشت پرده‌های شرکت‌های صندوق بازنشستگی برای جلب رضایت سیاسیون/ادامه شفاف‌سازی کارنامه ۱۴۰۱
۵- انتصاب کرمانی‌ها و آذربایجانی‌های منتسب به عضو مجمع تشخیص و نیکزاد برای ماندن در قدرت/ادامه شفافسازی کارنامه ۱۴۰۱
۶- شما را به خدا از متخلفین حمایت نکنید! / اجازه دهید صنعت و اقتصاد کشور علمی نه رانتی و تبلیغاتی اداره شود! +فیلم و سند
۷- جوابیه شفاف‌سازی کارنامه شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۱/ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

۸-متهم احتمالی دلار‌های تلگرامی و نابسامانی بازار ارز در بیانات اخیر مقام معظم رهبری را بشناسید! +سند

۹-فاجعه زیست محیطی در سفر رئیسی به آذربایجان افتتاح می‌شود؟!

۱۰-رهبری حجت را بر همگان تمام کرد! /پای باجناق رئیس اسبق بانک مرکزی هم در میان است/حد و مرز کارفرما و پیمانکار کجاست؟ +سند

11- بحران مدیریتی - اقتصادی که بیم آن می‌­رود به بحران امنیتی تبدیل شود! +سند

 

برچسب ها: شرکت ملی مس علی رستمی رانت فساد فساد مالی فساد اقتصادی انتصابات انتصابات فامیلی محمد مخبر
ارسال نظر
آخرین اخبار