۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۵۶۵۰۸۸
اردبیلی، مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده از تمامی دولت‌های قبل یک قدم جلوتر بود.
کد خبر: ۳۶۵۹۲

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده/ هنوز ما با گفتمان امامین انقلاب در مسئله زنان فاصله داریم

اتفاق فوق‌العاده‌ در برنامه توسعه هفتم برای حوزه زنان و خانواده/ اولین بار شاهد تعادل قانونی هستیم

مریم اردبیلی، مشاور شهردار و مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، مطرح کرد: در ستاد ملی زن و خانواده شاهد یک سری اتفاقات خوب بوده‌ام. ستاد ملی زن و خانواده عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری مباحث زنان و خانواده در کشور است که مصوباتش معادل هیئت دولت محسوب خواهد شد به دلیل آنکه با ریاست شخص رییس جمهور، دبیری معاونت زنان ریاست جمهوری و حضور ۸ وزیر مرتبط با حوزه زنان و خانواده برگزار می‌شود و از آنجا بلاغ خواهد شد.

اهتمام شهید رئیسی باعث شد که موضوع تامین امنیت زنان که موضوع بسیار جدی است و رویکردهای مختلفی وجود دارد، به نتیجه برسد. حوزه زنان و خانواده برای آقای رئیسی یک اولویت مهم بود و با تمام وجود می‌خواستند اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد به عبارت دیگر دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده از تمامی دولت‌های قبل یک قدم جلوتر بود.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده

بیشتر بخوانید: خانه مولد در دستور کار سال ۱۴۰۳ معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد

اردبیلی ادامه داد: در کل دوره ۸ ساله دولت‌های دوازدهم و یازدهم این ستاد تشکیل نمی‌شد و یکی دوبار هم که تشکیل شد با ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شد و برخی از وزرا هم نماینده می‌فرستادند، یعنی سطح جلسه به حدی نرسید که همچین مصوباتی را بتواند در سطح هیئت دولت داشته باشد، اما این ستاد در دوره آقای رییسی دوبار با ریاست رییس قوه مجریه و با حضور هر ۸ وزیر مرتبط و تمامی دستگاه‌ها به طور جدی تشکیل شد که مصوبات خوبی هم در پی داشت. خود این اتفاق نشاندهنده اهمیتی بود که رئیس جمهور به مباحث زن و خانواده می‌دادند. موضوع لایحه تامین امنیت زنان به حدی برای آقای رییسی دغدغه بود که دوره‌ای که ایشان رئیس قوه قضاییه بودند قول دادند چندماهه این لایحه را به ثمر برسانند و با امضای خودشان هم لایحه به دولت ارسال شد سپس همینطور در دولت ماند تا وقتی که خودشان رییس دولت شدند و با امضای خود ایشان به مجلس ارسال شد، در مجلس هم کلیاتش مصوب شد اما هنوز جزئیاتش مانده است. در کل اهتمام ایشان باعث شد تامین امنیت زنان که موضوع بسیار جدی است و رویکردهای مختلفی وجود دارد، به نتیجه برسد.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده/ هنوز ما با گفتمان امامین انقلاب در مسئله زنان فاصله داریم

اتفاقی فوق‌العاده‌ در برنامه توسعه هفتم

دولت چهاردم باید در خصوص ضعف‌ها، خلع‌ها، کاستی‌ها و اقداماتی که نصفه مانده و هنوز به نتیجه کامل نرسیده با یک نگاه بهتر و به دور از افراط، سیاسی‌بازی‌ها در این حوزه پیش رود. متاسفانه هنوز ما با گفتمان امامین انقلاب در مسئله زنان فاصله داریم باید این خلع با راهبردها، بررسی‌های درست و رویکردهای صحیح پر شود.

وی افزود: شهید رئیس جمهور آقای رئیسی گاهی می‌گفتند مصوبات حوزه زنان کم است و باید بیش از این برای حوزه زنان ظرفیت ایجاد شود که این دیدگاه باعث شد در برنامه توسعه هفتم هم اتفاق فوق‌العاده‌ای رخ دهد. اولین بار بود که یک سطح زنان و خانواده در برنامه توسعه داشتیم. در ادوار گذشته همیشه توجه برنامه‌های توسعه یا مشارکت اجتماعی زنان بود یا بحث نقش‌های خانوادگی زنان، اما در برنامه توسعه هفتم اولین باری است که می‌بینیم شاهد یک تعادل قانونی هستیم. از زمانی که شهید رئیسی تصدی ریاست جمهوری را بر عهده گرفتند در سند تحول دولت مردمی ۴ اصل حاکم بود؛ مردم‌پایگی، عدالت بنیادین، دانش‌بنیان بودن و خانواده مداری. در کل حوزه زنان و خانواده برای آقای رئیسی یک اولویت مهم بود و با تمام وجود می‌خواستند اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد به عبارت دیگر دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده از تمامی دولت‌های قبل یک قدم جلوتر بود.

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران خطاب به دولت چهاردم گفت: به نظر بنده دولت چهاردم باید در خصوص ضعف‌ها، خلآها، کاستی‌ها و اقداماتی که نصفه مانده و هنوز به نتیجه کامل نرسیده با یک نگاه بهتر و به دور از افراط، سیاسی‌بازی‌ها در این حوزه پیش رود. متاسفانه هنوز ما با گفتمان امامین انقلاب در مسئله زنان فاصله داریم باید این خلأ با راهبردها، بررسی‌های درست و رویکردهای صحیح پر شود و از نگاه مادی‌گرایانه غربی فاصله بگیریم. کشور می‌تواند در حوزه زنان و خانواده جهشی پیشرفت کند. 

مشاور شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید یکی از اولویت‌های مهم دولت آینده تعیین تکلیفش با حوزه زنان و خانواده باشد.

برچسب ها: مریم اردبیلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری مشکل حوزه زنان و خانواده زنان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار