۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۴۵۴۳۳
سخنگوی دولت کرونا را عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت دانست و افزایش مصرف اینترنت خانگی را دلیلی بر افت سرعت آن عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷
نویسنده : محمد هجرتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی بهادری جهرمی درنشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در خصوص زیرساخت‌های اینترنت ثابت گفت: این زیرساخت‌ها که در سال‌های قبل توسعه پیدا نکرده بودند، توان پاسخگویی به نیاز امروز شهروندان را ندارد.

وی افزود: مطابق استاندار‌های جهانی ۷۰ درصد استفاده مربوط به اینترنت ثابت و ۳۰ درصد مربوط به اینترنت همراه است، اما ا این روند در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت ثابت، برعکس و باعث شده اینترنت همراه هم با کندی‌هایی مواجه شود. علاوه بر این، مجازی شدن مجدد کلاس‌ها و شیوع دوباره کرونا باعث افزایش استفاده از خدمات اینترنتی شده است.

وی تصریح کرد: دولت در همین مدت اقدامات مهمی برای بهبود زیرساخت‌های اینترنت ثابت انجام داده تا مردم بتوانند از حق شهروندی خود در برخورداری از اینترنت باکیفیت برخوردار شوند.

پس از سخنان سخنگوی دولت، نظریکی از کارشناسان حوزه ارتباطات را درباره سخنان بهادری جهرمی و دلایل کاهش سرعت اینترنت جویا شدیم.

کرونا عامل اصلی افت سرعت اینترنت است


این کارشناس حوزه ارتباطات که نخواست نامش افشا شود گفت: ترافیک دیتا از بهمن سال ۱۳۹۸ تا آخر بهمن سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و در مقابل کیفیت و سرعت آن کاهش پیدا کرده است. برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت نیاز به سرمایه گذاری در زمینه‌های پهن باند کشور، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت و اپراتور‌های اینترنت همراه و همچنین نصب آنتن‌ها و سایت‌های جدید است. اما با وجود تعرفه‌های ارزانی که برای مصرف اینترنت در نظر گرفته شده انجام آن امکان پذیر نیست و طبعا این موضوع باعث افت سرعت و کیفیت اینترنت می‌شود.

وی استفاده دانش آموزان از اینترنت، کار در منزل، تفریحات اینترنتی، دانلود فیلم و موارد دیگر را دلایل اصلی کاهش سرعت و کیفیت اینترنت عنوان کرد.

این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص تامین بودجه از طرف دولت برای بالا بردن سرعت اینترنت گفت: دولت نمی‌تواند بودجه‌ای برای سرمایه گذاری در این موضوع در اختیار اپراتور‌ها قرار دهد و تنها شرکت زیر ساخت که در حوزه پهنای باند فعالیت می‌کند و زیر مجموعه دولت است می‌تواند از از کمک مالی دولت برخوردار شود. در بخش سایت و خرید تجهیزات از اقلام وارداتی هستند و با ارز خریداری می‌شوند. بطور مثال هزینه تجهیزات هر سایت حدود ۱/۵ میلیارد تومان است. وقتی برای یک روستا با جمیعت بسیار محدود یک سایت اینترنت نصب می‌شود، زمان بسیار زیادی لازم است تا هزینه تجهیزات به واسطه مصرف اینترنت اهالی آن روستا تامین شود. از دو سال پیش تاکنون قیمت هر چیزی بیش از دو برابر شده، اما هزینه تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه و اینترنت هنوز افزایش نیافته است. در واقع هزینه‌ها به دلار محاسبه می‌شود، اما درآمد‌ها به ریال.

برچسب ها: اینترنت افت سرعت اینترنت اینترنت همراه
ارسال نظر
آخرین اخبار