۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۵۷۹۵
شرکت مدیریت ترمینال بندر هامبورگ گفته که با این موافقت دولت آلمان بهتر می‌تواند با شرکت چینی وسکو تعامل داشته باشد
کد خبر: ۳۰۶۲۴

موافقت‌ آلمان با واگذاری سهام پایانه کانتینری بندر هامبورگ به شرکت چینی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، برلین روز چهارشنبه مجوز نهایی را به یک شرکت چینی برای دستیابی به سهام قابل توجهی در پایانه استراتژیک کانتینری در بندر هامبورگ اعطا کرد.

دولت آلمان در عین حال اعلام کرد که به مصالحه ای که سال گذشته ‌در این خصوص توافق شد، پایبند خواهد بود که بر مبنای آن از اینکه چین بخواهد بیش از ۲۴.۹۹ درصد از سهام  شرکت لجستیکی که ترمینال Tularewart در بندر هامبورگ را اداره می‌کند ( HHLA‌) جلوگیری می‌کند.

دو شریک کوچک ائتلافی به رهبری اولاف شولز صدراعظم آلمان شامل حزب سبزها و حزب دموکرات های آزاد، سال گذشته خواستار فروش این درصد از سهم به کشور چین شده و هشدار داده بودند که سهم بیشتر می‌تواند به چین تسلط بیشتری بر زیرساخت های حیاتی آلمان بدهد.

شرکت مدیریت ترمینال بندر هامبورگ گفته که با این موافقت دولت آلمان بهتر می‌تواند با شرکت چینی وسکو تعامل داشته باشد (شرکت دولتی ترابری چینی است، که در زمینه کشتی‌سازی، ترابری دریایی، مدیریت پایانه‌ها و بنادر، همچنین ارائه خدمات لجستیکی فعالیت می‌کند.)

این شرکت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از کالاهایی که در بندر هامبورگ جابجا می‌شوند از چین می‌آیند یا به چین می‌روند، تاکید کرد: این معامله به زودی تکمیل خواهد شد.

شرکت چینی وسکو در بسیاری از بنادر اروپایی دیگر از جمله بندر اصلی پیرئوس در یونان نیز سهام دارد.

پایان پیام/ خبرگزاری آلمان

ارسال نظر
آخرین اخبار