۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۴۸۷۶۱۸
مدیرکل سابق روابط عمومی سابق سازمان نظام پزشکی گفت: تامین و به روزرسانی تجهیزات از محل تعرفه‌های درمانی است. تامین محل تعرفه‌های درمانی هم فقط جیب مردم نیست. بخش اعظم این موضوع مربوط به صنعت بیمه است. متاسفانه ما در کشور صنعت بیمه ناتوان و عقب افتاده‌ای داریم.
کد خبر: ۳۵۶۱۸

صنعت بیمه ناتوان و عقب‌افتاده است/درآمد«ریالی» سیستم درمانی پاسخگوی هزینه‌«دلاری» نیست!

سیستم درمانی کشور ما بر اساس ریال درآمد حاصل می‌کند و بر اساس دلار هزینه می‌کند!/ به علت وضعیت اقتصادی که هیچ پزشکی قادر به آمدن به ایران نیست

سیستم درمانی کشور روز به روز فرسوده‌تر می‌شود/ بیمه‌ها پرداخت‌هایشان را به موقع و کامل انجام دهند

حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سابق سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: برخی مشاغل نیاز به آرامش فکری از تمام نظر دارند تا خدمتی که به طرف مقابل می‌دهند بدون هیچ دغدغه‌ای باشد. شغل پزشکی یا شغل وکالت مشاغلی هستند که نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشند باید طوری بیمار را معاینه کرد که وقتی بیماری با درد وارد اتاق می‌شود با سلامتی خارج شود، اما اگر مشکلات متعددی داشته باشی نمی‌توانی آن طبابت را درست انجام دهی. این اتفاق یکی از شاخص‌هایش درآمد پزشکی است. 

 از یک طرف به دلیل تحریم‌ها و از طرف دیگر به دلیل ضعف شدید مالی دیگر امکان به روز کردن سیستم‌ها و تجهیزات وجود ندارد. در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی که پزشکان نمی‌توانند بر اساس تعرفه‌هایی که دولت گذاشته پول در بیاورند، قادر به به روز کردن تجهیزات خود نیستند و مجبورند با همان تجهیزات فرسوده کار کنند.

بیشتر بخوانید: مسئولین مدعی حل مشکل درمان هستند، اما عملاً چنین نیست!/حدود ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده!

کرمانپور گفت: تعرفه‌های درمانی مهم است نه تعرفه پزشکی. تنها بخش کوچکی از تعرفه درمانی، تعرفه پزشکی است. تامین و به روزرسانی تجهیزات از محل تعرفه‌های درمانی است. محل تامین تعرفه‌های درمانی فقط جیب مردم نیست بخش اعظم این موضوع مربوط به صنعت بیمه است. متاسفانه ما در کشور صنعت بیمه ناتوان و عقب افتاده‌ای داریم.

سیستم درمانی کشور ما بر اساس ریال درآمد حاصل می‌کند و بر اساس دلار هزینه می‌کند!/ به علت وضعیت اقتصادی که هیچ پزشکی قادر به آمدن به ایران نیست

بیشتر بخوانید: اختلاف پرداختی‌ پزشک و پرستار در دنیا2تا3برابر اما در ایران طبقه‌ پزشک‌سالار تمام قدرت را در دست دارند!/گروهی در وزارت بهداشت زیر بار نمی‌رود!

وی ادامه داد: پزشک بودن فقط به گوشی و فشارسنج نیست به تجهیزات هم است یعنی آزمایشگاه، رادیولوژی، تخت و خدمات بیمارستانی باید ساختارهای کاملاً به روز و استاندارد داشته باشند. متاسفانه از یک طرف به دلیل تحریم‌ها و از طرف دیگر به دلیل ضعف شدید مالی دیگر امکان به روز کردن سیستم‌ها و تجهیزات وجود ندارد. در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی که پزشکان نمی‌توانند بر اساس تعرفه‌هایی که دولت گذاشته پول در بیاورند، قادر به به روز کردن تجهیزات خود نیستند و مجبورند با همان تجهیزات فرسوده کار کنند. در کشورهای دیگر پزشکان مبالغی که دریافت می‌کنند با مخارجشان سازگار است اما متاسفانه سیستم درمانی کشور ما بر اساس ریال درآمد حاصل می‌کند و بر اساس دلار هزینه می‌کند! این فاصله باید بخشی از جیب ملت، بخشی از جیب بیمه‌ها و بخشی از جیب دولت تامین شود تا بتوان یک خیال آسوده را در بیمارستان‌ها برای قشری که زحمت زیادی کشیدند تا این علم را فرا گیرند، ایجاد کرد.

مدیر کل روابط عمومی سابق سازمان نظام پزشکی مطرح کرد: برخی می‌گویند که باید مثل زمان اول انقلاب پزشک از خارج کشور بیاوریم. متاسفانه آنقدر وضعیت اقتصادیمان افتضاح است که هیچ پزشکی قادر به آمدن به ایران نیست. سیستم درمانی ما سیستمی است که روز به روز افسرده‌تر، فرسوده‌تر می‌شود و اثر مستقیم این موضوع در کیفیت درمان است. ما داریم به سمتی می‌رویم که دیگر نمی‌توانیم آن کیفیتی که انتظار داریم را به مردم ارائه دهیم به همین دلیل در آینده با بیماری‌های بیشتر و خوب نشدن‌های بیشتر مواجه می‌شویم.

سیستم درمانی کشور ما بر اساس ریال درآمد حاصل می‌کند و بر اساس دلار هزینه می‌کند!/ به علت وضعیت اقتصادی که هیچ پزشکی قادر به آمدن به ایران نیست

 آسیب‌های این موضوع دامن همه را خواهدگرفت/دولت باید بداند چه منابعی را به سیستم سلامت کشور اختصاص‌دهد

عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین کار این است که وقتی می‌بینیم بعد از ۲۰ سال یک روش مدیریتی جواب نمی‌دهد یک تجدید نظری صورت گیرد. در سیستم درمانی قطعاً راهکار است.

مدیر اورژانس بیمارستان سینا خاطرنشان کرد: مسئولین باید نگاهشان را درست کنند، حاکمیت باید نوع مدیریت خود را عوض کند این مدیریت دیگر جواب نمی‌دهد. عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین کار این است که وقتی می‌بینیم بعد از ۲۰ سال یک روش مدیریتی جواب نمی‌دهد یک تجدید نظری صورت گیرد. در سیستم درمانی قطعاً راهکار است. این موضوع شبیه به مثلث است یک بخشش مردم است، باید مسئولین فکر کنند که چه کار کنند تا درآمد ملت زیاد شود. یک ضلع مثلث بیمه‌ها هستند، باید روش‌هایی به کار گرفته شود که بیمه‌ها را در راس هرم بیاورند تا بتوانند پرداخت‌هایشان را به موقع و کامل انجام دهد. یک بخشی دیگر از ضلع مثلث هم خود دولت است، دولت باید بداند که چه منابعی را به سیستم سلامت کشور اختصاص دهد. اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد آسیب‌های این موضوع دامن همه را خواهد گرفت.

برچسب ها: درمان تجهیزات پزشکی صنعت بیمه جیب مردم سیستم درمانی درآمد ریالی هزینه دلاری پزشکان
ارسال نظر
آخرین اخبار