۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۱۵۶۳۴۳
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از هرگونه عملیات به زراعی به سبب وزش باد شدید و بارش خودداری کنند، همچنین زنبورداران نسبت به تنظیم دمای کندوهای زنبور عسل و عدم‌ قرارگیری در مسیر باد اقدام کنند.
کد خبر: ۲۸۲۸۷

کشاورزان و زنبورداران هشدار هواشناسی را جدی بگیرند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به دامداران توصیه می شود که از چرای دام در مناطق مرتفع اجتناب کنند.

به گفته او، زنبورداران نسبت به تنظیم دمای کندوهای زنبور عسل و عدم‌ قرارگیری در مسیر باد اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از هرگونه عملیات به زراعی به سبب وزش باد شدید و بارش خودداری کنند، همچنین محلول پاشی باغات و مزارع را بدلیل وزش بادهای شدید به تعویق بیندازند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران با استفاده از قیم از نهال های جوان در برابر باد حفاظت کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۹ اسفند ۱۲۴.۱ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۲۹.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۴۴.۵ میلی متر است که این امر کاهش ۳.۹ درصدی نسبت به سال قبل و ۱۴.۱ درصد دوره نرمال را نشان می دهد.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان کرمانشاه، کردستان، اصفهان، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب یزد و غرب کرمان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان کرمان، هرمزگان خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می رود و روز چهارشنبه سامانه بارشی مجدد از نوار غربی کشور وارد می شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: هواشناسی کشاورزی بارش باران وزش باد
ارسال نظر
آخرین اخبار