۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۹۳۶۰۷
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران گفت: گرانی مواد اولیه به دلیل نوسان نرخ ارز، تقاضای بازار پوشاک را در سال جاری کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰
نویسنده : مهرشاد نبی

پوشاک

جولان پوشاک‌های قاچاق در فروشگاه‌ها معضلی هم برای مشتریان و هم برای تولید کنندگان!

جولان پوشاک‌های قاچاق در فروشگاه‌ها معضل دیگری هم برای مشتریان و هم برای تولید کنندگان شده است. تولید کنندگان همواره برای تأمین مواد اولیه با مشکل و افزایش چند برابری قیمت مواجه شده اند، اما چرخ تولید به امید بازگشت سرمایه همچنان در چرخش است.

حسین آقاکوچکی، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: تولید کننده لباس با دو مشکل اصلی گرانی مواد اولیه و هجوم پوشاک قاچاق روبروشده است. این در حالی است که شاید دسترسی به مواد اولیه آسان باشد، اما گرانی بیش از اندازه، وضعیت تولید پوشاک را بر هم زده است.

به گفته این مقام صنفی، نوسان قیمت دلار باعث شده واردات مواد اولیه مانند نخ وسایر ملزومات تهیه پارچه باتأخیر مواجه شود و همین موضوع انبار مواد اولیه را خالی کرده و تجار برای جبران کسری سرمایه‌های خود اقدام به افزایش قیمت‌ها در مقایسه با گرانی دلار می‌کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران گفت: امسال قیمت نخ و پارچه نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است و همین شرایط بر قیمت کالا و محصول تولیدی اثر مستقیم داشته است.

وی تصریح داشت: نوسان نرخ ارز برنامه ریزی جهت واردات مواد اولیه را مشکل ساز کرده، اما در برابر این شرایط، جولان قاچاق پوشاک بی کیفیت به کشور را شاهد هستیم.

آقا کوچکی با تأکید بر اینکه بیشتر مواد اولیه تولید پوشاک وارداتی است؛ گفت: تولید کنندگان پارچه بر این باورند که تجهیز کارخانجات تولید پارچه به دستگاه‌های مدرن و مجهز می‌تواند گامی بزرگ در راستای حمایت از تولید پوشاک داخلی باشد در غیر اینصورت تنها با وعده و حمایت‌های کاغذی هیچ اتفاق جدیدی در عصر تولید پارچه و پوشاک کشور نمی‌افتد.

وی اشاره داشت: دستگاه‌هایی ریسندگی پارچه که هر کدام قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند چطور می‌تواند پارچه‌های مورد استقبال بازاررا تولید کنند!

پوشاک

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران گفت: امروز تولید کننده لباس با میلیارد‌ها سرمایه در انتظار رونق بازار است. بازاری که در احاطه پوشاک قاچاق می‌باشد و هیچ فرصتی به تولید کننده داخلی نمی‌دهد.

وی تصریح داشت: به دلیل گرانی‌ها و رکود اقتصادی مردم توان خرید پوشاک را ندارند. اگر هم بخواهند اقدام به خرید لباس کنند قطعاً به سراغ کالایی می‌روند که برند خارجی داشته باشد. هرچند بیشتر لباس‌های خارجی موجود در بازار تولید داخلی با برچسب‌های خارجی می‌باشند، اما عدم اعتماد مردم به جنس و رنگ و دوخت لباس‌های داخلی باعث شده که فریب پوشاک‌های ایرانی با برند خارجی را بخورند.

این فعال صنفی با تأکید بر اینکه حدود ۵ هزار واحد صنفی پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در تهران فعال می‌باشند گفت: گرانی مواد اولیه تولید و عدم واردات به موقع نخ و پارچه کار این واحد‌های صنفی بسیار کاهش یافته و فضا برای رقابت در بازار به صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران ادامه داد: افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه، تولید لباس را گران کرده و همین وضعیت باعث رکود در بازار پوشاک شده است.

وی تصریح داشت: با افزوده شدن هزینه‌های جانبی برنرخ نهایی تولید، پوشاک در سال جاری بیش از ۷۰ درصد گران شده و این افزایش از توان خرید مردم خارج شده است.

برچسب ها: صنعت پوشاک اتحادیه پوشاک کشور پوشاک قاچاق کالا
ارسال نظر
آخرین اخبار