۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۳۵۸۲۷۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این ادغام تصمیمی غیر کارشناسی بود و دود این تصمیم به چشم کارگران، کارفرمایان، فعالان عرصه تعاون و نیازمندان حوزه رفاه و تامین اجتماعی بود.
کد خبر: ۱۷۶۶۰

فریاد کارگران و کارفرمایان به آسمان بلند است/ضرورت تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خلیل بهروزی فر با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصل سه وزارتخانه بزرگ است، گفت: یک زمان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم که هر کدام کوهی از مسوولیت‌ها را بر دوش می‌کشیدند، اما هر سه را با هم ادغام کردیم و برای هر سه حوزه چالش درست کردیم.
وی با یادآوری اینکه از زمان ادغام این سه وزارتخانه، چالش‌های جدی در هر سه حوزه داشتیم به استعفای عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکلات به اندازه‌ای گسترده بود که از تخصص و توان عبدالملکی بر نمی‌آمد و دیدیم که ناچار به استعفا شد.
نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عبدالملکی در ایجاد مشکلات پیش آمده نقش زیادی نداشت، گفت: هر کس بالای سر وزراتخانه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیاید، نمی‌تواند هر سه حوزه را جمع کند، زیرا سازمان ها، شرکت ها، هلدینگ ها، وظایف و مسولیت‌ها به اندازه گسترده است که یک نفر هرگز نمی‌تواند در همه زمینه‌ها تخصص و تجربه داشته باشد.
وی به تشریح وضعیت هر کدام از بخش‌های تفکیک شده پرداخت و گفت: هنگامی که وزارت تعاون داشتیم، بدرستی فعالیت تعاونی‌ها مدیریت می‌شد، زیرا نگاه تخصصی وجود داشت، اما از روزی که ادغام صورت گرفت، ظرفیت و بخش تعاون در کشور فراموش شد و دست به ترکیب تعاونی‌ها نزدند.
بهروزی فر با اشاره به ابلاغیه اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری گفت: می‌بایست ۲۵ درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها باشد در حالی که امروز ۴ درصد هم بخش تعاونی نداریم.
وی تعاونی را بهترین فرصت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی دانست و گفت: در نتیجه ادغام وزارت تعاون، می‌بینیم که تعداد بسیاری از تعاونی‌ها تعطیل شده، تعدادی از زیادی فقط اسمی دارند و آن‌هایی هم که فعال هستند با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در نتیجه ادغام غیر کارشناسی و احساسی، در عمل بخش تعاونی به فراموشی سپرده شد، گفت: حجم کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این بزرگی، بسیار زیاد است و در اصل حجم مسؤلیت‌ها و تلاش‌های وزارتخانه بدین بزرگی به اندازه‌ای گسترده است که یک وزیر هرگز نمی‌تواند بسیاری از بخش‌ها را ببیند.
وی از نارضایتی کارگران و کارفرمایان خبرداد و گفت: اکنون می‌بینیم که فریاد کارگران و کارفرمایان به آسمان بلند است، زیرا تخصص و تجربه آن بخش نیز بدرستی دیده نشده و همه چیز به حاشیه رفته که نمونه آن را در اعتراض‌ها مشاهده می‌کنیم.
بهروزی فر با ابراز تاسف از اینکه مسوولان این وزارتخانه در بخش رفاه هم درمانده هستند، گفت: مردم در بخش رفاه اجتماعی با مشکل جدی رو به رو هستند و چالش‌های بسیاری دارند، زیرا بخش رفاه اجتماعی به تنهایی وزیر متخصص و نیرو‌های کارآمد می‌خواهد که نداریم.
وی با تاکید بر اینکه وزیری که در راس این وزارتخانه بزرگ قرار گرفته، دایم درگیر حاشیه هاست، گفت: وزیر در یک سرگردانی به سر می‌برد و نمی‌داند به تعاون برسد، مشکلات کار را مدیریت کند یا به رفاه اجتماعی مردم بپردازد.
نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر، مدیریت کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دارد، گفت: آن‌هایی که در این وزارتخانه کار می‌کنند، نمی‌گویم عمدی، شاید سهوی بخواهند کاری کنند که وزیر به یک بخش از مسوولیت هایش هیچ توجهی نکند یا کمتر توجه کند.
وی با تاکید بر اینکه به حاشیه بردن عبدالملکی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد بودیم، گفت: بدلیل آنکه هر سه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرگردانی مدیریت رو به رو است، این سه بخش در قالب وزراتخانه جداگانه، باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
بهروزی فر ادامه فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به زیان مردم دانست و گفت: اگر تکلیف این سه بخش روشن نشود، کار مردم لنگ خواهد شد، زیرا این تیم نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های مردم باشد.

برچسب ها: وزارت صنعت و معدن حقوق کارگران کارگر اتحادیه کارگری تورم کشور افزایش نرخ تورم تورم دستمزد و تورم
ارسال نظر
آخرین اخبار