۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۳۶۹۴۲۶
بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ سهم ایران از بازار سوریه فقط ۳ درصد بوده و ما در این سال در رتبه هفتم در بین صادرکنندگان به سوریه قرار گرفته‌ایم و ترکیه که نقش مهمی در انتقال داعش به این کشور داشت سهم ۳۰ درصدی از بازار سوریه را در اختیار دارد.
کد خبر: ۲۸۲۶

الهوردی دهقانی؛ نماینده ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط در رابطه با سهم ۳ درصدی ایران در اقتصاد سوریه گفت: متاسفانه تحریم‌ها و حواشی موجود اقتصاد کشور و به ویژه بخش خصوصی را درگیر کرده است.

چگونه می توان انتظار داشت کشور‌های دیگر خودروی ایرانی بخرند

وی با تاکید بر ضعیف بودن اقتصاد ایران گفت: ناتوانی در اقتصاد و عدم بروزرسانی در تولید سبب شده تا نتوانیم آنگونه که شایسته کشورمان را در دنیا معرفی کنیم که همه این موارد توجه به سیاست گذاری‌های داخلی، بخش خصوصی و مشارکت‌های بین المللی را می طلبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کشوری که امروزه نیاز به بازسازی و نوسازی دارد به سمت کشور‌هایی می رود که بروزترین سیستم ها، فناوری و تکنولوژی‌های دنیا را دارد پس در شرایط فعلی سوریه نیز این فرصت را به کشور‌ها داده تا بتوانند در ارتقا اقتصاد این کشور سهیم باشند ما نتوانستیم با اقتصاد‌های قوی و بروز جهان رقابت کنیم.

دهقانی با اشاره به ضعف خودروسازی ایران خاطرنشان کرد: زمانیکه خودروسازی در کشور خودمان مورد تایید واقع نشده و از لحاظ کمیت و کفیت و نارضایتی مشتریان با مشکل مواجه است چگونه می توان انتظار داشت که کشور‌های دیگری مثل سوریه که قصد واردات دارند بخواهند خودروی ایرانی وارد کنند.

چون ما به سوریه کمک کردیم این کشور محکوم به تجارت با ایران نیست

وی عنوان کرد: سیاست اینگونه است که هر کشوری ابتدا منافع ملی خود را در نظر می گیرد پس نباید اینگونه برداشت کنیم که چون ما به سوریه در زمان جنگ کمک سیاسی و نظامی کردیم پس این کشور نیز محکوم است از اقتصاد و تولید ایران استفاده کند، زیرا این کشور نیز به دنبال نوسازی اقتصاد و رضایتمندی مردمانش است پس منطقی نیست که سوریه به طور مثال در مقایسه با خودروی آلمانی با ایرانی، محصول ایرانی را انتخاب کند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:زمانی که مردم سوریه ببینند با مبلغی که خودروی ایرانی می خواهند بخرند می توانند به طور مثال خودروی آلمانی خریداری کنند که هم از لحاظ کیفیت هم استاندارد و هم رعایت فاکتور‌های زیست محیطی بهتر است قطعا نمونه غیرایرانی را تهیه خواهند کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: ایران و سوریه تجارت
ارسال نظر
آخرین اخبار