۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
تعداد بازدید: ۱۷۱۴۶۴
رئیس اتاق تهران در بازدید هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست:
رئیس اتاق تهران با حضور در نمایشگاه ایران‌پلاست از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد و با فعالان صنعت پلیمر و پلاستیک به گفتگو نشست. او هم‌چنین با حضور در غرفه انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از ضرورت حذف دو سیاست «ارز ترجیحی» و «قیمت گذاری دستوری» سخن گفت که آثار مخربی در اقتصاد کشور به دنبال داشته‌اند.
کد خبر: ۳۴۴۶۹

مطالبه بخش‌خصوصی برای حذف ارز ترجیحی و قیمتگذاری‌ دستوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست که از 26 تا 29 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، طی ملاقات با انجمن‌های صنعت پلیمرو پلاستیک حاضر در این رویداد تجاری، از توانمندی‌های شرکت‌های بخش ‌خصوصی در این صنعت و ایده‌های خلاقانه‌ای که بنگاه‌های دانش‌بنیان در صنعت پلیمرو پلاستیک به کار گرفته‌اند، دیدن کرد.

 در این بازدید عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نیز محمود نجفی‌عرب را همراهی کرد و صنعتگران و کارآفرینان صنعت پلیمرو پلاستیک این فرصت را پیدا کردند تا مسائل و مشکلات کسب‌و‌کار خود را با رئیس اتاق بازرگانی تهران و رئیس کمیسیون صنایع مجلس در میان بگذارند و پیرامون رفع چالش‌های موجود، راهکارهایی را نیز پیشنهاد کنند.

در این بازدید، نجفی‌عرب پس از نشست با اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و رایزنی با نمایندگان این بخش از صنعت و اقتصاد کشور، طی گفت‌و‌گو با رادیو اقتصاد به مداخلات دولت در اقتصاد و آسیب‌های ناشی از آن اشاره کرد و با بیان اینکه، ارز ترجیحی باید از چارچوب اقتصاد ایران حذف شود تصریح کرد که با کنار گذاشتن ارز ترجیحی از برنامه‌های اقتصادی دولت، مداخله دولت در قیمت‌گذاری‌ که به آفتی برای توسعه محیط کسب‌و‌کار کشور تبدیل شده، برداشته خواهد شد.

رئیس اتاق تهران در همین رابطه یادآور شد که طی چند سال اخیر، با حذف قیمت‌گذاری دستوری روی برخی تولیدات داخلی، علاوه بر توسعه‌یابی صنایع مربوط در آن بخش‌ها، بازار نیز به تعادل رسید که این رویکرد باید به طور گسترده‌تر به سایر صنایع نیز تعمیم یابد.

وی در این برنامه رادیویی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در پروسه تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه، نسبت به حذف ارز ترجیحی از سیاست‌های اقتصادی کشور اقدام کنند و زمینه تک‌‎نرخی شدن ارز را فراهم کنند.

برچسب ها: #اتاق بازرگانی تهران حذف ارز ترجیحی #قیمت گذاری دستوری بخش خصوصی صنعت پلیمرو پلاستیک
ارسال نظر
آخرین اخبار