۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۳۸۸۸۸۹۹
عزیز بکتاش، مدیر عامل یک شرکت تولیدی گفت: ۶۰ درصد محصولات ما صادراتی می‌باشد که حدوداً به27  کشور مانند هند، استرالیا، قزاقستان، عراق، چین و کشورهای عربی صادر می کنیم، اما سال ۹۷ قانونی به نام رفع تعهدات ارزی تصویب شد که بدون کار کارشناسی وضع شد. این قانون برای بخش خصوصی در حالی اجرا می شود که ما تحریم هستیم. ما هم می خواهیم ارز وارد کنیم، اما تجارت ما با کشورهایی همچون عراق بر پایه ریال انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۱۷

این قانون برای صنعت ما سرطان است | با همین وضع تمام صادرات را از دست می‌دهیم!

۶۰درصد محصولات ما به ۲۷ کشور صادر می‌شود/بانک مرکزی وارد حیطه تجارت و بازرگانی نشود و به مسئولیت نظارت بر بانک‌ها بپردازد! 

مدیر عامل یک شرکت تولیدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گفت: ما موفق شده ایم برای ۴۰۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال آفرینی کنیم و کارآفرینان کسانی هستند که نسبت به وطن، پرچم، دین و خاک کشور خود عرق ملی دارند.

خواسته ما از دولت این است که قوانین اقتصادی را کارشناسی شده وضع نمایند.


عزیز بکتاش تصریح کرد: خواسته ما از دولت این است که قوانین اقتصادی را کارشناسی شده وضع نمایند که اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانیم هم چرخ اقتصاد کشور را به گردش در بیاوریم و هم آن را توسعه بدهیم و خود را به آخرین تکنولوژی روز برسانیم.

این قانون برای صنعت ما سرطان است | با همین وضع تمام صادرات را از دست می‌دهیم!

قانون رفع تعهدات ارزی کارشناسی نشده اجرا می‌شود


این کار آفرین ادامه داد: ۶۰ درصد محصولات ما صادراتی می‌باشد که حدوداً به27  کشور مانند هند، استرالیا، قزاقستان، عراق، چین و کشورهای عربی صادر می کنیم، اما سال ۹۷ قانونی به نام رفع تعهدات ارزی تصویب شد که این قانون بدون کار کارشناسی وضع شد. این قانون برای بخش خصوصی در حالی دارد اجرا می شود که ما تحریم هستیم. ما هم می خواهیم ارز وارد کنیم، اما تجارت ما با کشورهایی همچون عراق بر پایه ریال انجام می‌شود و اجرای این قانون باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولیدی شده و در صورت اعتراض هم برخوردهایی همچون پرونده سازی و محاکمه انجام می شود که باعث شده سکوت کنیم و صادرات خود را قطع کنیم.

 

این قانون برای صنعت ما سرطان است | با همین وضع تمام صادرات را از دست می‌دهیم!

 خواهش می کنم مسئولین کار خود را انجام دهند!


وی افزود: این قانون سرطان است برای صنعت ما. خواهش من این است که مسئولین کار خود را انجام دهند، به عنوان مثال بانک مرکزی وارد حیطه تجارت و بازرگانی نشود و به مسئولیت خود که همان نظارت بر بانک‌ها، نظارت پولی و ارزی بپردازد. متأسفم که این قانون بدون کار کارشناسی شده وضع شده و اختیارات را به آنها واگذار می‌کند و امیدوارم هرچه زودتر این قانون برداشته شود تا وضعیت صادرات بهتر شود .

قبل از وضع این قانون سالیانه ۱۶ میلیون دلار صادرات داشتیم، اما بعد از اجرای این قانون چون نمی‌توانستیم تعهدات ارزی را پاسخگو باشیم آن را کاهش داده‌ایم و در حال حاضر به ۴ میلیون دلار رسیده‌ایم .

این کارآفرین در پایان خاطر نشان کرد: قبل از وضع این قانون سالیانه ۱۶ میلیون دلار صادرات داشتیم اما بعد از اجرای این قانون چون نمی‌توانستیم تعهدات ارزی را پاسخگو باشیم آن را کاهش داده‌ایم و در حال حاضر به ۴ میلیون دلار رسیده‌ایم و با همین وضع به تدریج این را هم از دست خواهیم داد.

 
 
برچسب ها: تعهدات ارزی نمایشگاه فرش ماشینی صادرات سرطان
ارسال نظر
آخرین اخبار