۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۵۹۳۰۸۹
راغفر، اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا گفت: نامزدهای انتخاباتی فقط به کلی‌گویی‌های اکتفا کرده‌اند و راه‌حلی نشان نداده‌اند.
کد خبر: ۳۶۶۳۰

نامزدهای انتخاباتی معنی اقتصاد را هم نمی‌دانند چه برسد به ارائه راه‌حل!

شیوه مناظره و طرح سئوالات اقتصادی از نامزد‌ها غلط بود/تک نرخی کردن قیمت ارز اصلا شدنی نیست

حسین راغفر، اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناظره اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری اشاره و مطرح کرد: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره اقتصادی خود به همه مسائلی پرداخت به جز راه‌حل! مباحثی که مطرح شد بسیار کلی بود. البته ناگفته نماند که اینگونه شیوه مناظره بسیار غلط است که ۷ الی ۸ سوال در مقابل نامزدها قرار سپس ۴ دقیقه فرصت برای پاسخ دهند این گونه روش معنایش این است کسی پاسخ به سوالات را ندهد، می‌توانستد فقط یک سوال مطرح و از نامزدها بخواهند نظرات خود را با جزئیات کامل و راه‌حل‌ها بیان کنند.

اینگونه شیوه مناظره بسیار غلط است که ۷ الی ۸ سوال در مقابل نامزدها قرار سپس ۴ دقیقه فرصت برای پاسخ دهند این گونه روش معنایش این است کسی پاسخ به سوالات را ندهد، می‌توانستد فقط یک سوال مطرح و از نامزدها بخواهند نظرات خود را با جزئیات کامل و راه‌حل‌ها بیان کنند.

عدم ارائه راه‌حل از سوی نامزدها

راغفر ادامه داد: هیچ کدام از داوطلبین ریاست جمهوری معنی اقتصاد را نمی‌دانند و به احتمال زیاد برخی از کارشناسان به نامزدها اطلاعاتی را ارائه می‌کنند به گونه‌ای که نامزدهای انتخاباتی حتی همین اطلاعات کارشناسان را به درستی نمی‌توانند تحلیل کنند لذا همه این افراد به کلی‌گویی‌های عام اکتفا کرده‌اند و راه‌حلی نشان ندادند.

تک‌نرخی کردن ارز ممکن نیست!

نامزدهای انتخاباتی معنی اقتصاد را هم نمی‌دانند چه برسد به ارائه راه‌حل!

برخی از نامزدهای انتخاباتی عملا بر حرف‌های بی‌محتوا و امکان‌ناپذیر گذشته تاکید دارند و عملا راه‌حلی هم ندارند که ارائه کنند.

وی افزود: برخی از نامزدها سرنخ‌هایی از جهت‌گیری‌های کلی خود ارائه می‌کردند همانند تک نرخی کردن قیمت ارز که این موضوع اصلا شدنی نیست کما اینکه در طی سال‌های گذشته چنین موضوع هیچ موقع امکان‌پذیر نبوده است. معنای تک نرخی کردن ارز این است که قیمت ارز را آن‌قدر بالا ببریم که عرضه و تقاضا باهم یکسان شود بنابراین این شیوه اصلا امکان‌پذیر نیست ضمن اینکه هرچقدر قیمت ارز بالاتر رود نارضایتی‌ها و مشکلات زندگی مردم بیشتر خواهد شد. 

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی عملا بر حرف‌های بی‌محتوا و امکان‌ناپذیر گذشته تاکید دارند و عملا راه‌حلی هم ندارند که ارائه کنند.

برچسب ها: حسین راغفر نامزدهای انتخابات اقتصاد مناظره انتخابات ریاست جمهوری ارز تک نرخی
ارسال نظر
آخرین اخبار