۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید: ۵۶۶۵۷۴
بنظر می‌رسد ما قلوب خود را و حال و احوال خود را آماده پذیرش دعا نکرده ایم و به تعبیری دیگر ما اهل تغییر و دگرگونی نیستیم چرا که اخلاق فردی و اجتماعی در میان بخشی از ما مردم مرده است .
کد خبر: ۷۳۱۷
پیام متفاوت دبیرکل حزب همت کشور در آغاز سال ۱۴۰۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پیام متفاوت سردار دکتر سید احمد نبوی دبیرکل حزب همت کشور در آغاز سال ۱۴۰۳را  در ادامه بخوانید: 
 
به نام خدا و با سلام
 
پیام نوروزی خود را با دعای مشهور ' یا مقلب القلوب ' آغاز نمی‌کنم، چرا که که اگر دعای هر ساله ما از خداوندِ تغییر دهنده احوال اجابت شده بود حتما تحول و دگرگونی ای در ما صورت می‌پذیرفت که نتیجه آن نیکوترین احوال بود که متاسفانه امروزه همه ما مردم می‌بینیم که حالمان خوب نیست یا در دعایی دیگر می‌گوییم؛ " اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک، خدایا ، بدی حال ما را به خوبی حال خود تغییر ده . "
 
نعوذ بالله ، خداوند که بخیل نیست تا دعای ما را اجابت نکند ، بنظر می‌رسد ما قلوب خود را و حال و احوال خود را آماده پذیرش دعا نکرده ایم و به تعبیری دیگر ما اهل تغییر و دگرگونی نیستیم چرا که اخلاق فردی و اجتماعی در میان بخشی از ما مردم مرده است .برای هر پدیده و اتفاق نگران کننده ای مانند بی مسئولیتی،  اختلاس ، سوء تدبیر ، بد دهانی و تهمت ، تصمیمات خلق الساعه ، مصوبات و مجوزاتِ طلاییِ غیرقانونی مسئولین که انحطاط اخلاقی ، مالی ، سیاسی  ، اجتماعی و فرهنگی جامعه ما را هدف قرار می‌دهد به سرعت طنز و جوک و تمسخر آن موضوع ، تمام فضای مجازی را اشغال می‌کند و ساعت‌ها می‌توان از فیلم‌ها و اشعار و متون ساخته شده خندید و شاد بود .
 
آن بخش از مردمی که سوءاستفاده از منافع خودش را به جای مطالبه گری و باز ستاندن حق به تمسخر بگیرند طبیعتا به تغییر خود فکر نمی‌کنند .
 
ما هر بی اخلاقی در جامعه و هر بی تفاوتینسبت به جامعه را انجام می‌دهیم به جایگاه الهی نفی ظالم و دفاع از مظلوم توجه نمی کنیم ، به مفهوم قرآنی توجه به همسایه گرسنه خود نگاه نمی‌کنیم به اکثریت زیر خط فقر جامعه دقت نداریم برای گرفتن حق خود و جامعه مسامحه می‌کنیم و انتظار داریم با یک دعای اول سال حالمان و احوالات ما به نیکوترین احوال تغییر کند .
 
در شروع سال ۱۴۰۳ شمسی پیشنهاد می‌کنم به جای دعای یا مقلب القلوب که علیرغم اینکه متنی عرفانی می‌باشد ولی خیلی سندیت ندارد با آیه ای از قرآن که کتاب الهی و هدایت کننده ماست، سال خود را آغاز کنیم .
 
إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد
مگر اینکه آنان خود را تغییر دهند.
(سوره رعد آیه ۱۱)
 
ما باید تغییر کنیم وگرنه کسی تغییر را برای ما هدیه نمی‌فرستد، خداوند منتظر دعای ما نیست منتظر تغییر ماست تا قوم ما را متحول کند، اگر رئیس جمهور خوب ، مجلس خوب و حاکمیت خوب می‌خواهیم، این ما هستیم که باید خوب باشیم ما باید تغییر کنیم، ما هستیم که باید با مطالبه گری و کنشگری فعالانه درخواست‌های خود و جامعه را از حاکمیت داشته باشیم ، مطمئن هستم که بر اساس نص صریح خداوندی تغییر ما، سیستم را و مسئولین را در جهت تحقق مطالبات ما تغییر می‌دهد .
 
حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) در سال ۱۴۰۳ به‌دنبال تغییر نگاه و نگرش فردی و اجتماعی اعضای خود و در مرحله بعد تعمیم آن به کل جامعه می باشد. مردم ما باید با کنشگری فعالانه سیاسی اجتماعی خود با هر کژی و ناراستی مبارزه کنند، مطالبه گر باشند و پیگیر خواسته های خود از مسئولین بوده و البته در برخی موارد نیز مشوق معدود مسئولین زحمتکش و خدوم باشند .
 
سال ۱۴۰۳ را به همه مردم شریف و فرهیخته ایران عزیز و بزرگ تبریک عرض می‌نمایم و آرزوی تغییر و تحول درونی برای آحاد جامعه را دارم و برای دشمنان این آب و خاک از تجزیه طلبان گرفته تا هر فرقه و آیینی که قصد نابودی این ملک و ملت و یکپارچگی آن را دارد ذلت و زبونی را خواهانم .
برچسب ها: حزب همت سید احمد نبوی سال 1403
ارسال نظر
آخرین اخبار