۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۶۰۳۸
رشد 22 درصدی تامین آب از محل سد‌ها؛
اگرچه طبق آماری که سخنگوی صنعت آب کشور دیروز اعلام کرد تا 25 آذرماه امسال ورودی سدهای کشور رشدی 8 درصدی داشته است اما به گفته عیسی بزرگ زاده خروجی سدها 22 درصد تا همین زمان افزایش نشان می دهد؛ به عبارتی خروجی سدها شتابی نزدیک به سه برابری نسبت به ورودی آب به مخازن آن ها دارد که این موضوع  ضرورت صرفه جویی و اتخاذ سیاست های مدیریت مصرف آب را گوشزد می کند.
کد خبر: ۹۸۰۵

ضرورت صرفه جویی و اتخاذ سیاست‌های مدیریت مصرف آب

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سخنگوی صنعت آب در نشست با اصحاب رسانه با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ آذرماه اظهار کرد: ورودی‌ سدهای کشور از 3.83 میلیارد مترمکعب در سال گذشته به 4.09 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است که نشان از رشد ۸ درصدی ورودی سدهای کشور دارد. با این حال خروجی سدهای کشور از 4.88 میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم 5.95 میلیارد مترمکعب رسیده است که نشان دهنده رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.بزرگ‌زاده موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۲۵ آذرماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل 19.84 میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان در سال گذشته 18.05 میلیارد مترمکعب بوده که بیانگر ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.وی خاطرنشان کرد: بارش‌های پاییز هنوز نمی‌تواند شاخص ترسالی یا خشکسالی باشد و ما بیشترین بارش‌ها را در زمستان تا بهار شاهد هستیم.سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به وضعیت برخی سدهای کشور اضافه کرد: مجموعه ۱۳ سد دریاچه ارومیه دارای ۲۳ درصد پرشدگی است. ولی زاینده‌رود نسبت به سال قبل وضعیت بهتری دارد؛ چرا که در سال گذشته وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی در حوضه زاینده‌رود در خصوص منابع و مصارف ترتیب داد و به همین دلیل امسال شاهد وضعیت بهتری در این حوضه هستیم و دارای ۸۷ درصد پرشدگی است.

بزرگ‌زاده گفت: در خراسان رضوی وضعیت همچنان خوب نیست و سد دوستی پنج درصد پرشدگی دارد و نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است. بر همین مبنا شهر مشهد و استان خراسان رضوی یکی از نقاط هدف اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب است و به صورت هفتگی وضعیت منابع آب شهر مشهد پایش می‌شود.

/خراسان.

برچسب ها: آب مصرف آب #وزارت نیرو ذخیره سدها
ارسال نظر
آخرین اخبار