۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
تعداد بازدید: ۱۹۲۷۹۷
خطوط در روز جهانی نوزاد آمار زاد و ولد در ایران را بررسی کرد؛
آیا می‌دانید هرروز چند نوزاد در ایران به دنیا می‌آیند؟ واقعیت این است که رسیدن به تعداد دقیق تولد‌ها در هر روز دشوار است زیرا همه ولادت‌ها ثبت نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۳۲۲۶

پسر‌ها بیشتر از دختران متولد می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ امروز روز جهانی «نوزاد» است. سازمان ملل تخمین می‌زند که روزانه حدود ۳۸۵هزار نوزاد در سراسر جهان (۱۴۰ میلیون در سال) متولد می‌شوند. این عدد طی ۵۰ سال از ۲۰۲۰ تا ۲۰۷۰ نسبتاً ثابت خواهد ماند. اما پیش‌بینی شده است که از سال ۲۰۷۰ تا ۲۱۰۰، این تعداد به حدود ۳۵۶ هزار (۱۳۰ میلیون در سال) کاهش خواهد یافت.
پیشرفت‌های پزشکی و انقلاب صنعتی کاتالیزور‌های رونق جمعیت بودند. در حال حاضر مرگ و میر کمتری وجود دارد و نوزادان شانس بیشتری برای زندگی کامل و داشتن فرزند دارند. ما به آب تمیز دسترسی داریم و این امر باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های تهدید‌کننده زندگی مانند مالاریا شد.

نرخ تولد نوزادان در ایران

براساس آمار سازمان ثبت احوال در فرودین ماه امسال به طور متوسط یک هزار و ۲۶۹ نوزاد در کشور به‌دنیا آمده‌اند و این در حالی است که در فرودین ماه سال گذشته این آمار عدد یک هزار ۲۵۴ نوزاد و در سال ۱۳۹۹ روی عدد یک هزار و ۳۲۴ تولد قرار داشت. با این حال با احتساب روز‌های سال به نظر می‌رسد که به طور متوسط روزانه بیش از ۴۰ کودک در ایران متولد می‌شوند.
گفتنی است از تعداد افراد تازه متولدشده در سال فرودین ماه ۱۴۰۱، ۶۸۵ نفر پسر و ۶۶ هزار و ۶۳۹ نفر آن‌ها نیز دختر بوده است. این آمار همانند سال‌های گذشته است و همچنان تعداد پسران متولد شده بیش از دختران است.

در فرودین ماه امسال به طور متوسط یک هزار و ۲۶۹ نوزاد در کشور به‌دنیا آمده‌اند و این در حالی است که در فرودین ماه سال گذشته این آمار عدد یک هزار ۲۵۴ نوزاد و در سال ۱۳۹۹ روی عدد یک هزار و ۳۲۴ تولد قرار داشت.

چه چیزی بر نرخ تولد در جهان تأثیر می‌گذارد؟عواملی که نرخ زاد و ولد را تعیین می‌کند؟

موارد زیر برخی از عواملی است که نرخ زاد و ولد در یک منطقه خاص را تعیین می‌کند:
۱. سیاست‌های دولت که تعداد فرزندانی که یک خانواده می‌تواند داشته باشد را تعیین می‌کند
۲. در دسترس بودن خدمات تنظیم خانواده
۳. دیدگاهی در مورد سقط جنین و پیشگیری از بارداری
۴. میزان مرگ و میر نوزادان
۵. توانمندی اجتماعی-اقتصادی
۶. تفاوت‌های فرهنگی

برچسب ها: آمار تغذیه نوزاد نوزاد سازمان ملل سازمان ملل متحد
ارسال نظر
آخرین اخبار