۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
تعداد بازدید: ۴۶۹۱۴۵
رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران گفت: هنوز مدیران ارشد ما درک صحیحی از روابط عمومی ندارند و فکر می‌کنند روابط عمومی واحدی برای تشریفات است.
کد خبر: ۳۶۵۶۸

مدیران فکر می‌کنند روابط عمومی واحدی برای تشریفات است/ باید با یک کشتی آرامی را در هر سازمانی مواجه باشیم

روابط عمومی در کشورهای اروپایی در سطح معاون وزیر و مدیرعامل است اما در ایران واحدی برای تشریفات!

خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران در آغاز گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ضمن تبریک روز روابط عمومی به عموم روابط عمومی چی ها در سازمان های دولتی و خصوصی و ابراز امیدوار برای اینکه امسال مدیران ارشد در هر دو بخش به درک صحیحی از روابط عمومی برسند، گفت: علی رغم سپری شدن ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز مدیران ارشد ما درک صحیحی از روابط عمومی ندارند و فکر می‌کنند روابط عمومی واحدی برای تشریفات است.

مدیران باید بدانند وقتی در یک سازمانی می‌روند چه کوتاه مدت چه بلند مدت، یک واحدی باید کارشان را بررسی کند و به آن‌ها راهکار نشان دهد. امیدواریم کم کم مدیران ما در این عرصه یادگیری‌های لازم را کسب کنند.

روابط عمومی یک تصمیم‌ساز برای تصمیم‌گیران

رفیعی ادامه داد: روابط عمومی نه تشریفات است و نه تبلیغات، بلکه یک تصمیم‌ساز برای تصمیم‌گیران و مدیران ارشد است و به همین جهت مدیران باید افرادی را در روابط عمومی خود منصوب کنند که به این تخصص آگاه باشند وگرنه اگر بخواهیم به همین طریق فعلی حرکت کنیم اتفاقات ناگواری در سازمان‌ها و به تبع در کشور خواهد افتاد. بنابراین مدیران باید بدانند وقتی به یک سازمان می‌روند چه کوتاه مدت چه بلند مدت، باید یک واحدی کارشان را بررسی کند و به آن‌ها راهکار نشان دهد که امیدواریم کم کم مدیران ما در این عرصه یادگیری‌های لازم را کسب کنند.

نقش روابط عمومی در کشورهای دیگر

وی افزود: بسیاری از متخصصین روابط عمومی و  کارشناسان ارشد این حوزه جایگاه این عرصه را فهمیده‌اند، اما باز هم باید به کشورهای پیشرفته نگاه کنیم که روابط عمومی در آنجاها سطح معاون وزیر و معاون مدیرعامل و بالاترین سطح را در کشورهای اروپایی و آمریکایی دارد، بنابراین امیدوارم طی امسال بتوانیم با مدیران سازمان‌های خود صحبت کرده و آن‌ها را با وظایف روابط عمومی آشنا کنیم تا یاد گیرند کسی را در منصب روابط عمومی قرار دهند که بتواند با رسانه‌ها، صدا و سیما و شبکه‌های داخلی تعامل مناسب برقرار کند‌

مدیران فکر می‌کنند روابط عمومی واحدی برای تشریفات است/ باید با یک کشتی آرامی را در هر سازمانی مواجه باشیم

یک کارشناس روابط عمومی باید قبل از اینکه مردم را بشناسد، سازمان خود را بشناسد اگر کسی درد و مشکل همکار خود را در سازمان نداشته باشد یک روابط عمومی خوب نخواهد بود که هنوز هم ما چنین روابط عمومی نداریم!

رئیس انجمن روابط عمومی ایران متذکر شد: کسی که در روابط عمومی کار می‌کند باید بداند سازمانش چه نقش و وظیفه‌ای دارد و چه کاری انجام می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه یک روابط عمومی باید بتواند تمامی مسائلی را که در سازمانش رخ می‌دهد تجزیه و تحلیل کند، اضافه کرد: مثلاً کسی که در سازمان آب کار می‌کند باید دلایل کمبود، چگونگی توزیع و پخش آب و وضعیت سطح آب را بداند. چرا که اگر این مسائل را نداند هرگز موفق نخواهد بود. وی با تاکید بر اینکه کارشناس روابط عمومی باید قبل از شناخت مردم گ، سازمان خود را بشناسد، تصریح کرد: اگر کسی درد و مشکل همکار خود را در سازمان نداشته باشد، یک روابط عمومی چی خوب نخواهد بود که البته هنوز ما چنین روابط عمومی نداریم!

رفیعی در پایان پیشنهاد داد: فارغ‌التحصیلان حتما کارآموزی روابط عمومی کاربردی - عملی را نیز بگذرانند، چون لازم است فردی که تازه از دانشگاه بیرون آمده و می‌خواهد برود در یک سازمان بگوید متخصص روابط عمومی هستم حتما دوره کارآموزی و از آن بالاتر و مهم‌تر را بگذراند.

برچسب ها: انجمن روابط عمومی روابط عمومی خسرو رفیعی سازمان کشورهای اروپایی ایران تبلیغات تشریفات مدیران ارشد بخش خصوصی تصمیم ساز
ارسال نظر
آخرین اخبار