۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
تعداد بازدید: ۲۸۷۶۴۷
گزارش خطوط از جدیدترین درمان کووید ۱۹؛
با تائید سازمان بهداشت جهانی به نظر می‌رسد قرص کووید-۱۹ از شرکت فایزر به نام Paxlovid، جهان به زودی عزم تازه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ارائه خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۷۴۴

با تائید قرص کرونا جهان وارد فاز تازه‌ای خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه ۲۲‌آوریل مصرف قرص ضد ویروس کرونا از شرکت فایزر را به بیماران بدحال به شدت توصیه کرد. بنا بر آخرین گزارش‌ها این قرص دارای نکات مثبت زیادی است، از جمله کاهش ۸۹ درصدی خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ در آزمایشات بالینی.
این دارو در ماه دسامبر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری (EUA) را برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر که حداقل ۸۸ پوند وزن دارند - اعطا کرد - و فایزر اخیراً آزمایشات فاز ۲ و ۳ را در کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله آغاز کرده است.

پاکسلووید چیست؟

Paxlovid یک قرص ضد ویروسی خوراکی است که می‌توان آن را در خانه مصرف کرد تا از ابتلای بیماران پرخطر به حدی که نیاز به بستری شدن دارند جلوگیری کند. بنابراین، اگر تست کرونای شما مثبت شد، می‌توانید قرص‌ها را در خانه مصرف کنید و خطر رفتن به بیمارستان را کاهش دهید.

این دارو که توسط فایزر ساخته شده است، به نظر می‌رسد که دارای نکات مثبت زیادی باشد: در آزمایش بالینی که از EUA پشتیبانی می‌کرد، ۸۹ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش داد، عددی که به اندازه‌ای بالا بود که مؤسسه ملی بهداشت را متعجب کرد.
پاکسلووید شامل دو داروی جداگانه بسته‌بندی شده با هم است. هر ورق شامل سه قرص است و وقتی دوز سه قرصی خود را مصرف می‌کنید، دو تا از آن قرص‌ها nirmatrelvir هستند، دارویی که از تکثیر پروتئین SARS-CoV-۲ جلوگیری می‌کند. داروی دیگر ریتوناویر است، دارویی که زمانی برای درمان اچ آی وی/ایدز استفاده می‌شد اما اکنون برای افزایش سطح دارو‌های ضد ویروسی استفاده می‌شود.

این دارو که توسط فایزر ساخته شده است، به نظر می‌رسد که دارای نکات مثبت زیادی باشد: در آزمایش بالینی که از EUA پشتیبانی می‌کرد، ۸۹ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش داد، عددی که به اندازه‌ای بالا بود که مؤسسه ملی بهداشت را متعجب کرد.

آیا قرص کرونا علیه اُمیکرون مؤثر است؟

اگر چه آزمایش‌های بالینی در رابطه با عملکرد و تاثیر گذاری این قرص قبل از غالب شدن Omicron انجام شد، اما فایزر می‌گوید این دارو علیه نوع بسیار مسری عمل می‌کند. با این حال حتی با اثربخشی بالا، کامل نیست، و حتی اگر اینطور باشد، ویروس‌ها می‌توانند جهش پیدا کنند و در برابر دارو‌های ضد ویروسی مقاومت کنند.
با این حال موضوع در دسترس بودن و منابع این قرض به خصوص در کشور‌های جهان سوم معضلی است که فعلا در جهان وجود دارد؛ اما‌امید است همانطور که بعد از ساخت واکسن فایزر، سایر کشور‌ها نیز دست به کشف و ساخت واکسن زدند؛ به زودی نیز کشور‌های اروپایی و آسیایی و حتی ایران نیز در این زمینه قدم بردارند.

برچسب ها: قله کرونا کرونا اخبار کرونا جدید واکسن کرونا کووید 19 کووید ۱۹
ارسال نظر
آخرین اخبار