۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۲۰۱۷۸۴
مدیرعامل مراکز اقامتی تهران گفت: «از طرف دولت هیچ امکاناتی در اختیار مراکز کمپ قرار نمی‌گیرد تازه از مراکز مالیات هم می‌گیرند. همچنین اداره بازرگانی و کلیه ادارات آب، برق و گاز هیچ همکاری نمی‌کنند؛ و همچنین در بخش معتادان خیابانی، سالهاست که حق مراکز پرداخت نشده و باعث ورشکستی برخی همکاران نیز گشته است.»
کد خبر: ۱۸۹۲۳

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی خطوط؛ «محمدرضا تقی‌پور» مدیرعامل مراکز اقامتی تهران در گفت‌وگوی خبری با خبرنگار خطوط گفت: «باید اعتراف کرد، گرفتن مالیات از مراکزی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، خصوصا مراکزی که در حوزه درمان و بازتوانی معتادان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت فعالیت دارند؛ یک عامل بازدارنده و اقدامی سلبی و محدود‌کننده و به نوعی ایجاد مانع برای فعالان خدمات‌رسانی به معتادان است.»

نبود امکانات لازم در اختیار مراکز کمپ / کم بودن تعرفه‌ها در مقابل هزینه‌های سنگین

تقی‌پور با تاکید کردن بر هزینه‌های سنگین، ادامه داد: «امروزه به دلیل هزینه‌های سنگین نمی‌توانیم خدمات کافی در اختیار مراجعین قرار دهیم. چون دولت هیچ همکاری با ما نمی‌کند. مثلاً کنتوری که برای یک خانواده ۵نفره است، در اختیار یک مرکز ۴۰نفره قرار می‌دهند. در نتیجه با میزان مصرف بالاتر، قیمت‌ها تصادعی و جریمه‌ها سنگین می‌شود.»

پرداخت‌های کمر‌شکن

وی افزود: «در ماه حدود ۷میلیون مجبور به پرداخت هزینه آب می‌شویم. البته این مبلغ بستگی به ماه سال هم دارد. مثلاً در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا حدود ۱۰میلیون باید پرداخت کنیم و همچنین در فصل زمستان به دلیل سرد بودن مجبور به پرداخت ۱۰ میلیون برای هزینه گاز می‌شویم.»

این مدیر‌عامل با تاکید بر گرانی و تورم، گفت: «دولت فقط به ما می‌گوید گرانی و تورم است. در صورتی که دیگر گرانی برای همه اقشار جامعه، یک مسئله جا‌افتاده و روشنی‌ست.»

چه مقدار تعرفه از بیمار دریافت می‌کنید؟

تقی‌پور در جواب این سوال که، تعرفه‌ای که از بیمار دریافت می‌کنید، چه قدر است؟ گفت: «اداره مالی یک تعرفه‌ای در نظر گرفته که از هر بیمار باید مبلغ یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان دریافت کنید. اما متاسفانه این مقدار دریافتی جوابگوی نیاز‌های یک محل اقامتی نیست. واقعا می‌شود یک فرد بیمار را حتی برای یک ماه با این مبلغ نگه داشت؟»

نبود امکانات لازم در اختیار مراکز کمپ / کم بودن تعرفه‌ها در مقابل هزینه‌های سنگین

وی در جواب سوال خود افزود: «در سه سال گذشته هیچ سالی تورم کمتر از ۴۰ درصد نداشتیم. بخش عمده هزینه‌های مراکز عمدتا در خصوص اجاره بها، پرداخت حقوق پرسنل شامل (پزشک - روانشناس - مددیار - مدیرداخلی - نگهبان - آشپز)، حامل‌های انرژی، هزینه‌های مربوط به هتلینگ، هزینه‌هایی‌ست که کاملا با افزایش تورم رابطه مستقیمی دارد. متوسط افزایش تعرفه مراکز در سه سال اخیر حدود ۶۰ درصد بوده است، این در حالی است که تورم حاکم بر جامعه بیشتر از ۱۳۰ درصد بوده است.»

دیگر خیرین نیز کمکی نمی‌کنند

مدیرعامل مرکز اقامتی در مورد کمک‌های خیرین، گفت: «تا چند‌سال پیش بخشی از خدمات مرکز توسط خیرین انجام می‌شد مانند پخش نذورات. ولی متاسفانه آن هم از بین رفته است. با وجود این گرانی و تورم دیگر کسی دنبال نذر و کار خیر نیست. مگر این‌که خیرین عاشورا یا تاسوعا آن هم با دادن وعده غذایی خام به ما کمکی انجام دهند.»

تعرفه کارشناسی‌نشده

تقی‌پور در مورد مقدار دریافتی که از بیمار می‌گیرد، ادامه داد: «به دلیل اینکه باید بیشتر از اون مقدار تعرفه هزینه کنیم، یا مجبوریم از ارائه خدمات خود کم کنیم یا این‌که مردم را توجیه کنیم، این مقدار تعرفه کارشناسی‌شده نیست، یک عدد نادرست است.»

از درمان فاصله گرفته‌ایم

وقت کافی برای درمان بیماران نداریم

وی افزود: «من و همکارانم به جای اینکه دنبال درمان مراجعین خود باشیم و به آن‌ها کمک کنیم، باید دنبال مشکلات بگردیم، دنبال گوشت و مرغ دولتی و روغن ارزان باشیم.»

مدیرعامل مرکز اقامتی در پایان صحبت‌های خود گفت: «این نوع رفتار دولت و سازمان اصلا هیچ شباهتی به حمایت کردن ندارد.»

نبود امکانات لازم در اختیار مراکز کمپ / کم بودن تعرفه‌ها در مقابل هزینه‌های سنگین

برچسب ها: مراکز درمانی نرخ مالیات پرداخت حقوق مراکز اقامتی
ارسال نظر
آخرین اخبار