۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶
تعداد بازدید: ۵۵۰۹۳۶
نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: یک فرد مرگ مغزی دو کلیه دارد که هر مرگ مغزی می‌تواند دو نفر را از رنج دیالیز نجات دهد.
کد خبر: ۳۶۵۸۰

اطلاعیه فروش کلیه از روی انسان دوستی، اما دیگر اعضا بزرگنمایی است و اصلا چنین چیزی وجود ندارد!

بیش از ۲۵ هزار بیمار در صف پیوند اعضا/ روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر به دلیل نرسیدن عضو فوت می‌کنند

بیشترین صف انتظار پیوند اعضا مربوط به کلیه است/ هر مرگ مغزی می‌تواند دو نفر را از رنج دیالیز نجات دهد

کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت هفته اهدای عضو مطرح کرد: بیش از ۲۵ هزار بیمار نیازمند به پیوند اعضا در لیست انتظار وزارت بهداشت حضور دارند که متاسفانه طبق آمار روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر از بیماران به دلیل نرسیدن به عضو پیوندی فوت می‌کنند.

سالانه ۸ هزار عضو سالم خاک می‌شود!

از هر فرد مرگ مغزی ۸ عضو قابل اهداست که هرچه قدر خانواده دیرتر رضایت دهند سموم مغزی باعث می‌شود که اعضای کمتری قابل استفاده باشد. 

نجفی‌زاده ادامه داد: هرساله حدود ۳ تا ۴ هزار مرگ مغزی مناسب اهدا داریم که از این تعداد فقط حدود ۱۰۰۰ نفر اهدا می‌کنند. هر مرگ مغزی ۸ عضو سالم دارد حتی اگر خانواده دیر رضایت دهد، ۳ تا ۴ عضو قابل استفاده است. بین ۲ تا ۳ هزار نفری که عضو اهدا نمی‌کنند دارند حدود ۸ هزار عضو سالم انسانی را با خود زیر خاک می‌برند. این در حالی است که وقتی می‌گوییم روزی ۱۰ تا ۱۲ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند یعنی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشخاصی است که به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند، یعنی سالانه ۸ هزار عضو خاک می‌شود از آن طرف هم ۳ هزار بیمار به دلیل نرسیدن عضو خاک می‌شوند.

وی افزود: بیشترین عضوی که پیوند می‌شود در واقع کلیه و بیشترین صف انتظار هم مربوط به کلیه است. خوشبختانه یک فرد مرگ مغزی دو کلیه دارد که هر مرگ مغزی می‌تواند دو نفر را از رنج دیالیز نجات دهد. از هر فرد مرگ مغزی ۸ عضو قابل اهداست که هرچه قدر خانواده دیرتر رضایت دهند سموم مغزی باعث می‌شود که اعضای کمتری قابل استفاده باشد. 

بیش از ۲۵ هزار بیمار در صف پیوند اعضا/ روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر به دلیل نرسیدن عضو فوت می‌کنند

فروش آگهی در خصوص پیوند کلیه

اگر فرد کارت اهدای عضو نداشته باشد احتمال اینکه خانواده به اهدای عضو عزیزشان رضایت دهند ۴۸ درصد است اما اگر کارت اهدای عضو داشته باشد احتمال رضایت خانواده نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان به فروش آگهی‌های پیوند اعضا اشاره کرد و گفت: اطلاعیه فروش آگهی در خصوص پیوند کلیه از لحاظ انسان دوستی است، اما دیگر اعضا فقط یک بزرگنمایی است که اصلا چنین چیزی وجود ندارد و در واقع چیزی که واقعیت ندارد را بازگو می‌کنند تا احساسات مردم درگیر شود.

نجفی‌زاده در پایان به داشتن کارت اهدای عضو اشاره و بیان کرد: در مطالعه‌ای که انجام داده‌ایم نشان داده شده که اگر فرد کارت اهدای عضو نداشته باشد احتمال اینکه خانواده به اهدای عضو عزیزشان رضایت دهند ۴۸ درصد است، اما اگر کارت اهدای عضو داشته باشد احتمال رضایت خانواده نزدیک به ۱۰۰ درصد است. در انجمن اهدای عضو ایرانیان امکان بارگذاری ویدیو را فراهم کرده‌ایم تا وقتی فردی کارت اهدای عضو درخواست می‌کند، زمانی که کارت صادر شود می‌تواند ویدیویی از خود برای خانواده‌اش به جای بگذارد تا آن نزدیک به ۱۰۰ درصد تبدیل به ۱۰۰ درصد قطعی شود و خانواده بدانند که واقعا خواسته عزیزشان اهدای عضو است.

برچسب ها: پیوند اعضا پیوند عضو پیوند کلیه کتایون نجفی‌زاده انجمن اهدای عضو ایرانیان اهدای عضو بزرگنمایی
ارسال نظر
آخرین اخبار