۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۵۶۸۰۸۹
بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به اینکه طبق صحبت مقام معظم رهبری امسال جهش تولید با مشارکت مردم است اما به سرعت می‌توانم بگویم حوزه صنعت طلا دچار یک بحران و یک آسیب مالی و اقتصادی شده است
کد خبر: ۳۶۶۲۹

وجود یک بحران در صنعت طلا/ رویکرد دولت جدید و خانه ملت در رابطه با اصناف تغییر پیدا کند

وضعیت بازار طلا در ایام انتخابات/ اگر این روند ادامه داشته باشد آسیبی بسیار نگران‌کننده برای صنعت طلا رقم می‌خورد

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح وضعیت بازار طلا در ایام انتخابات پرداخت و مطرح کرد: ایام انتخابات هیچ تاثیری در وضعیت بازار طلا نگذاشته است و ما شاهد هیچ افزایش و کاهش قیمتی در این بازار نبوده‌ایم. یک بخش بازار طلا مربوط به بازار جهانی و بخش دیگر مربوط به بازار داخلی و عرضه و تقاضا است همچنین بخش دیگر مربوط به قیمت ارز در داخل است، این موضوعات در بازار اثرگذار است. 

وجود یک بحران در صنعت طلا

با توجه به اینکه طبق صحبت مقام معظم رهبری امسال جهش تولید با مشارکت مردم است اما به سرعت می‌توانم بگویم حوزه صنعت طلا دچار یک بحران و یک آسیب مالی و اقتصادی شده است به طوری که از ابتدای سال حتی ۲۰ درصد هم تولید نداشته‌ایم.

بذرافشان ادامه داد: اجرایی شدن سامانه جامع تجارت باعث شد که حدود یک ماه همکاران ما دست به اعتراض‌های گوناگونی بزنند و بازار نیمه تعطیل بود و با توجه به اینکه طبق صحبت مقام معظم رهبری امسال جهش تولید با مشارکت مردم است اما به سرعت می‌توانم بگویم حوزه صنعت طلا دچار یک بحران و یک آسیب مالی و اقتصادی شده است به طوری که از ابتدای سال حتی ۲۰ درصد هم تولید نداشته‌ایم. متاسفانه همکاران ما بسیار نگران آینده و حوزه صنفی خود هستند و خیلی آرامشی در رابطه با ادامه فعالیت اقتصادی خود ندارند تا موضوعات سامانه جامع تجارت به طور کامل حل شود.

وی افزود: از ابتدای سال شاهد یک افزایش تقریبا چشمگیری در بازارهای جهانی و داخلی بوده‌ایم به طوری که سکه به حدود ۴۵میلیون تومان و طلا به قیمت ۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان در اردیبهشت ماه رسید اما بعد از آن در ماه خرداد به تدریج روند کاهشی و ثبات قیمت‌ها را داشته‌ایم که پس از گذشت یک ماه بازار ثبات و کاهش نسبی خود را طی کرد، احتمال اینکه باز هم کاهش قیمت داشته باشیم بسیار کم است اما باتوجه به پیش‌بینی‌هایی که در بازار جهانی در رابطه با افزایش قیمت طلا تا پایان سال میلادی، می‌شود به تبع در صورت این اتفاق بازارهای داخلی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یک بخش دیگر مربوط به بازار ارز است که بسیار تأثیرگذار است و یک بخش دیگر مربوط به عرضه و تقاضا است، متاسفانه تقاضا در بازار طلا کاهش پیدا کرده است. شرایط بحرانی را در حال طی کردن هستیم، اگر این روند ادامه‌دار باشد واحد‌های تولیدی ما مخصوصا آن‌هایی که اجاره‌ای هستند، دچار آسیب‌های مالی، اقتصادی و اجتماعی می‌شوند و ممکن است یک بحران و آسیبی که بسیار نگران‌کننده می‌شود برای حوزه صنعت طلا رقم بخورد. 

وجود یک بحران در صنعت طلا/ رویکرد دولت جدید و خانه ملت در رابطه با اصناف تغییر پیدا کند

رویکرد دولت جدید تغییر کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: باید صبر کنیم ببینیم مجلس و دولت جدید چه اتفاقی رقم می‌زنند. باید یک تدابیری برای حوزه صنعت طلا و رفع موانع و مشکلات و تعلیق اقتادن سامانه تجارت جهت بررسی تخصصی و فنی بیشتر رخ دهد، امیدواریم رویکرد مسئولین جدید، دولت جدید و خانه ملت در رابطه اصناف و حوزه صنعت طلا با توجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است تغییر پیدا کند تا شاهد یک روند خوب و شکوفایی در حوزه صنعت طلا کشور باشیم.

برچسب ها: نادر بذرافشان طلا انتخابات دولت چهاردهم رکود بحران
ارسال نظر
آخرین اخبار